Loading...

فروش جهانی تبلت‌ها با سیر نزولی مواجه است

فروش جهانی تبلت‌ها با سیر نزولی مواجه است
با افزایش تعداد فبلت‌ها از تولیدکنندگان مختلف در بازار، فروش تبلت‌ها رو به کاهش گذاشته است و انتظار می‌رود این کاهش در سال جاری باز هم ادامه پیدا کند.

این روزها فروش تبلت ها در حال کم شدن است و البته دلایل قابل توجهی نیز وجود دارد که مشخص می کند چرا فروش این دیوایس ها در حال کمتر شدن است. تحقیق جدیدی که توسط موسسه Forrester Research انجام شده برخی از این دلایل را آشکار می کند. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به ساخت هرچه بیشتر فبلت ها روی آورده اند و به همین خاطر این موضع تاثیری منفی بر فروش تبلت ها گذاشته است.  موسسه Forrester می گوید بر اساس تحقیقاتی که انجام داده 41 درصد از کارمندان، از اسمارت فونی استفاده می کنند که نمایشگر بزگتر از 5 اینچ دارد و 11 درصد از آنها نیز به Forrester گفته اند که انتخاب اول آنها برای خرید تبلت، یک فبلت است.

اطلاعات آماری قابل توجهی نیز وجود دارد که بیشتر شدن فبلت ها نقش عمده ای در کاهش فروش تبلت ها داشته است. حدودا می توان گفت که سال گذشته از زمانی که سامسونگ گلکسی نوت 4 خود را روانه بازار کرد، سهم تبلت ها در بازار 5 درصد کاهش پیدا کرده است. طبق تقویم سه ماهه چهارم سال گذشته، فروش آیپد 18 درصد سال به سال کاهش داشته است. با عرضه آیفون 6 پلاس 5.5 اینچی، این دیوایس اپل جایگزین خوبی برای آیپد این شرکت به شمار رفت و تقریبا جای آن را گرفت. یکی از کارشناسان نیز پیش بینی کرده است که فروش آیپد امسال 30 درصد کاهش خواهد داشت و دیگر کارشناسان نیز گفته اند که فروش تبلت تولیدکننده های دیگر نیز امسال با کاهش قابل ملاحضه ای مواجه خواهد شد.

 

 

تنها خبر خوب برای تولیدکننده های تبلت این است که این دیوایس ها به گزینه ای حتمی و بسیار مهم برای شرکت های تجاری بدل شده اند. بیش از نیمی از کارمندانی که Forrester از آنها در این مورد پرسیده گفته اند که حداقل یک بار در هفته از تبلت برای کار خود استفاده می کنند. آنها همچنین گفته اند که اگر شرکت برای آنها تبلت تهیه نکند از تبلت خود در محیط کار استفاده می کنند. طبق آمار 29 درصد از شرکت ها برای کارمندانشان تبلت تهیه می کنند.

برخلاف اسمارت فون که ارتقا ویژگی های آنها در نسل های جدید، کاربر را هر دو سال یک بار ملزم به خرید نسل جدید آنها می کند، در تبلت ها سرعت ارتقا و افزایش ویژگی کمتر است. همین امر هم باعث می شود تبلت کاربر تا مدت زیادی از عملکرد خوبی برخوردار باشد و به همین دلیل کاربر نیاز به خرید تبلت جدید پیدا نکند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها