Loading...

بیل گیتس از واکنش مناسب در برابر ویروس کرونا سخن گفت

بیل گیتس از واکنش مناسب در برابر ویروس کرونا سخن گفت
بیل گیتس که اخیرا 100 میلیون دلار جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده بود، در پستی درباره مقابله صحیح با ویروس کرونا و آمادگی برای مواجهه با همه‌گیری‌های آتی نوشت.

تمام دنیا به دقت شیوع ویروس کرونا را زیر نظر گرفته که اولین بار در شهر ووهان از استان هوبی در کشور چین شناسایی شد. این بیماری تاکنون ۸۵ هزار نفر را به خود مبتلا کرده و در مجموع حدود ۳ هزار نفر را از پا درآورده است. همزمان با اقدامات کنترلی دولت‌ها برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشتر این بیماری، دیروز بیل گیتس نیز نظراتی را در رابطه با واکنش مناسب نسبت به شیوع COVID-19 به اشتراک گذاشت و گفت که چطور باید برای اپیدمی احتمالی آتی آماده باشیم.

بیل گیتس که از طریق «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی در زمینه مبارزه با بیماری‌ها انجام داده، نوشت: «جهان همین حالا باید به فکر نجات جان‌ها باشد و در عین حال روش کلی مقابله با این بیماری‌های همه‌گیر را بهبود ببخشد. نکته اول لزوم اعمال فشارهای بیشتر است، اما نکته دوم پیامدهای بلندمدت جدی‌تری دارد.»

گیتس درباره آمارهای موجود پیرامون ویروس کرونا گفت اطلاعات فعلی نشان می‌دهد که نرخ مرگ‌ومیر احتمالی حدود ۱ درصد است؛ این نرخ نسبت به آنفلوآنزای مرسوم فصلی چندین برابر جدی‌تر است و این بیماری را در رده‌ای میان همه‌گیری آنفلوآنزای ۱۹۵۷ (با نرخ مرگ‌ومیر ۰.۶ درصد) و آنفلوآنزای ۱۹۱۸ (با نرخ مرگ‌ومیر ۲ درصد) قرار می‌دهد.

متوسط نرخ سرایت آلودگی از مبتلایان به سایر افراد حدود ۲ تا ۳ نفر است. این یعنی میزان سرایت می‌تواند به شکل نمایی افزایش پیدا کند. آمار مبتلایان COVID-19 همین حالا نسبت به بیماری سارس ۱۰ برابر بیشتر شده در حالی که فقط یک چهارم زمان را پشت سر گذاشته‌ایم.

موسس شرکت مایکروسافت در خصوص واکنش مناسب به ویروس کرونا گفت دولت‌ها باید به فکر شهروندان خود باشند و کشورهای متمول نیز باید دست کشورهای نیازمند را بگیرند تا تمام جهان برای این همه‌گیری آماده شود. اگر همین حالا کشورهای آفریقا و جنوب آسیا را آماده کنیم، می‌توانیم جان‌های زیادی را نجات داده و چرخه شیوع این ویروس را کُند کنیم. بیل گیتس شخصا ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک مالی به کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته است.

افزون بر این، جهان باید سرعت تولید دارو و واکسن COVID-19 را افزایش دهد. سازمان‌ها و موسسات باید به کمک یکدیگر بیایند و یافته‌های خود را به اشتراک بگذارند تا درمان لازم برای این بیماری سریع‌تر محقق شود. همچنین باید از تکنیک‌هایی مثل یادگیری ماشینی برای شناسایی داروهای ضد ویروسی کمک گرفت.

 

گیتس درباره چگونگی پیش‌گیری از شیوع بیماری‌هایی نظیر کرونا گفت ضروری است که سیستم‌های سلامت کشورهای دارای درآمد کم و متوسط را تقویت کنیم. دنیا باید روی سامانه‌های نظارت بر بیماری‌ها سرمایه‌گذاری کند تا حداقل پایگاه داده‌ای برای دسترسی سریع سازمان‌های مرتبط داشته باشد و کشورها اطلاعات خود را در آن به اشتراک بگذارند.

دولت‌ها باید به فهرست پرسنل آموزش‌دیده خود دسترسی داشته باشند؛ منظور از این پرسنل کسانی است که آمادگی مقابله آنی با اپیدمی‌ها را دارند. همچنین باید فهرستی از تدارکات ذخیره در دسترس باشد تا در شرایط اضطراری به کار گرفته شود. ما باید سیستمی بسازیم که قادر به توسعه ایمن و موثر واکسن و داروهای ضد ویروسی باشد. باید بتوانیم این داروها را تایید و دوزهای عظیمی از آن‌ها را ظرف مدت کوتاهی پخش کنیم.

بیل گیتس معتقد است باید پلتفرم‌هایی بسازیم که از ایمنی آن‌ها اطمینان داشته باشیم و مراجع به‌سرعت بتوانند آن‌ها را ارزیابی کنند. این پلتفرم‌ها باید به‌آسانی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرند تا داروها را با هزینه پایین و در مقیاس بالا تولید کنند.

ما باید راهکارهای دیپلماتیکی برای تسهیل همکاری‌های بین‌المللی و اشتراک‌گذاری اطلاعات داشته باشیم. توسعه داروهای ضد ویروسی و واکسن‌ها شامل فرآیندهای گسترده آزمایش‌های کلینیکی و کسب مجوزهای مختلفی است که باید کارکرد فرامرزی داشته باشد. بودجه چنین اقداماتی باید چندین برابر شود. انجام تمام این کارها مستلزم میلیاردها دلار سرمایه است.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها