Loading...

تغییرات سئو در سال 2015

تغییرات سئو در سال 2015
نیاز به SEO در انسان دیچیتالی با زندگی اینترنتی رفته رفته بیشتر می شود.هر از چند گاهی گوگل که یکی از مشهورترین موتورهای جستجو به شمار می‌آید، معیارهای خود را برای در صدر قرار گرفتن یک سایت اعلام می‌کند.

تا پیش از این برای گوگل بسیار سخت بود تا بتواند به همه سایت‌ها اعتماد کند و به همین خاطر الگوریتمی را به نام پاندا معرفی کرد تا بتواند با کمک آن وب‌سایت‌های ضعیف را از وب‌سایت‌های خوب شناسایی کند. به این ترتیب بسیاری از وب‌سایت‌ها جزو وب‌سایت‌های ضعیف قرار گرفتند که حتی تصورش را هم نمی‌توانستید بکنید.

درک الگوریتم‌های گوگل بیشتر از آن بابت که بسیار سریع تغییر می‌کنند و معمولاً اطلاع‌رسانی چندانی نیز در مورد آن‌ها صورت نمی‌گیرد بسیار سخت است. اما چندی پیش بالاخره یکی دیگر از کتاب‌های راهنمای گوگل در مورد SEO و تغییرات ایجادشده در آن بعد از چندین سال لو رفت و در اختیار افراد قرار گرفت.

  • یکی از مواردی که در سال 2015 روی آن بسیار تأکید شده است تخصص است؛ مطالبی که شما در سایت خود قرار می‌دهید باید بر اساس تخصصتان شکل‌گرفته باشد و اگر این مطالب با تخصصی که در پروفایل خود ذکر کرده‌اید مغایرت داشته باشد به‌طور خودکار رنک سایت شما بالا می‌رود و در صفحه‌های اول گوگل نمایش داده نمی‌شوید زیرا آن مطالب با رشته شما مرتبط نیست. همان‌گونه که می‌بینید این نکته به‌وضوح اهمیت ایجاد پروفایل و همچنین صفحه About Us سایت را مشخص می‌کند.

همچنین افراد سرشناسی که در رشته  خود وب‌سایتی را راه‌اندازی می‌کنند راحت‌تر می‌توانند روی رنک سایت خود امید داشته باشند زیرا حرفه افراد و مطالبی که ارائه می‌کنند کاملاً با یکدیگر مرتبط است و گوگل این نکته را بسیار می‌پسندد.

  • ازنظر گوگل وب‌سایتی رضایت‌بخش به شمار می‌آید که بتواند مطالب خوب و پرمحتوا تولید کند و آن را به‌خوبی به مخاطب ارائه نماید و درعین‌حال در بین افراد به‌خوبی شناخته‌شده باشد. همچنین در یک وب‌سایت خوب می‌توان در مورد خود وب‌سایت نیز به میزان لازم مطلب خواند و به قولی بخش‌های درباره ما و پرسش و پاسخ سایت تکمیل است. گوگل به مشتریان و کاربران بسیار اهمیت می‌دهد و دوست دارد که ایشان بتوانند به‌راحتی مطالب خود را پیداکرده و گمراه نشوند. به‌طور مثال اگر وب‌سایتی کار فروش انجام می‌دهد بسیار مهم است که در آن وب‌سایت راهنمایی برای نحوه خرید وجود داشته باشد.
  • از طرف دیگر ارتباطات نیز برای گوگل بسیار ارزشمند است. در دنیای گوگل منظور از ارتباطات، ارتباط بین سایت‌ها و لینک بین آن‌ها است و هر چه لینک بین این ارتباطات قوی‌تر بوده و سایت‌هایی که شما را لینک می‌کنند معتبرتر باشند بیشتر نفع خواهید برد.
  • نکته دیگر آن است که وب‌سایت شما باید کارایی لازم را داشته باشد و باید از آن به‌خوبی نگه‌داری کنید. به‌طور مثال اگر سایت شما درگاه فروش دارد هر از گاهی درگاه و روند خرید آن را چک کند تا مطمئن شوید که همه چیز درست عمل می‌کند. به صفحه‌های مختلف وب‌سایت خود سر بزنید و حواستان به خطاهای احتمالی باشد و در اسرع وقت آن را برطرف کنید.
  • شاید یکی دیگر از نکات مهم در SEO2015 نحوه ارائه محتوای اصلی باشد. از دید گوگل محتوای اصلی سایت باید در وسط صفحه قرار بگیرد و اولین چیزی باشد که به هنگام ورود به سایت نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. همچنین محتوای اصلی باید به‌وسیله انتخاب نوع فوت و سایز آن و نوع تصویر پیش‌زمینه مناسب کاملاً واضح باشد. و به‌تبع آن تبلیغات و محتوای کمکی باید به‌گونه‌ای در سایت گنجانده‌شده باشد که حواس کاربر را پرت نکند و تنها در دسترس وی قرار داشته باشد تا هر موقع اراده کرد بتواند از آن‌ها استفاده کند.  به بیان دیگر سایت‌های پر تبلیغ به مزاج گوگل خوش نمی‌آید.

SEO مدرن چه می‌گوید؟

امروزه گوگل مخاطب را در SEO  بسیار مورد اهمیت قرار می‌دهد. اگر طراحی وب‌سایت شما به‌اندازه کافی جذاب نباشد و نتواند مخاطب خود را جذب کند خود می‌تواند امتیاز منفی برای شما به شمار بیاید. کاربر امروزی به‌هیچ‌عنوان صبر نخواهد کرد که تصاویر حجیم و فایل های فلش وب‌سایت شما لود شود. در واقع شما تنها کمتر از 5 ثانیه فرصت خواهید داشت تا نظر مخاطب را به خود جلب کنید در نتیجه سایت شما باید:

  • سریع لود شود
  • ریسپانسیو باشد
  • تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد کند

امروزه یکی از راه‌های سریع جستجو در اینترنت استفاده از موبایل است. اگر وب‌سایتی برای مشاهده در موبایل بهینه‌سازی نشده باشد و به‌راحتی بارگذاری نشود، تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد نخواه کرد و کاربر به‌راحتی به صفحه نتایج جستجوی خود بازگشته و گزینه دیگری را انتخاب می‌کند.

  SEOدرصفحه (Onpage)

برای آنکه ببینیم چه کلیدواژه‌هایی را باید انتخاب کنیم، همه موضوعاتی را که می‌توانیم در وب‌سایت خود ارائه کنیم را در یک فایل اکسل وارد می‌کنیم، آن واژه‌ها را در گوگل سرچ می‌کنیم و واژه‌هایی را که گوگل پیشنهاد می‌کند را نیز در اکسل وارد می‌کنید؛ آن‌قدر این کار را انجام می‌دهید تا دیگر گوگل پیشنهادی ندهد. سپس تنها برای هر صفحه‌ای که تولید می‌کنید فقط و فقط یک کلیدواژه در نظر می‌گیرید و آن را در عنوان توضیح و متن (Title/Description/body) قرار می‌دهید. انتخاب کلیدواژه مناسب و منطبق با محتوا بسیار مهم است، زیرا اگر کاربر چیزی را جستجو کند و وارد صفحه‌ی ما شود و آن را نامربوط بیابد و صفحه را ببندد، گوگل متوجه خواهد شد که آن صفحه بی‌ارتباط بوده است و به آن نمره منفی می‌دهد.

SEO برون صفحه (OffPage)

شاید تاکنون برای لینک‌هایی که ساخته‌اید یا دریافت کرده‌اید نمره منفی از گوگل نگرفته باشید اما ازاین‌پس گوگل می‌خواهد شما مسئولیت این لینک‌ها را بپذیرید. وجود امکاناتی نظیر Webmastertools نیز به همین منظور است. نیاز است که همه لینک‌هایی که دارید را موردبررسی مجدد قرار دهید و در صورت نیاز اصلاح‌کرده و ارزیابی کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم قبل از آنکه گوگل از شما بخواهد، لینک‌های خود را مورد بازبینی قرار داده و مالکیت آن را به عهده بگیرید.

مرحله بعدی محتوای سایت برای تبلیغ است. مهم‌ترین ویژگی محتوای خوب آن است که مفید باشد و کاربر را به مقصودش برساند. از طرف دیگر این محتوا باید متداوم باشد؛ شما محتوای سایت را یک‌بار و برای همیشه تولید نمی‌کنید. با این تداوم شما به کاربر و نیز گوگل نشان خواهید داد که آمده‌اید که بمانید به این ترتیب شما قادر خواهید بود توجه، مشارکت و اعتماد افراد را جلب کنید. اینکه ازSEO استفاده کنید تا تنها بار ترافیکی را به سمت خود بکشانید چیز جالبی نیست باید سعی کنید تا بتوانید مشارکت آن‌ها را نیز جلب کنید.

اما چگونه می‌توان مشارکت کاربر را به خود جلب کرد؟ یکی از کلیدی‌ترین ترفندهای آن استفاده از ویدیو است. هر سایتی باید یک بخش ویدیو داشته باشد. بر اساس آمارهای ارائه‌شده در سال 2018 ویدیو سه‌چهارم از حجم ترافیک اینترنت را به خود اختصاص خواهد داد. و این رقم بزرگی است که می‌توان از آن به‌خوبی استفاده کرد. البته صرفاً آپلود کردن ویدیو در سایت نمی‌تواند مفید باشد. باید پیگیری کنید و ببینید کدام بخش و چه کلیدواژه‌هایی بیشتر جواب می‌دهند و آن‌ها را ارتقاء دهید.

بعدازاینکه محتوا تولید شد مهم‌ترین اقدام آن است که آن را روی بلاگ خود به اشتراک بگذارید. این بهترین و ساده‌ترین اقدام می‌تواند باشد. زیرا در کوتاه‌ترین زمان دوستان و طرفدارانتان شروع به صحبت در مورد آن‌ها خواهند کرد. شبکه‌های اجتماعی گوناگونی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما نکته مهم آن است شاید بد نباشد برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب، مخاطب خود را نیز در نظر بگیرید. به‌طور مثال اگر مخاطب شما خانم‌های بین 30 تا 40 سال هستند، پینترست (Pinterest) می‌تواند گزینه خوبی باشد. باید بدانیم که کدام بخش از یک محتوا بیشترین مشارکت را به خود جذب می‌کند؛ سپس آن را SEO می‌کنیم. اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم شامل:

  • PDF Sharing
  • Press releases
  • Info graphics
  • Guest posts

شاید بگویید که guest posts  نیز ازنظر گوگل می‌تواند به نوعی اسپم شناخته شود. باید بگویم که هم درست است و هم غلط؛ بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. گوگل کامنت های کوتاه حاوی لینک و تبلیغ را که اغلب به موضوع مورد بحث در فروم مرتبط نیست به‌عنوان اسپم شناسایی می‌کند. البته این‌گونه نظرات برای فردی که در سایتش از این نظرات استفاده‌شده است خطری نخواهد داشت و نمره منفی نمی‌گیرد. در واقع گوگل Guest Post های بی‌کیفیت را نمی‌پذیرد. زیرا در واقع از این راه می‌توان مطالب را به اشتراک گذاشت و نیز مشارکت کاربران را داشت.

 

 

  1. نکات مهم این مطالب را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

    1. مطمئن شوید که وب‌سایت شما مدرن و حرفه‌ای طراحی‌شده است.
    2. از بهترین روش‌های سئو در صفحه استفاده کنید.
    3. جزئیات خدمات مشتری و اطلاع تماس را به‌صورت مشخص به روی وب‌سایت خود قرار دهید.
    4. صفحه About us وب‌سایت خود را کامل کنید و درباره خود بنویسید.
    5. تخصص خود را به نمایش بگذارید. می‌توانید برای این کار از تصاویر، گزارش و ویدیو استفاده کنید.
    6. سایت خود را مدام چک کنید و خطاهای احتمالی آن را برطرف کنید.
    7. به‌صورت متداوم تولید محتوا داشته باشید.
    8.  همه صفحه‌ها باید مفید باشند
    9. از ویدیو استفاده کنید
    10. چندین شبکه اجتماعی داشته باشید
    11. از مشارکت و نظرات کاربران استفاده کنید
    12. با وب‌سایت‌های معتبر لینک شوید
0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها