Loading...

5 عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد

5 عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد
سالی هلگسن، مدرس مدیریت 5 توصیه مفید برای زنانی دارد که می‎خواهند در کار خود پیشرفت کنند. با ما همراه شوید تا شما هم به یک زن موفق تبدیل شوید

عادت که جلوی پیشرفت زنان در کار را می‎گیرد

۲۰۲ سال طول خواهد کشید تا شکاف جنسیتی در اقتصاد سراسر دنیا از بین برود؛ این را مجمع جهانی اقصاد در گزارش سال گذشته خود اعلام کرد. این در حالی است که بسیاری از پژوهش‎ها از اثرات مثبتی می‎گویند که تنوع جنسیتی روی کسب و کار‌ها دارد.
سالی هلگسن، مدرس مدیریت ۵ توصیه مفید برای زنانی دارد که می‎خواهند در کار خود پیشرفت کنند.

روی دستاورد‌های خود تأکید کنید

به گفته هلگسن انتظار برای این که دیگران به خودی خود متوجه کار ما بشوند و از آن قدردانی کنند، به جایی نخواهد رسید.
او می‏گوید با افراد زیادی برخورد کرده که در مورد دستاوردهایشان حرف نمی‎زنند. کسانی که به گفته او معمولا دو دلیل برای این کار خود دارند: بعضی‎ها می‎گویند فکر می‏کنم وقتی کارم را درست انجام دهم، مردم خودشان باید متوجه شوند. عده‎ای دیگر هم این دلیل را می‏آورند که اگر قرار است برای جلب توجه دیگران مثل یک احمق نفرت‎انگیز رفتار کنم، همین بهتر که کسی متوجه کارم نشود. به اعتقاد هلگسن چنین رویکردی هیچ نتیجه‎ای برای فرد به دنبال نخواهد داشت.

حالا سوال این است که چطور این عادت را تغییر دهیم؟
هلگسن می‏گوید: نقاط قوت خود را پیدا کنید. مثلا اگر فکر می‏کنید رئیس‎تان متوجه توانایی شما در برقراری ارتباط با دیگران نیست، یک بار در هفته برایش ایمیل بفرستید و به طور خلاصه بنویسید با چه کسانی حرف زده‎اید.
به گفته هگلسن این روش برای زنان خیلی خوب جواب داده است.

نه گفتن را یاد بگیرید

هلگسن می‎گوید رفتار‌هایی که در شروع یک کار به شما کمک می‏کنند ممکن است با گذشت زمان به موانعی در مسیر پیشرفت‎تان تبدیل شوند: اگر همیشه به دنبال خوشحال کردن دیگران هستید، برای سپردن مسئولیت به دیگران و نه گفتن به آن‎ها کار سختی پیش رو خواهید داشت. با این کار به دیگران اجازه می‎دهید از شما سوءاستفاده کنند، از حد و مرزهایتان عبور کنند و وقت زیادی هم هدر بدهند.

چطور می‎شود جلوی این اتفاق را گرفت؟
هگلسون می‎گوید با قدم‎های کوچک جلو بروید و برای خودتان حد و مرز تعیین کنید: به خودتان بگوید: همین الانش هم مسئولیت‌های زیادی دارم، بنابراین ماه آینده اگر از من خواستند به یک پروژه جدید بپیوندم یا کار دیگری انجام دهم، قبل از دادن جواب مثبت در موردش خوب فکر خواهم کرد. به این فکر می‎کنم که این کار چه سودی برایم دارد و این که آیا انجامش واقعا به نفعم هست یا نه.

کمال‎گرایی در برابر ریسک پذیری

هگلسون می‎گوید: یکی از بزرگ‎ترین مشکلات کمال‎گرایی این است که نمی‎توانید کاری را به دیگران بسپارید. این جمله که آه! خودم انجامش بدهم راحت‎ترم را از خیلی‎ها شنیده‎ام. .

اما یک راه بسیار آسان برای ترک این عادت وجود دارد :
یک نفر را برای این که کاری را به او بسپارید در نظر بگیرید. این فرصت را به آن فرد بدهید و بعد از انجام آن کار نظرتان را هم به او بگویید. ریسک کنید و کنترل اوضاع را به فرد دیگری بسپارید.

احساس خوبی نسبت به این کار ندارید؟
پس بد نیست بدانید مطالعات نشان داده در محیط‎های کاری زنان معمولا برای بی اشتباه بودن و دقت‎‎شان تشویق می‎شوند و این در حالی است که مردان اغلب برای ریسک‎پذیری و جسارتشان پاداش می‎گیرند.
هگلسن می‏گوید یاد گرفتن ریسک‎پذیری و دوری از کمال‎گرایی کلید پیشرفت در کار است.

به خودتان اجازه اشتباه بدهید

زنان معمولا سخت‎تر از مردان با اشتباهات خود کنار می‎آیند و این می‎تواند مانعی جدی بر سر راه پیشرفت کاری‎شان باشد. هگلسن می‎گوید: با این کار در واقع به خودمان ضربه می‏زنیم.
او توصیه می‎کند به جای این کار به خودتان کمی استراحت بدهید. بپذیرید که انسان هستید و مثل هرفرد دیگری ممکن است اشتباه کنید.

از کوچک جلوه دادن خود دست بردارید

هگلسن می‎گوید زنان چه در ظاهر و چه در طرز بیان خود معمولا خودشان را کوچک‎تر از آنچه هستند جلوه می‏دهند.
معذرت خواهی، استفاده از جملاتی نظیر یک لحظه وقت دارید؟ ، نشان ندادن اقتدار و نداشتن احساس تعلق به جایگاه خود از جمله ویژگی‎های اخلاقی مشترک در میان زنان است.
هگلسون می‎گوید: اگر می‎خواهید به عنوان مدیر پذیرفته شوید، باید جایگاه‎تان را مشخص کنید و رفتارتان طوری باشد که دیگران متوجه ارزش‌‎ها و توانایی‎های شما بشوند.

منبع : سیمرغ

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها