Loading...

۲۱ ویژگی که یک زن خوب برای شوهرتان باشید

۲۱ ویژگی که یک زن خوب برای شوهرتان باشید
هر مردی یک زن خوب می‌خواهد و هر زنی هم می‌خواهد که رقیبی نداشته باشد. توصیه‌ای که اغلب به یک عروس جدید می‌شود این است که یک زن خوب برای شوهرت باش. اما این واقعا به چه معناست؟

ویژگی‌های یک زن خوب یا کامل چیست؟ یک زن بیشتر ویژگی‌های لازم برای همسر خوبی بودن را دارد و چیزهای دیگر را باید در خود پرورش دهد یا یاد بگیرد. ازدواج رابطه‌ای است که حفظ و نگهداری آن کار آسانی نیست. درحال‌حاضر تعداد بی‌شماری از ازدواج‌ها به جدایی ختم می‌شوند و اکنون بهترین زمان برای آن است که بفهمیم چه چیزی یک ازدواج را موفق می‌کند.

یک زن- به معنای واقعی- روح هر ازدواج است و خانه و زندگی بدون او هیچ نظمی ندارد. پس یک زن برای اینکه یک زن خوب و به عبارت بهتر یک همسر خوب باشد به چه چیزی نیاز دارد؟ صرف نظر از این واقعیت که هیچ زنی شبیه زن دیگر نیست، برخی ویژگی‌های اصلی و اساسی بین همه آنها مشترک است. این مطلب را بخوانید تا در این مورد بیشتر بدانید.

در ادامه مهمترین ویژگی‌های یک زن خوب آمده است

۱. غر زدن ممنوع

از نظر مردان یکی از ویژگی‌های یک زن خوب این است که غر نزند. یک ضرب‌المثل معروف هست که در آن زن غرغرو با شیرآبی مقایسه می‌شود که چکه می‌کند. اگر شما دائما غر بزنید و شکایت کنید، فاصله‌ای ناخواسته بین شما و همسرتان ایجاد خواهد شد و به چرخه‌ای باطل و نادرست تبدیل می‌شود که او را مجبور می‌کند تا از شما دوری کند. همین مسئله مشکلات و عوارضی جانبی را در رابطه شما به‌وجود می‌آورد و با گذشت زمان این مشکلات را وخیم تر می‌کند. اگر همسر شما احساس کند که شما همیشه از او ناراضی و مایوس هستید پس نمی‌توانید از او انتظارداشته باشید که دوستتان داشته باشد.

غر زدن هرگز موثر نخواهد بود پس بهترین کار این است که آن را متوقف کنید. در عوض، بگونه‌ای با او صحبت کنید که او را ترغیب کند تا به شما گوش دهد و باین ترتیب هر مشکل احتمالی بین خودتان را برطرف کنید. فراز و نشیب‌ها رابطه ی بین شما دو نفر را بهبود خواهند بخشید.

۲. خانه را مرتب نگه دارید

دوست دارید که در خانه‌ای نامرتب و بهم ریخته زندگی کنید؟ البته که نه! شوهرتان هم چنین چیزی را نمی‌خواهد. همیشه خانه خود را تمیز و مرتب نگه دارید. محیط سالم خانه روح و روان و خلق و خوی او را طراوت می‌بخشد. به شیوه هایی خلاقانه فکر کنید تا خانه تان را برای همسرتان پناهگاهی صلح آمیز بسازید. اگرچه کارهای عادی و روزمره خانه سخت و مشکل است اما شما با انجام دادن آنها می‌توانید شوهرتان را به خود وابسته کرده و هنگامی که در خانه نیستید او دلتنگتان خواهد شد. این جمله معروف را شنیده‌اید که می‌گوید: ” زن اول دوست شوهرش است، دوم معشوقه و سوم – و شاید مهمتر از همه- خدمتکار”. شوهر شما بخاطر تمام کارهایی که برای او و زندگی تان انجام می‌دهید از شما تشکر کرده و قدردان شما خواهد بود و مطمئن خواهد بود که بخاطر داشتن شما خوشبخت‌ترین مرد دنیا است!

۳. غیرقابل پیش‌بینی باشید

هنگامی که این سوال مطرح می‌شود که آیا غیرقابل پیش‌بینی بودن در ازدواج خوب است یا نه، نظرات متفاوتی پیدا می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که غیرقابل پیش‌بینی بودن رابطه بین زوج را هیجان انگیز می‌کند. اگر همه چیز در هر رابطه‌ای کاملا قابل پیش‌بینی باشد، آن رابطه خسته‌کننده و ناکام خواهد بود. هرچقدر که می‌توانید شوهر خود را سورپرایز کنید و به رابطه خود طعم و مزه بدهید.

روش‌های ساده‌ای برای این کار وجود دارد مثل رمانتیک بودن یا کمی جسور بودن. شما می‌توانید با روش‌های خلاقانه بسیار زیادی همسر خود را شگفت زده کنید اما به یاد داشته باشید که حتی کارهای آسانی مثل پختن غذا یا اسنک مورد علاقه او هم موثر خواهد بود. مهم‌ترین چیز این است که همین حالا و همیشه او را سورپرایز کنید و همواره او را مشتاق نگه دارید تا حدس بزند که سورپرایز بعدی چه خواهد بود. همچنین این روشی بسیار خوب است و او را وادار می‌کند تا جنبه دیگری از شما را کشف کند.

۴. به او فضا بدهید

فضا دادن به همدیگر در هر رابطه‌ای بسیار مهم است. شما باید این را درک کنید و بپذیرید که زندگی همسرتان از زندگی شما جدا است. او ارتباطات و افراد دیگری هم در زندگی‌اش دارد مثل والدینش، خواهر و برادرهایش و دوستانش. همچنین او علایق و سرگرمی‌های خودش را هم دارد. مانع داشتن زندگی دیگر او نشوید. هرمقدار که فضا نیاز دارد به او بدهید. این باعث می‌شود که او بیشتر شما را دوست داشته باشد. شما هم به زمان و فضای کافی نیاز دارید تا هرآنچه که دوست دارید را انجام بدهید. این باعث می‌شود که شما و همسرتان دلتنگ یکدیگر شده و قدر هم را بدانید.

۵. عشق خود را ابراز کنید

پنهان کردن عشق به رابطه شما کمکی نخواهد کرد. شما اگر عشق خود را به شریکتان ابراز کنید او قدردان شما خواهد بود. راههایی پیدا کنید تا بیشتر باهم وقت بگذرانید. در فعالیت هایی شرکت کنید که هردونفر از انجام آنها لذت می‌برید و نیز فعالیت هایی که شوهرتان بیشتر از شما از انجام آن لذت می‌برد. حرکات و ژست‌های کوچک به او نشان می‌دهند که شما عاشقش هستید. چیزهای کوچک را با او جشن بگیرید، روزهای خاص زندگی او را به یاد داشته باشید و هرازگاهی به او هدیه بدهید تا لبخند را بر لبانش بنشانید. این کارها او را خوشحال می‌کند و خاطرات و لحظات خاصی که شما برای او خلق می‌کنید اورا بیشتر عاشقتان می‌کند.

۶. صادق باشید

یک مرد تنها زمانی به شما اعتماد می‌کند که شما کاملا با او صادق باشید. این که شما با احساسات خود صادق باشید بسیار مهم است. درمورد همه چیز به همسر خود اعتماد کنید. هیچ رازی را از او مخفی نگه ندارید. موفقیت یک رابطه مستلزم اعتماد دوجانبه است. از او بپرسید که روزش چطور بوده است و در مورد روزی که خودتان سپری کرده‌اید به او بگویید. همچنین اگر چیزی وجود دارد که شما را آزار می‌دهد در موردش صادقانه با شوهرتان گفت‌وگو کنید. صداقت شما شوهرتان را تشویق می‌کند که با شما صادق باشد. باین ترتیب رابطه و زندگی شما مستحکم خواهد شد.

۷. ارتباط برقرار کنید

تعامل و ارتباط موثر از واجبات یک ازدواج موفق است. همانطور که پیش از این هم گفته شد، وقتی با مشکلی روبه‌رو می‌شوید غر نزنید. فرقی نمی‌کند که این مشکل مربوط به رابطه تان باشد یا خانه و امور منزل. هنگامی که چیزی آزارتان می‌دهد بجای اینکه عصبانی شوید و با شوهرتان با خشونت برخورد کنید، گفت‌وگویی آرام و نرم با او داشته باشید. هنگامی که به درستی با شوهر خود ارتباط برقرار می‌کنید، او برای گوش دادن به شما علاقمند خواهد شد. همچنین به این ترتیب او با شما ارتباط برقرار خواهد کرد. ارتباط خوب و موثر روشی مفید برای تحکیم پیوند شماست. شوهر شما نشستن و بررسی کردن مسائل را به داد و فریاد کشیدن ترجیح می‌دهد و این کار شما را برای او خاص و استثنایی می‌کند.

۸. سازگاری خود را ارتقا دهید

بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی هستند که شما و همسرتان را مجذوب یکدیگر ساخته و شما دو نفر را به زوجی سازگار تبدیل می‌کند. بهرحال، این ویژگی‌ها همیشه یکسان باقی نمی‌ماند. درصورت بروز هرگونه عدم تشابه، نمیتوانید براحتی خودتان را ناسازگار با یکدیگر بدانید. شما باید بدانید که سازگاری چیزی نیست که آن را داشته باشید بلکه چیزی است که آن را می‌سازید. بعنوان یک بانوی خوب، لازم است اطمینان یابید که رشد شما جدا از رشد همسرتان اتفاق نمی‌افتد. شما باید خود را با همسرتان سازگار کنید.

آیا نمی‌دانید که چطور این کار را انجام دهید؟ این کار بسیار آسانی است. شما می‌توانید با بالابردن مهارت‌های ارتباطی خود با همسر خود سازگارتر شوید که این شامل برطرف کردن درگیری‌های موجود و برقرار کردن سازش می‌شود. این جمله را به یاد داشته باشید که: ” زن کامل کسی است که توقع شوهری کامل نداشته باشد”. شما می‌توانید مطمئن باشید که در نتیجه ایجاد سازگاری درنهایت شما و همسرتان شریک روحی یکدیگر خواهید شد.

۹. داشتن ویژگی‌های مثبت

برای اینکه یک زن خوب باشید باید ویژگی هایی مثبت داشته باشید. یک زن خوب باید گرم، مهربان، خوش مشرب، مراقب، لطیف، دوستانه، مثبت، فهمیده و دارای درک باشد. همچنین شما باید قابل اطمینان و مسئولیت پذیر باشید و اطمینان داشته باشید که همسرتان به شما اعتماد دارد. استقبال گرم شما از او به همراه یک لبخند بعد از یک روز سخت و طولانی کاری به او آرامش می‌بخشد. به او وفادار باشید و از او در شکست‌ها و موفقیت هایش حمایت کنید. همیشه برای او حاضر باشید بویژه زمانیکه اوضاع برای او در خانه یا محل کارش سخت می‌شود.

۱۰. به ظاهرتان برسید

شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما اینطور نیست. بعد از ازدواج از خودتان مراقبت کنید و به ظاهرتان برسید. بسیاری از زن‌ها این اشتباه را مرتکب شده و به ظاهر خود بعد از ازدواج اهمیت نمی‌دهند. حقیقت این است که ظاهر شما شوهرتان را مجذوب خود نگه می‌دارد. اطمینان حاصل کنید که به شما توجه می‌کند. مراقب سلامتی خود باشید زیرا وضعیت سلامت شما بر ظاهر و خلق و خوی شما اثر می‌گذارد. مردان دوست دارند همسرانی داشته باشند که به خود اهمیت می‌دهند و ظاهر خوبی دارند. ظاهر خوب داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بالا برده و شما را برای همسرتان جذاب می‌کند.

۱۱. با او قرار ملاقات عاشقانه بگذارید

ممکن است حالا مسئولیت‌های بزرگتری داشته باشید اما آنها نباید مانع از زندگی عاشقانه شما بشود. جرقه‌های عشق بین شما و همسرتان نباید از بین برود. درست مثل دوران قبل از ازدواجتان هر زمان که می‌توانید با او قرار عاشقانه بگذارید. برای یک شام رمانتیک با او بیرون بروید یا یک پیکنیک دو نفره را ترتیب دهید. مثل قدیم به سینما و سپس شام بروید. یک قرار عاشقانه خاص و استثنایی تاثیری طولانی مدت باقی خواهد گذاشت. هرازگاهی دونفره بیرون رفتن شعله‌های عشق شما را دوباره روشن خواهد کرد و در رابطه شما شگفتی می‌آفریند. شوهر شما برای قرارهای عاشقانه شگفت‌انگیز شما و ساختن دوباره سحر و جادوی عشق قدردان شما خواهد بود.

۱۲. پذیرای دوستان او باشید

پس از ازدواج هر دو نفر باید سبک زندگی یکدیگر را بپذیرید. چنین چیزی در مورد دوستانتان هم صدق می‌کند. این را درک کنید که همسر شما دوستانی دارد و نیاز دارد با آنها وقت بگذراند- شاید یک شب را برای انجام یک بازی در کنار آنها بماند. زمان و تلاش کافی صرف کنید تا دوستان همسرتان را بشناسید و درک کنید که آنها در قلب شوهر شما جای خاصی دارند. با پذیرش دوستان او شما هم یکی از دوستانش می‌شوید. زنانی که سعی می‌کنند تا شوهرشان را از دوستانش دور نگه دارند در واقع تلاش بیهوده می‌کنند. این کار درستی نیست. همسر شما بخاطر تلاشتان برای شناخت دوستانش و پذیرش آنها عاشق شما خواهد شد.

۱۳. بهترین دوست او باشید

بهترین ازدواج همانی است که در آن زن و مرد بهترین دوست یکدیگر باشند. هیچ چیز بهتر از این نیست که در رابطه‌ای عاشقانه با بهترین دوست خود باشید. چنین عشقی عمیق، قدرتمند و اصیل خواهد بود. اجازه دهید یک رابطه سالم بین شما و همسرتان شکل بگیرد و نتیجه متفاوت آن را در زندگی خود ببینید. ازدواجتان محکم خواهد شد.

۱۴. در انتخاب دعواهایتان باهوش باشید

آیا ازدواجی را سراغ دارید که در آن خبری از دعوا نباشد؟ درواقع، هر رابطه‌ای به اندازه خود متفاوت است. یک زن خوب می‌داند که چه دعوایی را انتخاب کند. شما باید بدانید که کدام دعواها لازم هستند و کدام یک لازم نیستند. هیچ کس با خواست و اراده خود وارد دعوا نمی‌شود اما برخی از مسائل و موضوعات آنقدر کوچک و ناچیز هستند که ارزش هدر دادن انرژی شما را ندارند. همسرتان بعد از مدت‌ها دوست قدیمی‌اش را می‌بیند و به او یک سلام ساده می‌دهد یا مسئله‌ای کاری وجود دارد که نمی‌تواند آن را فراموش کند. این‌ها چیزهایی نیستند که شما با او در مورد آنها بجنگید. این موضوعات ارزش جنگیدن ندارند و این دعوا ازدواج شما را بهبود نمی‌بخشد. پس دفعه بعد که عصبانی شدید دوبار فکر کنید.

۱۵. خودتان باشید

اکنون شما و شوهرتان شریک زندگی همدیگر هستید. شاید بقیه عمرتان را با یکدیگر بگذرانید. این یعنی شما باید خودتان باشید و به شوهر خود نیز اجازه دهید که اینگونه رفتار کند. یک زن خوب بهترین چیزها را در شوهرش به‌وجود می‌آورد اما هرگز تلاش نمی‌کند که او را تغییر دهد. همان شخص منحصربفردی باشید که هستید. باین ترتیب شما دو نفر برای آنچه که هستید از یکدیگر قدردانی کرده و یکدیگر را دوست خواهید داشت و این یکی از مهم‌ترین چیزها در یک ازدواج موفق است.

۱۶. خوش بگذرانید

ممکن است شما و همسرتان مسئولیت‌های بسیار زیادی داشته باشید و برخی اوقات اوضاع خسته‌کننده به نظر برسد. بااین وجود، نباید همیشه همه چیز را جدی بگیرید. داشتن تفریح و خوشگذرانی هم مهم است. مطمئن شوید که همسرتان همیشه نگران کار و خانه نیست. به او اجازه دهید که کمی هم خوشگذرانی کند. راههایی را پیدا کنید که باهم بتوانید اوقات خوشی داشته باشید. این کار نه تنها تنش و استرس را کاهش می‌دهد بلکه دو نفر را به هم نزدیکتر می‌کند.

۱۷. گوش بدهید

ارتباط شامل گوش دادن هم می‌شود. ارتباط برقرار کردن نه تنها به معنای گفتن مشکلاتتان به همسرتان است بلکه گوش دادن به او را هم دربرمی گیرد. او هم باید نگرانی ها، مشکلات و چیزهایی در ذهنش داشته باشد. به او اجازه دهید تا بتواند هرچیزی را با شما مطرح کند. هنگامی که چیزی در سینه‌اش دارد که باید آن را رها کند، به او گوش بدهید. شما نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که در رابطه تان تنها شنونده باشد. همیشه برای او وقت داشته باشید تا بتواند درمورد هرچیزی با شما گفت‌وگو کند. این کار رابطه شما را مستحکم کرده و به شیوه‌های گوناگون رابطه بین شما را بهبود می‌بخشد. این یکی از بهترین ویژگی‌های یک زن خوب است.

۱۸. احترام بگذارید

احترام دوطرفه در هر رابطه‌ای مهم است. شما برای اینکه احترام همسرتان را به‌دست آورید باید به او احترام بگذارید. این در نوع رفتار و گفتار شما با او نشان داده می‌شود. نه در خلوت خود و نه در حضور دیگران به هیچ وجه او را تحقیر نکنید، به او اهانت نکنید، او را نزنید یا هیچ گونه آسیبی به او وارد نکنید. ببینید که چه می‌گویید و قبل از حرف زدن فکر کنید. به یاد داشته باشید که وقتی حرفی را زدید نمی‌توانید آن را پس بگیرید. اگر بدون فکر کردن حرف بزنید شاید چیزی بگویید که بعدا از گفتن آن پشیمان شوید.

۱۹. او را در رختخواب شاد و راضی نگه دارید

هر ازدواجی نیازمند صمیمیت جنسی است. اگر شوهر خود را در تختخواب راضی و شاد نگه دارید او نیز شما را خوشحال نگه خواهد داشت. اگر این کار را نکنید، او لذت و خوشی را جای دیگری جست‌وجو خواهد کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که مردان به دلایل جنسی و فیزیکی زنانشان را فریب می‌دهند درحالیکه زنان به دلایل عاطفی این کار را می‌کنند. در اتاق خوابتان همه چیز را هیجان انگیز و جدید نگه دارید و خواهید دید که شوهری خواهید داشت که به شما وفادار می‌ماند و هرگز منحرف نمی‌شود.

۲۰. به علایق او علاقمند باشید

به اشتراک گذاشتن علایق و دلبستگی‌ها روش بسیار خوبی برای وقت گذراندن با همسرتان است. تعدادی از علایق او که برای شما هم جذاب است را انتخاب کنید. باین ترتیب هردوی شما می‌توانید باهم وقت بگذرانید و از انجام کاری باهم لذت ببرید. او مطمئن است که برای آنچه انجام می‌دهید از شما قدردانی کند و این حقیقت را دوست خواهد داشت که شما از چیزی لذت می‌برید که او دوست دارد. اگر او دوست دارد که در آخر هفته بسکتبال بازی کند، به او ملحق شوید. این کار به شما فرصت باهم بودن می‌دهد و همچنین روشی مناسب است برای اینکه در کنار هم سالم باشید و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

۲۱. قدردانی خود را نشان دهید

یک “متشکرم” ساده می‌تواند رابطه شما را بکلی متفاوت کند. به شوهرتان نشان دهید که بخاطر هر کاری که برای شما و خانواده تان انجام میدهد از او سپاسگزارید. به او بگویید که قدردان سخت کوشی و فداکاری او هستید. این باعث می‌شود که او احساس خوشایندی را تجربه کند. باین ترتیب شما به او می‌گویید که او کاری را انجام می‌دهد که هردوی شما به آن افتخار خواهید کرد. زمانیکه همسرتان بداند شما قدردان کارهای او هستید، بیشتر تلاش می‌کند تا شما و خانواده تان را شاد و خوشحال نگه دارد.

همسر خوبی برای شوهرتان بودن کار سختی نیست بویژه زمانیکه بدانید او به چه چیزی نیاز دارد. حمایت، پایداری، مهربانی و عشق تعدای از آن چیزهایی هستند که شما باید به عنوان یک زن به شوهر خود بدهید. وقتی در شکست و موفقیت در کنار او باشید برای او بهترین همسر خواهید بود. از نظر شما یک زن خوب برای شوهرش کدام زن است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ترجمه :

فاطمه یحیی

 

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها