Loading...

معرفی مزایای خوابیدن با جوراب

معرفی مزایای خوابیدن با جوراب
بسیاری افراد عادت دارند به هنگام خواب، خصوصا فصل‌های سرد سال، جوراب بپوشند. ممکن است عجیب به نظر برسد اما خوابیدن با جوراب می‌تواند به فرد کمک کند تا سریع‌تر به خواب برود.

علت این مسئله آن است که تنظیم دما بخش ضروری از چرخه خواب محسوب می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به فواید خوابیدن با جوراب بپردازیم.

ارائه اطلاعات کلی در رابطه با خوابیدن با جوراب

خواب بخش مهمی از زندگی هر انسانی به شمار می‌رود و همه افراد حدود یک سوم شبانه روز خود را صرف خواب می‌کنند. موسسه ملی سلامت بیان دارد که خواب برای عملکرد طبیعی مغز و بدن ضروری است. برخی افراد به هنگام خوابیدن دچار مشکلاتی می‌شوند و یکی از ترفندهایی که ممکن است برای به خواب رفتن انجام دهند، خوابیدن با جوراب است. ممکن است به نظر برسد که جوراب پوشیدن هنگام خواب، پاهای فرد را بیش از حد گرم می‌کند، اما در واقع این عادت ممکن است به تنظیم دمای بدن کمک کند. نتایج یک مطالعه در سال 2007 حاکی از آن است که خوابیدن با جوراب توسط بزرگسالان می‌تواند به آن‌ها کمک کند که سریع‌تر به خواب بروند. این مسئله بدین دلیل عنوان شده است که درجه حرارت بدن حدودا ساعت 4 صبح به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید.

بررسی ارتباط میان خواب و دمای بدن

دمای بدن انسان در طول ساعات مختلف شبانه روز متفاوت بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. دمای بدن به تدریج در طول روز افزایش یافته و در اواخر بعدظهر به بالاترین حد خود خواهد رسید، سپس در طول شب کاهش یافته و فرد احساس خواب آلودگی می‌نماید. به گزارش مجله پزشکی آسان طب زمانی که انسان شروع به خوابیدن می‌کند، درجه حرارت بدن حدود 1 تا 2 درجه کاهش می‌یابد، از این رو خوابیدن با جوراب ممکن است به چرخه تنظیم دمای بدن فرد کمک نماید. علت این که برخی افراد نمی‌توانند به هنگام خواب جوراب بپوشند و یا حتی بر روی پاهای خود پتو یا ملحفه بگذارند، این است که سرعت سوخت و ساز بدنشان نسبت به دیگران بیشتر بوده و گردش خون بهتر و پوست ضخیم‌تری دارند.

معرفی مزایای پوشیدن جوراب در رختخواب

خوابیدن با جوراب دارای مزایایی است که ما در این قسمت از مقاله قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم:

√ کاهش علائم رینود: دست‌ها و پاهایی که در اغلب مواقع سرد هستند می‌توانند نشانه‌ای از بیماری رینود باشند. رینود بیماری است که عروق خونی در پوست را تحت تاثیر خود قرار داده و حملات معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد احساس سردی یا استرس نماید. در طی این حملات، جریان خون به دست و پا کاهش یافته و در نتیجه انگشتان دست و پا دچار سردی و بیحسی می‌شوند و حتی ممکن است به رنگ سفید یا آبی تغییر پیدا کنند. استفاده از جوراب در رختخواب می‌تواند باعث کاهش علائم رینود و همچنین گرم شدن در طول شبانه ‌روز شود. توجه داشته باشید افرادی که برای اولین بار به این حملات دچار می‌شوند باید به پزشک مراجعه نمایند.

√ جلوگیری از گر گرفتگی: بسیاری از زنانی که دوران یائسگی را می‌گذرانند، گر گرفتگی را تجربه خواهند کرد. علائم این وضعیت شامل موارد زیر می‌گردد:

  • عرق کردن
  • تپش قلب
  • قرمزی چهره

خوابیدن با جوراب در طول شب می‌تواند در پیشگیری از گر گرفتگی مفید باشد. این مسئله بدین دلیل است که نوسانات هورمونی بر کنترل دمای بدن تاثیر می‌گذارند.

√ رابطه جنسی بهتر: بر اساس تحقیقاتی در سال 2005، مشخص شد زوج‌هایی که در رختخواب جوراب می‌پوشند بیشتر در طول رابطه جنسی به ارگاسم خواهند رسید.

رعایت نکاتی به هنگام خوابیدن با جوراب

افرادی که تمایل به پوشیدن جوراب در رختخواب دارند، بهتر است برای جلوگیری از هر گونه مشکل، موارد نامبرده شده زیر را رعایت نمایند:

  • شستن پاها قبل از خوابیدن و خشک کردن آن‌ها، زیرا باکتری‌ها و قارچ‌ها در محیط خیس به راحتی رشد می‌کنند
  • پوشیدن جوراب‌های تمیز
  • گذاشتن پتو بر روی پاها قبل از خواب
  • حمام کردن حدود 1 یا 2 ساعت قبل از خواب
  • اجتناب از پوشیدن جورابی که در طول روز آن را پوشیده‌اید

با وجود آنچه اغلب گفته می‌شود، جوراب پوشیدن در رختخواب غیربهداشتی نیست، با این حال باید جوراب‌هایی را انتخاب کنید که تنگ نباشند، زیرا این کار می‌تواند گردش خون را کاهش دهد. پزشکان به افراد توصیه می‌کنند که جوراب‌های تمیز بپوشند و پاهای خود را پیش از رفتن به رختخواب شستشو دهند، زیرا پوشیدن جوراب بر روی پاهای کثیف منجر به بروز حساسیت‌ها، مشکلات قارچی و باکتریایی می‌شود. افراد باید یک جفت جوراب تمیز برای خواب انتخاب نمایند و هر روز صبح پس از بیدار شدن آن‌ها را بشویند. اگر این کار جدی گرفته نشود، فضای لازم برای رشد باکتری‌ها فراهم شده و در نهایت احتمال شکل گیری عفونت‌های قارچی در ناحیه پاها افزایش می‌یابد. علاوه بر این، رعایت نکردن نکات بهداشتی در استفاده از جوراب، باعث خشکی شدید پوست پاها (خصوصا فاصله بین انگشتان) می‌شود. جنس جورابی که برای خواب انتخاب می‌کنید نیز واقعا مهم است. جوراب‌های خیلی ضخیم یا ساخته‌شده از عناصر غیرطبیعی، مانع از گردش مناسب هوا در پاها شده و می‌توانند گرمای پاها را آنچنان بالا ببرند که منجر به تعریق شوند. این اتفاق می‌تواند به افزایش باکتری‌ در پاها منجر شود و عوارض مختلفی داشته باشد. بنابراین، همیشه جوراب‌های نخی و نسبتا نازک را برای پوشیدن انتخاب کنید.

نگرش کلی بر مقاله خوابیدن با جوراب

بزرگسالان به طور معمول به 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارند. خواب ناکافی می‌تواند تاثیر منفی بر تمرکز، حافظه و خلق و خوی افراد داشته باشد. کمبود خواب مزمن نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی، افسردگی و چاقی را افزایش دهد. تنظیم دما بخش مهمی از خوابیدن است. خوابیدن با جوراب موجب افزایش جریان خون در پاها و از دست دادن گرما از طریق پوست شده که به کاهش درجه حرارت بدن کمک می‌کند. این مسئله به نوبه خود به فرد کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب برود. به دلایل مشابه، پوشیدن جوراب در رختخواب ممکن است به جلوگیری از حملات در افراد مبتلا به پدیده رینود و گرگرفتگی در زنان یائسه کمک کند. کاربران گرامی اگر شما هم پیرامون این مقاله نظراتی دارید، لطفا آن را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها