Loading...

اقداماتی که باید پس از سرقت یا گم شدن گوشی خود انجام دهیم

اقداماتی که باید پس از سرقت یا گم شدن گوشی خود انجام دهیم
گوشی های هوشمند امروزی ، گجت های گران قیمتی هستند و به همین دلیل امکان به سرقت رفتن این ابزار ها بسیار زیاد است.کم نیستند افرادی که هنگام صحبت با تلفن‌همراه طعمه سارقان شده و حداقل آسیبی که به آنان وارد می شود، از دست دادن آن ها خواهد بود.

اما شاید ضرر و زیان مالی تنها یکی از مشکلاتی باشد که پس از گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی خود متحمل شویم چرا که این روز ها اسمارت فون ها و تبلت ها جدا از کاربرد های ارتباطی به محلی برای نگهداری عکس ، ویدیو و اطلعات خصوصی افراد مبدل شده اند.

اما آیا تمامی مشترکان تلفن‌ همراه می‌دانند در صورتی که گوشی تلفن ‌همراهشان به سرقت رفت، چه اقدامی را برای پیگیری سریع انجام دهند تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی گرفته شود؟ با گجت نیوز همراه شوید تا در چند گام ساده، به اقدامات ضروری پس از گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه بپردازیم.

اقدامات اولیه :

– نخست به محض این که متوجه فقدان موبایل تان گشتید، سریعا با شماره خود تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است خوش شانس باشید، کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد.

– اما قدم بعدی پس از به سرقت رفتن تلفن همراه این است که سریعا مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم‌کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان‌گیرتان نشود؛ البته می توان با یک طرفه کردن سیم کارت نیز جلوی سوء استفاده از آن را گرفت.

– سپس جهت ردیابی گوشی می بایست با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی (یا شناسنامه) و هم چنین جعبه گوشی به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهید؛ در این حالت کلانتری یا دادسرا با صدور نامه ای به تمامی اپراتورها، درخواست ردیابی گوشی با شماره سریال مربوطه را می‌دهند تا سارق یا فردی که گوشی را پیدا کرده است به محض روشن کردن سیم‌کارت خود بر روی گوشی مسروقه، در شبکه‌ اپراتورها رویت شود (روال زمانی این کار به مدت ۴۰ روز است).

مشترکان سیم‌کارت همراه اول :

در هنگام سرقت گوشی‌های تلفن همراه نیزعموما مخابرات با اعلام مشترک از طریق شماره سریال ۱۵ رقمی که در گوشی‌ و بر روی جعبه آن‌ قرار دارد، اقدام به پیگیری و ردیابی تلفن همراه مسروقه می‌کند.

با این وجود چنانچه از مشترکان سیم‌کارت همراه اول هستید، می‌توانید از روش دیگری که این اپراتور در اختیار شما قرار می‌دهد به ردیابی گوشی بپردازید. به این صورت که از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از طرق ذیل سرویس ردیابی گوشی را فعال نمایند:

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها