Loading...

۱۱ نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی که نباید نادیده بگیرید

۱۱ نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی که نباید نادیده بگیرید
در صورتی که می‌خواهید تا جایی که ممکن است سالم و متناسب بمانید، نباید نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی را نادیده بگیرید. در عوض، باید هر گونه مشکل و تغییری را در بدن‌تان به دقت بررسی کنید.

در این نوشتار در مورد ۱۱ نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی صحبت خواهیم کرد: ۱۱ چیز که نباید نادیده بگیرید! از حرکات نامنظم روده گرفته تا درد قفسه‌ی سینه، سردرد و خستگی، حداقل یک علامت با مشکلی که در حال حاضر دارید یا در گذشته داشته‌اید، مرتبط است.

شماره پنج نیز ممکن است سبب شود که هر چه زودتر دست به کار شوید و برای بدن‌تان کاری بکنید! توجه کنید و خودتان و بدن‌تان را در مسیر سریع رو به سلامتی و شادی قرار دهید.

نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی

نشانه هشدار دهنده بدن درباره سلامتی

۱. درد قفسه سینه

باور کنید یا نه، بیش از ۳۰ دلیل برای رنج بردن از درد قفسه‌ی سینه وجود دارد، و تعداد کمی از آن‌ها چندان جدی نیستند. هرچند داشتن درد قفسه‌ی سینه ممکن است ناشی از چیزی ساده مثل سوزش سر دل رخ بدهد، اما ممکن است نشانه‌ای از احتمال رخ دادن حمله‌ی قلبی نیز باشد.

بهتر است که ریسک نکنید و از این درد غافل نشوید. اگر دچار ضعف تنفس، خستگی، عرق سرد، ضربان قلب نامنظم یا سریع هستید یا حتی در مورد این درد احساس نگرانی دارید حتما به اورژانس مراجعه کنید.

۲. خستگی

همه‌ی آدم‌ها ممکن است بخشی از روز را احساس خستگی کنند، اما اغلب دلیلی برای آن وجود دارد. ممکن است شب گذشته را خوب نخوابیده باشید، یک هفته‌ی شلوغ را سپری کرده باشید یا به نوعی تحت فشار بوده باشید.

اگر احساس خستگی شما دلیل خاصی ندارد، ممکن است چیزی در بدن‌تان در شرف وقوع باشد. ممکن است وقت آن رسیده باشد که بدن‌تان را تحت بررسی قرار دهید شاید به نوعی اختلال تغذیه‌ای یا مشکل تیروئید مبتلا شده باشید. با این حال، با توجه به اینکه خستگی غالبا می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال یا مشکل دیگری باشد، بهتر است هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید!

۳. سردرد

هنگامی که سردرد دارید، بدن‌تان تلاش می‌کند چیزی به شما بگوید. با این حال، آن‌چه که می‌خواهد بگوید اغلب ممکن است به صورت یک رمز و راز باقی بماند! بسیاری از آدم‌ها به جای این‌که به پیدا کردن عامل ایجادکننده‌ی این درد بپردازند، سعی می‌کنند درد را با داروهای مسکن آرام کنند و امیدوارند که مشکل خود به خود حل شود.

اگر نوشیدن مقدار زیادی آب و تنفس هوای تازه کمکی به تسکین دردتان نمی‌کند و اغلب دچار سردرد می‌شوید، وقت آن رسیده که به طور جدی اقدام کنید. شاید دهیدراته شدن بدن یا دلایل دیگری مانند کمبودهای تغذیه‌ای، کمبود خواب یا استرس مسبب رخ دادن سردردهای شما باشند.

۴. حرکات نامنظم روده

یک تصور غلط رایج وجود دارد مبنی بر این‌که داشتن حرکات منظم روده به این معنی است که باید هر روز عمل دفع را داشته باشید. بدن آدم‌ها با هم متفاوت است، بنابراین متخصصان پزشکی بر این باورند که کم‌تر از سه بار در هفته به معنی نامنظم بودن حرکات روده است.

اگر متوجه شدید که حرکات روده‌تان نامنظم شده‌است یا تغییری در مدفوع‌تان دیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. تغییرات سبک زندگی می‌تواند سبب بروز این مشکل باشد یا حتی دلیل دیگری برای رخ دادن این مشکل وجود داشته باشد.

۵. کاهش وزن غیرعمدی

برای کسانی که در تلاش برای از دست دادن وزن هستند، چنین اتفاقی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که کاهش وزن بدون تلاش می‌تواند نشانه‌ای از وجود یک مشکل جدی باشد. از دست دادن وزن آن هم زمانی که هیچ کاری انجام نداده باشید به این معنا است که باید به پزشک مراجعه کنید.

ممکن است به دیابت، سرطان، عفونت ویروسی، بیماری روده، افسردگی یا هر بیماری دیگری مبتلا شده باشید. هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید تا مشکل موجود مشخص شود و بلافاصله برای درمان آن اقدام کنید.

۶. خال و کک و مک

هرچند قرار نیست برای هر نقطه، لک و علامتی روی بدن‌تان بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، اما در صورتی که متوجه شدید خال جدیدی روی بدن‌تان ایجاد شده یا خالی که قبلا داشتید در حال تغییر کردن است، بهتراست نزد یک پزشک بروید. لک یا خالی که نامنظم یا قهوه‌ای رنگ است ممکن است نشان‌دهنده‌ی ابتلا به ملانوما یا سرطان پوست باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید، بهتر است مدتی به رنگ، تغییرات ظاهری و ناهمواری سطح خال دقت کنید. هرچند بسیاری از خال‌ها و کک و مک‌ها بدون مشکل هستند، اما مواردی که به مرور زمان تغییر می‌کنند، ممکن است نشان‌دهنده‌ی وجود مشکلی جدی باشند.

۷. کم شدن حجم مو

هرچند زمانی که یک مرد طاس می‌شود معمولا ضرورتی برای مراجعه به دکتر وجود ندارد، اما همین اتفاق در مورد یک زن می‌تواند کمی غیر معمول باشد. اگر متوجه شدید که موهای‌تان بیش از اندازه ریزش دارد، و حجم آن به طور قابل‌توجهی کم شده‌است، وقت آن است که به یک پزشک مراجعه کنید.

ریزش مو می‌تواند علل زیادی داشته باشد، از جمله بیماری‌های خود ایمنی یا کمبود مواد مغذی. با این حال، بیش از حد محکم بستن موها، استفاده از مواد شیمیایی یا بیش از اندازه دستکاری کردن موها نیز می‌توانند برخی از دلایل بروز این مشکل باشند.

۸. خر و پف

در صورتی که نمی‌خواهید شریک زندگی‌تان را به قتل برسانید یا دوست ندارید خودتان به چنین سرنوشتی مبتلا شوید، پس بهتر است همین حالا به مشکل خر و پف‌تان رسیدگی کنید. خروپف کردن نه تنها باعث می‌شود که باقی اعضای خانواده نیز اذیت شوند بلکه ممکن است نتیجه‌ی وجود یک اختلال یا بیماری در بدن‌تان باشد.

خروپف می‌تواند در بروز بیماری قلبی نقش موثر داشته باشد، و در عین حال باعث خستگی و کاهش میزان اکسیژن بدن‌تان می‌شود. از پزشک‌تان بپرسید که آیا ممکن است آپنه‌ی خواب دلیل خروپف کردن‌تان باشد و این‌که آیا از دست دادن وزن می‌تواند به مبارزه با آن کمک کند یا خیر.

۹. جوش و آکنه روی پوست

آیا می‌دانستید که پوست شما بزرگ‌ترین ارگان بدن‌تان است؟ این ارگان نیز به محیط اطراف خود واکنش نشان می‌دهد، و اگر درست به آن رسیدگی نکنید، ممکن است دچار مشکل شود.

اگر از آکنه، راش پوستی، اگزما یا سایر بیماری‌های پوستی رنج می‌برید، پس به آن‌چه که بدن‌تان می‌گوید گوش کنید! بدن شما ممکن است تحت فشار قرار داشته باشد یا ممکن است از کمبودهای غذایی یا آلرژی رنج ببرید.

۱۰. تشنگی

اکثر متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند که دست کم دو لیتر آب در روز بنوشید اما اگر بیش‌تر از این میزان بنوشید یا بیش‌تر از حد معمول آب بنوشید، چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

شاید به دلیل فعالیت‌هایی که داشته‌اید واقعا بدن‌تان به آب نیاز داشته باشد اما ممکن است یک مشکل جدی در بدن‌تان سبب احساس تشنگی مفرط در شما شده باشد. میل زیاد به آب و تشنگی مکرر می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات قلبی و کلیوی و همچنین دیابت نوع ۲ باشد. اگر متوجه شدید که عادات‌تان در زمینه‌ی نوشیدن آب تغییر کرده‌است، مصرف آب‌تان را مدتی تحت نظر داشته باشید و بعد به پزشک مراجعه کنید.

۱۱. ترک لب

آیا لب‌های‌تان دچار ترک شده‌اند؟ قبل از این‌که لایه‌ی دیگری از رژ را برای پوشش دادن این مشکل بزنید، بهتر نیست که به بررسی علت بروز این مشکل بپردازید؟ دلیلی وجود دارد که همیشه گوشه‌ی لب‌ها و روی لب‌تان ترک می‌خورد.

ترک خوردن لب‌ها معمولا نشانه‌ای است از این‌که شما دچار کمبود ویتامین B هستند، که می‌تواند منجر به کم‌خونی و اختلالات مرتبط با آن شود. زمان آن رسید که ویتامین ۱۲B را به میزان فراوان دریافت کنید! پاپ کورن، نمک، روغن زیتون و حتی فلفل کاین بخورید. به این ترتیب می‌توانید به سرعت از شر این مشکل خلاص شوید!

کلام پایانی

بدن شما به ندرت علائم یا عوارض جانبی خاصی را بدون وجود یک علت اصلی نشان می‌دهد. شما به هیچ وجه به طور ناگهانی و بدون دلیل دچار آکنه نمی‌شوید و امکان ندارد که درد عضلات، درد کمر یا خستگی را بدون وجود یک علت جدی تجربه کنید. بدن به طور پیوسته علائم و نشانه‌هایی را ارائه می‌دهد و از شما می‌خواهد که اقدامات لازم را انجام بدهید.

بهتر است به جای این‌که آن‌ها را با دارو مخفی کنید، به پیدا کردن مشکل ریشه‌ای بپردازید. یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید، ورزش کنید، در حفظ وزن مناسب بدن‌تان کوشا باشید و برای معاینه‌ی فیزیکی به طور منظم به پزشک‌تان مراجعه کنید!

ترجمه :سارا فیضی

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها