Loading...

روش‌های تقویت عزت نفس و احترام به خویشتن

روش‌های تقویت عزت نفس و احترام به خویشتن
یکی از مسائلی که در زندگی ما می‌تواند باعث بوجود آمدن بسیاری مشکلات رفتاری و ذهنی شود، کمبود اعتماد به نفس و اعتماد به خویشتن است.

البته عزت نفس بالا الزاما نمی‌تواند به عنوان یک داروی معجزه آمیز عمل کند و حلال تمام مشکلات ذهنی ما شود اما حقیقت این است که بالا بردن عزت نفس و احترام به خوشیتن می‌تواند شما را در حل بسیاری از مشکلات و چالش‎های خانوادگی، شخصی و شغلی یاری دهد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از موثرترین راه‌های پرورش عزت نفس و احترام به خویشتن را برایتان توضیح دهیم، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه احترام به خویشتن و عزت نفس را پرورش دهیم؟

به گزارش آسان طب یکی از شیوه هایی که به ما کمک می کند که ما خود ارزشی را در درون خودمان پرورش دهیم، شنیدن ندای درونیمان است. ندای درونی یعنی آن مکالماتی که ما هر روزه در ذهن خودمان تکرار می کنیم. ما با افراد دیگر در دنیای بیرون بسیار حرف می زنیم، روبرو و صورت به صورت با یکدیگر صحبت می کنیم. مانند همین مکالمات را ما در درون خود هم انجام می دهیم، حتی ممکن است میزان مکالمات درونی ما از مکالمات واقعی و بیرونی ما چند برابر بیشتر باشد. در حقیقت این انسان های دیگر نیستند که برای ما خاصیت تعیین کنندگی دارند – نه این که کاملا بی اثر باشند – بخش عمده این اثرات منفی و احساسات دردناک را ما توسط مکالمات درونی خود ایجاد می کنیم. اگر تنها یک روز کنترل ذهن خود را به دست بگیرید و نداهای درون خود را بشنوید متوجه خواهید شد افرادی که احساسات بدی را تجربه می کنند، افرادی هستند که مکالمات درونیشان با خود خیلی تند و تلخ است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی یکی از دوستانتان از مشکلات و بدبختی هایش پیش شما صحبت می کند و از جملات نا امید کننده استفاده می نماید، شما در نقش یک مشاور و روانشناس با او به گفت و گو بنشینید و او را امیدوار کنید.

حال به پاسخ این پرسش فکر کنید، وقتی مکالمات درونی خود را می شنوید چقدر به خودتان کمک می کنید؟ وقتی که در شرایط سخت قرار می گیرید به خودتان کمک می کنید یا این که خودتان را صد برابر تخریب می کنید. خیلی مهم است که اگر می خواهید عزت نفس و احترام به خویشتن را در خود تقویت کنید حتما باید به ندای درون و مکالمات درونی خود گوش کنید و همانطور که در مقابل دیگر انسان های رنج دیده احساس مسئولیت دارید و با آن ها مثبت و منطقی برخورد می کنید باید با نداهای درونتان هم همین برخورد را داشته باشید.

پروراندن عزت نفس در درون خود به معنای دادن نوازش های بی جهت و سطحی به خودمان نیست، به معنای ندیدن مسائل و مشکلات مان نیست، تنها کافیست مثبت و منطقی باشید، نقاط ضعف و مشکلات خود را واقعی ببینید و برای آن ها راه کارهای درست و منطقی پیدا کنید، به هر صورت خارج شدن از این مسائل زمان می خواهد، تغییر یعنی کم شدن رفتار مسئله دار و نه حذف آن رفتار.

چرا باید عزت نفستان را پرورش دهید؟

نداشتن عزت نفس لازم، سبب می شود تا به جای این که وضعیت امروزتان را با گذشته تان مقایسه کنید، دائما وضع خود را با دیگران مقایسه کنید. همچنین نداشتن عزت نفس باعث خواهد شد تا در هنگام تصمیم گیری ها به جای اعتماد به تجربه، دانش و تخصص خودتان به همان اندازه تخصص در دیگران اعتماد کنید و حتی ممکن است به دیگران بیش از لیاقتشان در تصمیم گیری های شخصی اجازه خودنمایی بدهید. اعتماد به نفس پایین یکی دیگر از مضرات و محصولات عزت نفس پایین است. معمولا چیزی که ما به عنوان اعتماد به نفس پایین می شنویم، بیشتر محصول و از جنس عزت نفس پایین است، و ما اکثرا به جای آن که ریشه را درمان کنیم مدام میوه را سمپاشی می نماییم.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها