Loading...

بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop

بررسی ویژگی های اندروید ۵ – Lollipop
چندی پیش غول تکنولوژی، اندروید ۵٫۰ که با نام اندروید آبنبات چوبی معروف است را معرفی کرد . در این مقاله سعی دارییم تغییرات اعمال شده در سیستم عامل اندروید ۵ را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

۱ – طراحی متریال : متریال نام فلسفه جدید طراحی رابط کاربری گوگل است، فلسفه ای که با هواری (تخت و صاف بودن) و سادگی ساخته شده است. اما بر خلاف رابط های کاربری دیگر که بیشتر به تخت بودن گرایش دارند، گوگل با افزودن عمق ملایمی به رابط کاربری احساس متفاوت و خوشایند تری به آن افزوده است. برای مثال در هنگام جا به جا شدن میان برنامه ها، در تعامل با اطلاعیه ها،در هنگام پیمایش در لیست مخاطبین و … این عمق به خوبی قابل درک است. این جلوه ی عمق از طریق استفاده هوشمندانه از سایه ها در زیر اشیاء و لایه بندی عناصر در زمانی که آنها روی یکدیگر قرار دارند، به وجود آمده است.

 

App-drawer

 

۲ – Tap and Go : انتقال تنظیمات و اپلیکیشن ها در بین دو تلفن هوشمند قدیمی و جدید، در اندروید هیچگاه تا به این اندازه آسان و راحت نبوده.با قابلیت Tap and Go در چند مرحله ی آسان می توانید این مشکل را رفع کنید. اگر شما دو تلفن هوشمند که اندروید ۵ آبنبات چوبی بر روی آنها نصب است در اختیار دارید، می توانید دو دستگاه را با استفاده از NFC با یکدیگر مرتبط سازید. تلفن هوشمند قدیمی بعد از آن با استفاده از بلوتوث تمامی موارد و جزئیاتی را که باید در دستگاه جدیدتان نصب شود ارسال خواهد کرد.

 

tap-go-nexus-7

 

۳ – مخفی کردن نوتیفیکیشن ها : قابلیت جدیدی که در سیستم عامل اندروید ۵ اضافه شده است ، امکان مخفی کردن یا بی صدا کردن نوتیفیکیشن های گوشی است . شما می توانید علاوه بر مخفی کردن کلا نوتیفیکیشن های حساس و خصوصیتان را غیر فعال هم بکنید ، مطمئنا این عملکرد باعث راحتی کاربر خواهد شد. در این حالت زمانی که گوشی شما در حالت قفل صفحه نمایش قرار دارد هیچ یک از نوتیفیکیشن های شما به نمایش درنمی آید.

 

android-5-zoomtech.ir-3

 

۴ – صفحه نمایش Ambient : ویژگی دیگری که اندروید ۵ آبنبات چوبی از تلفن هوشمند موتو ایکس شرکت موتورلا الهام گرفته، امکان مشاهده اطلاعات مفید و مختصر بر روی صفحه نمایش بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن های مربوطه است. این قابلیت در نکسوس ۶ کمی پیشرفته تر است. در واقع شما می توانید دو نسخه مشکی و سفید از آنچه که می خواهید در صفحه ی قفل نمایش یابد را مشاهده نمایید.

 

nexus2cee_AmbientDisplay-668x359
 
 
۵ – قابلیت تعریف کاربر میهمان : یکی از فوق العاده ترین قابلیت های جدید در اندروید ۵ قابلیت ساختن کاربر میهمان برای دستگاه اندرویدی است ، بطور مثال وقتی می خواهید گوشی یا تبلت اندرویدی تان را به یک نفر بدهید تا استفاده نماید می توانید از این روش استفاده نمایید. در این حالت اپلیکیشن های شخصی ، تصاویر ، مخاطبان و … شما به کاربر میهمان نشان داده نمی شود و شما کاربر میهمان را محدود می نمایید در سیستم تان.
 
 
android-5-zoomtech-8
 
 
۶- باز کردن قفل با تشخیص صورت : باز کردن قفل با صورت در اندروید هیچگاه به این خوبی عمل نکرده است. این ویژگی مانند یک قابلیت جادویی است که توان تشخیص صورت شما را دارد ولی سرعت آن کمی کند بوده و برای تشخیص صحیح نیازمند نور کافیست. در اندروید ۵ آبنبات چوبی، گوگل این ویژگی را بهینه سازی کرده. به محض روشن کردن صفحه نمایش در پس زمینه فعال می شود
 
 
Android-4.0-Face-Unlock
 
 
۷ – عدم قطع بازی در هنگام تماس : در نسخه جدید سیستم عامل در هنگام بازی دیگر نیاز نیست برای پاسخ دادن به تماس شما از بازی بیرون آیید ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید نوتیفیکیشنی در بالای صفحه نمایش به شما ظاهر می شود که این خود یکی از جالبترین اقدامات گوگل برای کاربر پسند بودن سیستم عامل است.
 
 
android-5-zoomtech.ir-23
 
 
۸ – حالت تقدم (Priority Mode) :هترین بهنیه سازی ای که گوگل در اندروید ۵ آبنبات چوبی در بخش اعلانات انجام داده ویژگی جدیدی است که گوگل آن را حالت تقدم (Priority Mode) نامیده. این حالت کمی شبیه حالت معروف مزاحم نشوید (Do Not Disturb) در آیفون است، ولی در اینجا قرار است کمی هوشمندتر عمل کند. شما می توانید تعیین کنید که حتی در حالت Priority Mode چه اپلیکیشن هایی امکان فعالیت داشته باشند.چیزی که این قابلیت را بهتر هم می کند امکان تعیین بازه ی زمانی برای تبدیل شدن اعلانات به حالت معمولی است. همچنین یک حالت بی صدای کلی نیز وجود دارد که همه ی صدا ها را خاموش خواهد کرد. حتی آلارم ها را می توانید از این طریق مدیریت کنید.

 

 

your-device
0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها