Loading...

نکته های جالب درباره بازی های محبوب گوشی ها و تبلت ها

نکته های جالب درباره بازی های محبوب گوشی ها و تبلت ها
به همان اندازه که دنیای بازی های ویدئویی وسیع و بی انتها هستند، در نظر گرفتن نکات مراقبتی و انجام احتیاط های لازم در این زمینه تنوع دارد.

همین موضوع بهانه خوبی است تا صحبت های دکتر نصیر دهقان و مهناز رضایی، کارشناسان روانشناسی را درباره بازی ها و کاربردهای شان بخوانید و با بعضی نکات جالب بازی های کامپیوتری بیشتر آشنا شوید.

 

تمرین مادری با pou

 

بین بازی های موبایلی بازی پو یکی از بازی های محبوبی است که علاوه بر تقویت حس مراقبت و تامین حس عاطفی افراد، نکاتی را هم آموزش می دهد. ازجمله اینکه وقتی چیزی را دوست دارید، باید برای نگه داشتنش وقت و انرژی بگذارید. در این بازی شما برای اینکه بتوانید امکانات مورد نیاز پو را که گاهی بی شباهت به یک بچه واقعی نیست برآورده کنید، نیاز به سکه پیدا می کنید و برای تامین سکه ها هم مجبورید وقت بگذارید و تلاش کنید.

 

پو نصفه شب ها از خواب بیدارتان می کند و شاید نزدیک ترین شبیه سازی شرایط مادرانه را برای دختران و زنان داشته باشد، اما باید توجه داشت در شرایط واقعی، بچه تنها با برطرف شدن نیازهای مادی اش بزرگ نمی شود و به سادگی هم از وضعیت گرسنه و درمانده به وضعیت شاد و راضی تغییر نمی کند، بنابراین مراقبت از پو به جای بچه واقعی می تواند ذهن شما را طوری تربیت کند که در برابر توقعات واقعی یک انسان متعجب شوید؛ دیگر انتخاب با خودتان است.

 

ترکیبی بازی کنید

 

همان طور که می دانید بسیاری از بازی های محبوب موبایلی و کامپیوتری بازی های خشنی هستند که گاهی تنها وقتی می توانید در روند انجام آنها موفق باشید که تعداد زیادی آدم بکشید، غارت کنید و شهر را به هم بریزید. روانشناسان بر این باورند که یادگیری از طریق تکرار اتفاق می افتد، بنابراین برای کسی که هر روز چندین ساعت با موبایل یا کنسول بازی درجریان یک بازی خشن سرگرم است، اصلا بعید نیست که با گذشت زمان طولانی از حضورش در فضای بازی های خشن، میل به خشونت و رفتارهای ضداجتماعی هم پیدا کند.

 

پس بهتر است برای حفظ تعادل روانی هم که شده در انتخاب بازی ها و ساعاتی که به آنها سرگرم هستیم کمی دقت کنیم. می شود ترکیبی از بازی های خشن با بازی های فکری را تجربه کرد. کمی هیجان و مقداری تمرکز و آرامش، بهتر می تواند تعادل را حفظ کند. بازی های ساده ای مثل۲۰۴۸، Gravity یا Friut Ninja می توانند تعادل از دست رفته را بازگردانند، هیچ گاه برای مدت طولانی در یک بازی نمانید.

 

Angry Birds برای ۵ ساله ها نیست

 

نکته بسیار مهمی که در مورد بازی های ویدئویی برای کودکان وجود دارد این است که درکشورما به گروه سنی مناسب برای هر بازی توجه نمی شود، به طور مثال بازی ساخته شده برای گروه سنی بالای ۱۸ سال توسط کودکی ۶ ساله مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل می تواند رشد شخصیتی کودکان را با اختلال مواجه کند. باید فرهنگ استفاده از بازی ها را یاد بگیریم و به گروه سنی مناسب برای هر بازی توجه داشته باشیم.

 

بی توجهی به محدوده های سنی گاهی باعث بلوغ زودرس در بچه ها شده و روی رشد روانی آنها تاثیر منفی دارد. خوب است پدر و مادر ها قبل از اینکه به فرزندشان اجازه بازی با یک محصول جدید را بدهند، ابتدا از رده سنی مناسب برای آن بازی اطلاع داشته باشند که برای این منظور هم می توانند به سایت ESRB که سایت بین المللی درجه بندی محتوایی و سنی نرم افزار های سرگرمی است سر بزنند، سایت http: //ircg. ir بنیاد ملی بازی های رایانه ای هم اطلاعات مفیدی را می تواند در این باره ارائه کند.

 

به طور کلی رده سنی مناسب برای بعضی بازی های رایج به شرح زیر است:

 

۱۳سال به بالابازیclash of clans 

 

۷سال به بالا بازی angry birds

 

13سال به بالا بازی candy crush 

 

15سال به بالا بازی call of duty

 

18 سال به بالا بازی master of shadows

 

12سال به بالا بازی Grey goo

 

12 سال به بالا بازی cloud built 

 

12سال به بالا بازی Air Attack

clash of clans برای وسواسی ها ممنوع

 

بدون شک بازی کردن با بعضی بازی های ویدئویی برای برخی تیپ های شخصیتی خطرناک است، به طور مثال شرکت در بازی های آنلاینی که نوتیفیکیشن دارند برای شخصیت های وسواسی کاملا مضر است. فرد وسواسی در تمام روز منتظر نشسته تا از جریان بازی خبری شود، با خودش می گوید نکند گوشی را زمین بگذارم و به من حمله شود یا اتفاقی بیفتد که نباشم و نتوانم کاری کنم.

 

نکند عقب بمانم و هزاران نکند دیگر، فرد وسواسی ممکن است برای اینکه نگران موقعیتش در بازی است اصلا سر کار هم نرود و همه امور روزمره اش مختل شود، به همین دلیل شرکت فرد وسواسی در بازی های گروهی که نوتیفیکیشن های مداوم دارند مضر و استرس زاست؛ این یک توصیه جدی برای وسواسی هاست. اگر وسواس دارید بازی های گروهی و آنلاین را بی خیال شوید.

 

بازی ۲۰۴۸ در صف جواب می دهد

 

استفاده از بازی های گوشی های تلفن همراه گاهی می توانند از اضطراب و کلافگی افراد کم کنند، برای نمونه وقتی کسی در یک صف انتظار طولانی قرار گرفته و هیچ چاره ای جز تحمل آن موقعیت ندارد با بازی کردن می تواند وقتش را پر کند، به این ترتیب توجه فرد از فضای ناخوشایند واقعی به فضای دیگری پرت شده و به این ترتیب از میزان کلافگی اش کاسته می شود؛ بازی هایی مثل math hero یا ۲۰۴۸ دو نمونه از بازی هایی هستند که انتظار در صف های طولانی را برای تان ساده می کنند.

 

کینکت، راز سلامتی برای گیمرها

 

نکات روانشناسی را گفتیم و حالا دیگر نوبت صحبت از نکته های سلامتی در دنیای بازی هاست. این روزها در بیشترکشورها، چاقی مفرط کودکان و عوارض بی تحرکی بزرگسالان دامنگیر شده است؛ عوارضی که در اثر ساعت ها در گوشه ای بی حرکت نشستن و تقه زدن روی صفحه موبایل یا فشار دادن دکمه ها روی دسته های بازی، چنان فراگیر شده که به یکی از دغدغه های جدی در حوزه سلامت افراد در همه جوامع تبدیل شده است. این نیمه خالی لیوان بازی های کامپیوتری در حوزه سلامت فیزیکی است اما نیمه تازه پر شده ای هم در این میان به تازگی ارائه شده که نه تنها بازی ها را تبرئه می کند بلکه جذاب و لذت بخش هم هست.

 

 

می خواهیم از امکان بازی با کینکت ها حرف بزنیم؛ به طور خلاصه کینکت دستگاهی است که به کنسول بازی یا کامپیوتر شما وصل می شود و امکان شناسایی صدا و اسکن سه بعدی چهره و اندام شما را دارد. با استفاده از این فناوری شما می توانید از بازی هایی استفاده کنید که برای انجام شان تحرک لازم است و نیاز به هیچ چیز دیگری جز حرکت دادن خودتان برای انجام بازی های کینکتی ندارید. برای نمونه، بازی Kinect Sport Rivals که شامل شش بازی جت اسکی، فوتبال، تنیس، صخره نوردی، بولینگ و تیراندازی است با شبیه سازی این ورزش ها دریک فضای گرافیکی زیبا امکان ورزش کردن را به صورت انفرادی یا دونفره در فضاهای آپارتمانی به شما و خانواده تان می دهد. این تنها یک نمونه بود و با کمی جست وجو می توانید انواع بازی هایی که به کمک کینکت ها قابل اجرا هستند را پیدا کنید؛ هرچند کینکت به نظر گران می رسد اما ارزش سلامتی مان را دارد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها