Loading...

اپل پنسل می‌تواند در آینده از دنیای واقعی نمونه رنگی بگیرد

اپل پنسل می‌تواند در آینده از دنیای واقعی نمونه رنگی بگیرد
اپل به‌تازگی پتنتی را ثبت کرده که از ارائه قابلیتی برای نمونه‌گیری رنگی از دنیای واقعی توسط اپل پنسل خبر می‌دهد. این قابلیت می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

بر اساس پتنت جدیدی که هفته گذشته از سوی اپل در اداره پتنت و نشان تجاری آمریکا ثبت شده، این شرکت در پی استفاده از فناوری‌های جدیدی برای اپل پنسل است که به این دستگاه اجازه می‌دهد برای طراحی‌های خود از محیط دنیای واقعی نمونه رنگی بگیرد. پتنت جدید اپل «سیستمی کامپیوتری با قلم نمونه‌بردار رنگی» نام دارد و قلمی را توصیف می‌کند که ممکن است حسگر رنگی داشته باشد.

حسگر رنگی اپل پنسل احتمالا به چند شناساگر تصویری مجهز می‌شود تا میزان نور را برای کانال‌های رنگی مختلف اندازه‌گیری کند. سیستم با این کار می‌تواند رنگ‌ها را از محیط دنیای واقعی تشخیص داده و نمونه‌برداری کند. به‌علاوه، ممکن است بر روی این قلم چراغی قرار داده شود تا شناساگران تصویری راحت‌تر و دقیق‌تر بتوانند رنگ‌ها تشخیص دهند.

در ادامه پتنت به توصیف طراحی بدنه دستگاه اشاره شده که حالا درازای بیشتری دارد و نوک آن می‌تواند با نمایشگرهای حساس به لمس کار کند. اپل می‌گوید قابلیت حسگر رنگی می‌تواند در انتها یا نوک قلم قرار داده شود. کاربران با کمک این فناوری می‌توانند قلم را در مقابل شئ مدنظر خود بگیرند تا رنگ آن نمونه‌برداری شود.

طبق اطلاعات موجود در این پتنت، قلم اپل می‌تواند رنگ‌ها را شناسایی کرده و بعد آن‌ها را درون پالت رنگی برنامه‌های نقاشی قرار دهد تا امکان طراحی با آن فراهم شود. اپل همچنین می‌گوید این حسگر رنگی می‌تواند برای مصارف دیگری نظیر کالیبره کردن نمایشگرها، چاپگرها، معاینات پزشکی و غیره استفاده شود.

حسگرهای رنگی نوری از قبل در بازار وجود داشته‌اند و هم‌اکنون استفاده‌های مختلفی دارند. برای مثال محصولی به نام Sphero Specdrums وجود دارد که می‌تواند رنگ‌ها را به صدا تبدیل کند. این دستگاه شبیه یک انگشتر است که می‌توانید آن را به اشیا دنیای واقعی بچسبانید تا رنگ آن‌ها را شناسایی کنید.

گفتنی است که اپل سالانه فناوری‌های مختلفی را پتنت می‌کند. بعضی از این پتنت‌ها به محصولات مصرفی تبدیل می‌شوند و برخی هرگز به بازار راه پیدا نمی‌کنند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که پتنت حاضر در یکی از نسخه‌های آتی اپل پنسل پیاده‌سازی شود. با این حال، این ایده بسیار جذاب است و ارزش انتظار کشیدن را دارد.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها