Loading...

هر آنچه که باید از خواص ترنج در طب سنتی دانست

هر آنچه که باید از خواص ترنج در طب سنتی دانست
ترنج یکی از اعضای خانواده مرکبات می باشد که شباهت بسیاری به لیمو و پرتقال دارد. معمولا این میوه در شمال ایران کاشت می شود که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

ترنج یکی از میوه هایی است که هیچکس نمی داند زیستگاه بومی اش کجا قرار دارد ولی با این حال عده ای آن را به سواحل مدیترانه نسبت می دهند. درست است که ترنج از جمله مرکبات محسوب می شود اما بیشتر از آن به عنوان یک طعم دهنده استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا با مهم ترین خواص ترنج در طب سنتی آشنا شوید.

بهبود گردش خون

خواص ترنج مانند آلفا پینن و لیمونن، ضد افسردگی و تحریک کننده طبیعی هستند. این میوه با بهبود گردش خون، احساس رضایت، شادی و انرژی را در موارد ناراحتی و افسردگی ایجاد می کند. ترنج همچنین ترشحات هورمونی را تحریک کرده، در نتیجه به حفظ میزان متابولیسم مناسب کمک می کند. این اثر تحریک کننده همچنین ترشح آب گوارشی، صفرا و انسولین را افزایش می دهد. این موضوع به هضم، جذب مناسب مواد مغذی، تجزیه شکر و کاهش میزان قند خون کمک می کند. تأثیر هورمونی این روغن اساسی مهم ترین دلیل برای بهبود شرایط عصبی و روحی است.

جلوگیری از عفونت ها

خواص ترنج می توانند به جلوگیری از عفونت ها کمک کنند چرا که آزمایشات نشان می دهد عصاره این میوه سرشار از مواد آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کننده می باشد. استفاده از عصاره این میوه می تواند رشد میکروب ها، ویروس ها و قارچ ها را مهار کند. در گذشته استفاده از ترنج به منظور درمان عفونت های پوستی مرسوم بوده است. اگر به طور منظم، ترنج با آب حمام یا صابون ها استفاده شود (در حال حاضر به طور گسترده در صابون های مراقبت از پوست وجود دارد)، پوست و مو را از عفونت ها محافظت کرده و باعث براقیت می شود.

کاهش درد

خواص ترنج احساس درد در بدن را کم می کند. این میوه باعث ترشح هورمون های خاصی می شود که حساسیت عصب به درد را کاهش می دهد. به همین دلیل است که می توان از این میوه برای برطرف کردن مشکلاتی مانند سردرد و درد های عضلانی استفاده کرد. یکی از پرفروش ترین شربت های طبیعی سردرد در آلمان، از عصاره ترنج ساخته شده است. این بدان معنی است که شما می توانید از عوارض جانبی خطرناک بسیاری از داروهای ضد درد جلوگیری کنید که اغلب مشکلات نامطبوع دارند و می توانند به کبد و کلیه شما آسیب برسانند و همچنین باعث نازک شدن خون و بی خوابی شوند.

کمک در هضم

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اسانس ترنج ترشح فعال و ترشح اسید های گوارشی، آنزیم ها و صفرا را افزایش می دهد و بنابراین هضم را تسهیل می کند. این میوه همچنین حرکت روده را همزمان و تنظیم کرده و به این ترتیب، سرعت عمل گوارش را سریعتر می کند و فشار را به دستگاه روده ای کاهش می دهد. به این ترتیب، این روغن اساسی می تواند یبوست را کاهش داده، حرکات روده ای را منظم کرده و از عوارض گوارشی مانند سرطان کولورکتال جلوگیری کند.

مراقبت از پوست

همین ویژگی روغن ترنج است که باعث می شود متخصصان ار آن در ساخت طیف گسترده ای از محصولات آرایشی مانند صابون های زیبایی، کرم ها و لوسیون ها استفاده کنند. سیکاتریزان در ترنج، به بهبود زخم ها و علائم دیگر روی پوست کمک می کند. تحقیقاتی که در سال 2014 توسط دانشمندان اوکراینی انجام شد، مشخص کرد که عصاره ترنج می تواند به تولید کلاژن کمک کند. کلاژن پروتئینی است که بدن برای ترمیم بافت های پوستی نیاز دارد. اگر شما ار آکنه رنج می برید نیز می توانید از عصاره این میوه استفاده کنید.

کاهش اسپاسم

اسپاسم اصطلاح علمی برای گرفتگی های عضلانی می باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از ورزش کردن یا انجام فعالیت های سنگین فیزیکی، دچار درد های عضلانی شود. ترنج می تواند این عضلات و ماهیچه ها را آرام می کند و گرفتگی، تشنج و انقباضات دردناک ماهیچه ها را کاهش دهد. بدین منظور کافی است تا آب چند عدد ترنج را گرفته و سپس آنها را با استفاده از دستمال یا حوله، بر روی قسمت های مورد نظر مالش بدهید تا از شر درد خلاص شوید.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها