Loading...

باتری‌های جدید لیتیوم-سولفوری شارژ موبایل را به 5 روز می‌رساند

باتری‌های جدید لیتیوم-سولفوری شارژ موبایل را به 5 روز می‌رساند
محققان دانشگاه موناش استرالیا اخیرا موفق به تولید باتری جدیدی از نوع لیتیوم-سولفور شده‌اند که می‌تواند با یک بار شارژ به شما اجازه دهد ۵ روز از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

سال‌هاست که نام باتری‌های لیتیوم-سولفور یا لیتیوم-گوگردی در خبرها شنیده می‌شود، ولی به‌تازگی طراحی جدیدی برای این باتری‌ها مطرح شده که بالاخره می‌تواند شرایط را تغییر دهد. محققان دانشگاه موناش استرالیا مدعی‌اند موفق به ساخت باتری جدیدی شده‌اند که به باورشان کارآمدترین باتری لیتیوم-سولفور تاریخ است.

گفته می‌شود که یک باتری لیتیوم-سولفور در اندازه مناسب می‌تواند انرژی موبایل شما را تا پنج روز تامین کند. علاوه بر این، اگر از این فناوری در باتری خودروهای برقی استفاده شود، با هر بار شارژ می‌توانید تا ۶۲۱ مایل رانندگی کنید. این باتری‌ها اثر زیست‌محیطی کمتری دارند و هزینه تولیدشان هم بسیار پایین‌تر است.

کلید موفقیت این پروژه بازآرایی پیوند میان ذرات کاتدهای سولفوری بوده که باعث شده بدون کاهش ظرفیت، کارایی یا پایداری باتری، توان آن افزایش پیدا کند. به گفته دانشگاه موناش، این تکنیک از معماری پل‌مانندی الهام گرفته شده که از آن در فرآیند تولید پودرهای شوینده استفاده می‌شود.

چالش پیش روی این تیم تحقیقاتی در زمینه تولید باتری‌ها بوده است. بسیاری از محققان ایده‌های جذابی برای باتری‌ها دارند که هرگز در عمل قابل تولید نیست. تولید باتری‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد که باعث می‌شود خیلی از این پروژه‌ها از آزمایشگاه خارج نشده و به تولید انبوه نرسند. برای همین سال‌هاست که فناوری باتری‌ها پیشرفت چندانی نداشته است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه موناش حالا بیش از هر زمان دیگری به تولید محصولی مصرفی نزدیک شده است. موسسه فران‌هافر آلمان از مدتی پیش دست به تولید نمونه‌های آزمایشی این باتری‌ها زده و محققان می‌خواهند آن‌ها را در ادامه سال ۲۰۲۰ در خودروها و شبکه‌های خورشیدی امتحان کنند.

این گروه پتنت نوآوری خود را ثبت کرده‌اند اما ممکن است هنوز زمان زیادی تا رسیدن این محصول به دست کاربران باقی مانده باشد. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم که بالاخره این تغییر نسبتا مهم در دنیای باتری‌های قابل حمل حاصل خواهد شد یا خیر.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها