Loading...

جاهای دیدنی جهان: ۱۵ جای دنیا که قبل از مرگ باید دید

جاهای دیدنی جهان: ۱۵ جای دنیا که قبل از مرگ باید دید
فرصت زندگی‌مان در این دنیا در حال گذر است و به همین صورت، فرصت‌های‌مان نیز برای سیاحت در این دنیا کم و کم‌تر می‌شوند. بنابراین، چرا از این فرصت کوتاه نهایت استفاده را نبریم ?

چه برای رفتن به یک مسافرت رویایی از قبل در حال پس‌انداز پول‌های‌تان باشید، و چه یقین داشته باشید که پایان جهان نزدیک است، همه‌ی ما باید فهرستی از جاهای دیدنی جهان را جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم قبل از مرگ از آن‌ها دیدن کنیم. اگر به اندازه‌ای توانمند باشیم که بتوانیم به هر جایی از دنیا سر بزنیم، این فهرست می‌تواند حاوی بی‌نهایت مقصد شگفت‌انگیز باشد؛ ولی در این مقاله، به فهرستی از ۱۵ مکان فوق‌العاده جذاب و جاهای دیدنی جهان اشاره می‌کنیم که باید قبل از مرگ حداقل یک بار از آن‌جا دیدن کنیم.

جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید

۱. مجموعه اهرام جیزه، مصر

جاهای دیدنی جهان

این شگفتی ماندگار معماری که تنها بازمانده‌ی عجایب هفتگانه‌ی جهان شناخته می‌شود، دانشمندان را با نحوه‌ی شگفت‌انگیز ساخت خود و تالارهای تدفین مومیایی‌ها در بهت و حیرت فرو برده‌ است. مجموعه‌ی اهرام مصر که تقریبا متعلق به ۲۵۶۰ قبل از میلاد است، به مدت بیش از ۳۸۰۰ سال به عنوان مرتفع‌ترین سازه‌ی ساخت دست بشر شناخته می‌شد. تمام این عجایب و شگفتی‌ها باعث می‌شوند این مکان باستانی در فهرست مکان‌هایی قرار بگیرد که هر جهانگردی مشتاق سیاحت در آن‌ها است.

۲. استون‌هنج، انگلستان

جاهای دیدنی جهان

سازه‌هایی با سنگ‌های ۲۵ تنی که به ادعای باستان‌شناسان به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش تعلق دارند، یکی دیگر از شگفتی‌ها و معماهای معماری دنیا را تشکیل داده‌اند که بسیاری از باستان‌شناسان از حل این معما شانه خالی کرده‌اند. باید از این مکان فوق‌العاده دیدن کنید و از مشاهده‌ی چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی غروب آفتاب که بر میان این سنگ‌ها پرتو می‌افکند لذت ببرید، و هم‌زمان به صدای راهنمای تور نیز گوش فرا دهید که حاوی اطلاعات مفیدی درباره‌ی این مکان باستانی است.

۳. گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

جاهای دیدنی جهان

زیبایی وصف‌ناپذیر این دیوارهای صخره‌ای به طول حدودا ۳۲۲ کیلومتر که رود کلرادو را در بر گرفته‌اند، بدون حضور واقعی در ژرفای آن قابل درک نیست. سایه‌هایی که بر لایه‌های سنگ‌های آتشفشانی زیبای گرند کنیون نقش بسته‌اند و تا غروب آفتاب قابل دیدن هستند، صحنه‌هایی واقعا باشکوه به نمایش می‌گذارند.

جاهای دیدنی جهان ۴: دیوار بزرگ چین

جاهای دیدنی جهان

دیوار بزرگ چین نیز که یکی دیگر از عظیم‌ترین سازه‌های مهندسی به دست بشر به شمار می‌رود، بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ساخته شد؛ این دیوار چشم‌انداز گسترده و کاملی را از مناظر کوهستان باشکوه اطراف در برابر چشم‌های حیرت‌زده‌ی گردشگران به نمایش می‌گذارد. دیوار بزرگ چین که به عنوان مجموعه‌ای از استحکامات دفاعی جهت پیشگیری از حملات از سمت شمال و کنترل مسیرهای تجاری نظیر جاده‌ی ابریشم ساخته شده بود، امروزه به مکانی اعجاب‌انگیز تبدیل شده است که همه‌ی عاشقان تاریخ و طبیعت را به سمت خود می‌کشد.

۵. پارک‌ ملی ردوود، ایالات متحده

جاهای دیدنی جهان

درختان غول پیکر پارک ملی ردوود در شمال کالیفرنیا با ارتفاع بیش از ۲۷ متر – که برخی از آن‌ها نزدیک به ۹۰ متر ارتفاع دارند، بلندترین گونه‌های در حال رشد موجود در جهان هستند – به همین جهت، پارک ملی ردوود چشم‌انداز طبیعی حیرت‌انگیزی را خلق کرده است که نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

۶. پارک ملی یلواستون، ایالات متحده

جاهای دیدنی جهان

آب‌فشان‌های قدیمی و چشمه‌های آب گرم ماموت در پارک ملی یلواستون که سه ایالت وایومینگ، مونتانا، و آیداهو را در بر گرفته‌ است، مکانی فوق‌العاده چشم‌نواز را برای عاشقان طبیعت خلق کرده‌اند. اگر شرایط برای‌تان امکان‌پذیر باشد، حتما بازدید از این ناحیه‌ی شگفت‌انگیز در کشور آمریکا را در فهرست نخستین مقاصد گردشگری‌تان قرار دهید.

جاهای دیدنی جهان ۷: تاج محل، شهر آگرا هندوستان

جاهای دیدنی جهان

این آرامگاه بزرگ باشکوه و مجلل که در ۱۶۳۱ میلادی به دستور شاه جهان، و به احترام همسر ایرانی‌اش از سنگ مرمر سفید ساخته شده است، یک شاهکار معماری است. تاج محل که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است، هر سال بیش از ۳ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند؛ از این رو، اگر فرصت و امکان مسافرت به هند را دارید، این مکان شگفت‌انگیز را فراموش نکنید.

۸. انگکور وات، کامبوج

جاهای دیدنی جهان

انگکور وات که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد، به عنوان یک اثر تاریخی متعلق به بودایی‌ها و هندوها شناخته می‌شود، و از جمله معابدی است که عاشقان گردشگری باید از آن‌ها بازدید کنند. این اثر تاریخی که به خاطر ساقه‌های درختانی که بخشی از ویرانه‌های‌اش را در برگرفته، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ی غروب و طلوع خورشید، و میزبانی از فیلم‌های هالیوودی توم ریدر (مهاجم مقبره) و ایندیانا جونز مشهور است، قطعا باید در فهرست مکان‌هایی قرار گیرد که قبل از مرگ باید از آن‌ها دیدن کنید.

جاهای دیدنی جهان ۹: ماچو پیچو، پرو

جاهای دیدنی جهان

این قلعه‌ی باستانی اینکاها که بر فراز کوهستانی به ارتفاع ۲۴۰۰ متر، در بالای دهکده‌ی مقدس واقع است، متعلق به قرن پانزدهم میلادی است. ماچو پیچو که در میان چشم‌انداز باشکوهی از رشته کوه‌های آند محصور شده است، یکی از جاهای دیدنی جهان است که باید در فهرست مکان‌هایی قرار بگیرد که قبل از مرگ باید از آن‌ها دیدن کنید.

۱۰. آبشار ویکتوریا، زامبیا

جاهای دیدنی جهان

این آبشار فوق‌العاده زیبا و دیدنی با ارتفاع حدود ۱۰۸ متر، عریض‌ترین آبشار جهان است. بیش از ۲۶۰۰۰۰ گالن آب از این آبشار عظیم به پایین می‌ریزد. با بازدید از آبشار ویکتوریا، این شانس را دارید بتوانید رنگین‌کمان فوق‌العاده زیبایی را که بر فراز آن شکل می‌گیرد مشاهده کنید – در این شرایط، عکس گرفتن از این رنگین‌کمان یکی از دلپذیرترین فرصت‌های این سفر خواهد بود.

۱۱. ونیز، ایتالیا

جاهای دیدنی جهان

کانال‌های پر پیچ و خم، و عجیب و جذاب این شهر عاشقان فرهنگ و رویاپردازان سفرهای عاشقانه را به سمت خود جلب می‌کنند. لذت بردن از طعم دلپذیر پاستای ایتالیایی، در کنار میدان باشکوه و زیبای سن مارکو از جمله کارهایی است که همه‌ی عاشقانه گردشگری باید آن را در فهرست خود قرار دهند.

۱۲. بیت‌المقدس، فلسطین

جاهای دیدنی جهان

این شهر تاریخی سنگ بنای ماندگاری است برای سه دین بزرگ جهان، یعنی اسلام، مسیحیت، و یهودیت. بیت‌المقدس با آثار باستانی فراوان‌اش نظیر دیوار ندبه، مسجدالاقصی، و همین‌طور بازارهای پررونق و زیبا دارای فرهنگی غنی است. اگر به این شهر رفتید، بازدید از مکان‌هایی را که به عنوان میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده‌اند، فراموش نکنید.

جاهای دیدنی جهان ۱۳: دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

جاهای دیدنی جهان

غواصی در آب‌های نیلگون بزرگ‌ترین مجموعه‌ی صخره‌های مرجانی دنیا در سواحل کوئینزلند استرالیا تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب است. کاوش در دنیای زیر آب با گستردگی بی‌انتها (به اندازه‌ی ۲۶۰۰ کیلومتر) و زیبایی خیره‌کننده، سفرتان را به تجربه‌ای تبدیل خواهد کرد که سال‌ها می‌توانید آن را برای دیگران تعریف کنید.

۱۴. ریودوژانیرو، برزیل

جاهای دیدنی جهان

ریودوژانیرو، شهر شگفت‌انگیز، با تندیس مشهور مسیح منجی، دومین شهر بزرگ برزیل است که برخی از زیباترین سواحل دنیا و هم‌چنین، در کنار آن، جنگل‌های انبوهی را در خود جای داده است. رقصیدن و راه رفتن در خیابان‌های پر از شور و نشاط ریودوژانیرو در حین برگزاری جشنواره‌ی سامبا از جمله تجربه‌های فراموش نشدنی خواهد بود که دست‌کم یک بار در زندگی باید به دست بیاورید.

۱۵. ایسلند

جاهای دیدنی جهان

با هیچ زبانی نمی‌توان زیبایی‌های منحصر به فرد این جزیره‌ی آتشفشانی را که در شمال اقیانوس اطلس واقع است، بیان کرد. از آتشفشان‌های فعال و فوق‌العاده زیبا گرفته تا آبشارها و چشمه‌های آب گرم، با پا گذاشتن به سفری ماجراجویانه به این سرزمین شمالی می‌توانید ماجراهایی حیرت‌انگیز و مناظر خیره‌کننده‌ای را تجربه کنید. در این جزیره می‌توانید سوار بر اسب آتشفشان‌های زیبا را مشاهده کنید و روی صخره‌های منجمد یخ‌نوردی کنید.

ترجمه :امیر رضا مصطفایی

منبع : بازده

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها