Loading...

معرفی 5 کاستوم رام برتر اندروید

معرفی 5 کاستوم رام برتر اندروید
کاربران اندروید می توانند علاوه بر رام پیش فرض گوشی خود، از رام هایی تغییر یافته ای که به صورت مستقل توسط توسعه دهندگان اندروید ساخته می شوند نیز استفاده کنند،

رام هایی که قابلیت ها و ویژگی های بیشتری نسبت به رام استوک اندروید داشته و موجب بهبود سرعت و عملکرد گوشی شما می شود. در این نوشته شما را با 5 کاستوم رام برتر اندروید آشنا خواهیم کرد.

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید، حتما می‌دانید که سیستم عامل گوشی‌های مختلف اندرویدی تفاوت‌های کوچک و بزرگی با یکدیگر دارند. اگرچه سامسونگ، ال‌جی، سونی، هوآوی و... همگی در محصولاتشان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، وقتی آنها را کنار هم بگذاریم، تفاوت‌های ظاهری و باطنی کاملا مشهودی خواهند داشت.
بارها شنیده‌ایم رابط کاربری گوشی‌های سامسونگ کمی سنگین است و ویژگی‌های اضافه زیادی دارد، یا وقتی با گوشی‌های ال‌جی کار می‌کنیم، منوها آن‌طور که باید، روان اجرا نمی‌شوند. اندروید گوشی‌های هوآوی نیز کلا ظاهری متفاوت با دیگر برندها دارد و خیلی‌ها به همین دلیل از خریدش پشیمان می‌شوند و ترجیح می‌دهند اصلا سراغ محصولات هوآوی نروند.

اما شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اندروید را این دانست که در این سیستم عامل محبوب هیچ‌چیز اجباری و همیشگی نیست. همان‌طور که هر کاربر می‌تواند ظاهر گوشی‌اش را به‌دلخواه تغییر دهد، این امکان برایتان وجود دارد که حتی سیستم عامل گوشی، یا به‌عبارتی همان رام گوشی، را نیز عوض کنید. برای هر یک از گوشی‌های اندرویدی سیستم عامل یا رام‌های اندروید گوناگونی وجود دارد که می‌توانند جانشین رام پیش‌فرض گوشی شما شوند. به این رام‌های مستقل کاستوم رام (Custom Rom) گفته می‌شود.
اما برای اینکه بیشتر با رام و کاستوم رام آشنا شوید، بهتر است اول مفهوم این دو را برایتان شرح دهیم.


رام (Rom) چیست؟
رام درواقع همان سیستم عامل گوشی شماست که بدون وجود آن قادر نیستید هیچ کاری با گوشی‌تان انجام دهید، درست مثل ویندوز برای کامپیوتر. گوشی‌های اندرویدی نیز از سیستم عامل یا رام اندروید استفاده می‌کنند و این رام‌ها ممکن است در گوشی برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت باشند.


رام استوک (Stock Rom) چیست؟
هنگامی که گوگل نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید (که اصطلاحا به آن اندروید خالص یا Pure Android می‌گویند) منتشر می‌کند، شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های همراه مثل سامسونگ، ال‌جی، سونی و غیره آن را بنا به نیاز خودشان تغییر می‌دهند و چیزهایی را کم‌وزیاد می‌کنند؛ مثلا سامسونگ رابط کاربری مخصوص خود (تاچ ویز) را به آن می‌افزاید یا سونی چند اپلیکیشن اختصاصی (مثل مجموعه Sony Media Apps) به آن اضافه می‌کند. به این رام های کمتر تغییریافته که از هنگام خرید گوشی روی آن نصب است رام استوک (Stock Rom) گفته می‌شود.

 


 

کاستوم رام (Custom Rom) چیست؟
معمولا رام‌های استوک گوشی‌ها کار اکثر کاربران عادی را راه می‌اندازد، اما هستند کاربرانی که بنا به دلایل مختلف مثل شلوغی بیش از حد، اپلیکیشن‌های اجباری، سرعت پایین و... از رام‌های استوک راضی نیستند. این دسته کاربران می‌توانند از رام یا سیستم عاملی غیر از رام پیش‌فرض یا استوک استفاده کنند.
در دنیای اندروید توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و مستقلی وجود دارند که رام‌هایی شخصی‌سازی‌شده متناسب با نیاز کاربران می‌سازند و توسعه می‌دهند. به این رام‌ها، که عموما توسعه دهندگان مستقل از اندروید خالص گوگل می‌گیرند و دست‌کاری می‌کنند، کاستوم رام گفته می‌شود.
کاستوم رام‌ها سیستم عامل‌های ارتقایافته‌ای هستند که ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های مختلفی نسبت به رام استوک گوشی شما دارند. افرادی که کاستوم رام توسعه می‌دهند سعی می‌کنند اشکالات موجود در رام‌های پیش‌فرض را بر طرف کنند و، علاوه بر آن، قابلیت‌هایی هم به رام خود بیفزایند که به کاربر قدرت بیشتری برای کنترل و استفاده از گوشی‌اش بدهد. با مطالعه این مطلب نیز می‌توانید با معایب و مزایای کاستوم رام‌های اندروید آشنا شوید.


چه کاستوم رامی انتخاب کنیم؟
سوالی که همیشه هنگام نصب کاستوم رام برایمان پیش می‌آید این است: کدام‌یک از آنها انتخاب بهتری است؟
کاستوم رام‌ها را می‌شود به دو دسته تقسیم کرد: آنهایی که از نظر بنیادی تفاوت زیادی نسبت به رام استوک اندروید ندارند و آنهایی که از نظر تنظیمات و ویژگی‌ها کاملا با رام استوک متفاوت‌اند. معمولا کاربرانی که تغییرات ظاهری گوشی و ویژگی‌های اضافی برایشان خیلی اهمیت ندارد، بیشتر به سمت استفاده از رام‌های دسته اول می‌روند که بیشتر بر بهبود سرعت و عملکرد و طول عمر باتری کار کرده‌اند. اما دسته دوم، که از رام‌های استوک دورند، به‌درد افرادی می‌خورد که تمایل دارند امکانات بیشتری روی گوشی‌شان داشته باشند و بتوانند تک‌تک اجزای آن را تحت کنترل بگیرند.


در ادامه به معرفی 5 کاستوم رام برتر اندروید می‌پردازیم؛ رام‌هایی که هر یک برای خود در این زمینه اسم‌ورسمی دارند.

 

CyanogenMOD
 

 

 

اغراق نیست اگر سیانوژن را معروف‌ترین کاستوم رام اندروید معرفی کنیم؛ کاستوم رامی که اکنون زیر نظر شرکتی با همین نام توسعه می‌یابد و حتی بعضی شرکت‌های تولیدکننده از آن برای رام پیش‌فرض گوشی‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. کاستوم رام سیانوژن طیف وسیعی از دستگاه‌ها را پوشش می‌دهد. علاوه بر آن، سایر توسعه‌دهندگان نیز کاستوم رام‌های خود را بر مبنای سیانوژن می‌سازند.
این کاستوم رام از لحاظ ظاهری بسیار شبیه رام استوک اندروید است، اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرو آن همیشه در دنیای اندروید تاثیرگذار بوده. سیانوژن برای به‌روزرسانی منظم‌ترین زمان‌بندی را دارد و هر روز آپدیت‌های جدیدی برای این رام منتشر می‌شود تا باگ‌ها و اشکالات پیداشده در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شوند.

 

AOKP
 

 


 

AOKP، که مخفف Android Open Kang Project است، یکی دیگر از رام‌های برتر اندروید شناخته می‌شود. این رام نیز، همانند سیانوژن، ظاهری شبیه رام استوک دارد، اما گزینه‌ها و تنظیماتش بسیار بیشتر از سیانوژن است. پس اگر از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به تغییر دادن قسمت‌های مختلف گوشی خود دارند، حتما باید این رام را امتحان کنید. AOKP را می‌توان یکی از پایدارترین کاستوم رام‌های اندروید به حساب آورد، اما متاسفانه توسعه‌دهندگان آن در به‌روزرسانی این پروژه تنبل‌اند و اکنون چند ماه است که فعالیتشان به حالت تعلیق درآمده!

 

Paranoid Android
 

 

 

ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد پارانوید اندروید دلیل اصلی محبوبیت این کاستوم رام است. ویژگی‌هایی همچون نمایش تودرتو و تغییر رزولوشن اپلیکیشن‌ها، سفارشی‌سازی پیشرفته بخش تنظیمات سریع، نوار پیمایش اختصاصی Pie و... سبب می‌شود سطح جدیدی از قدرت سیستم عامل اندروید را روی گوشی‌تان تجربه کنید. تیم پارانوید اندروید تقریبا هر سه یا چهار ماه یک‌بار آپدیت جدیدی برای گوشی‌های اندرویدی منتشر می‌کند. کاربران علاقه‌مند می‌توانند این کاستوم رام ارزشمند را روی اکثر گوشی‌های پرچمدار ال‌جی، اوپو، نکسوس، سامسونگ، موتورولا و سونی نصب کنند.

 

SlimROM
 

 

 

همان‌طور که از نام این کاستوم رام می‌شود حدس زد، Slim یک رام کوچک و سبک است که سرعت بالایی برای دستگاهتان به ارمغان می‌آورد. اگر گوشی اندرویدی شما حافظه رم پایینی دارد و همیشه از کندی آن گله‌مندید، به شما قول می‌دهم SlimROM دوای دردتان می‌شود. توسعه‌دهندگان اسلیم رام سعی کرده‌اند تا حد ممکن به رام استوک اندروید نزدیک باشند و به همین دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی خیلی زیادی در آن مشاهده نمی‌کنید. در مقابل، پایداری و عملکرد بالا چیزی است که با نصب این رام نصیب شما می‌شود. برای این کاستوم رام هر هفته آپدیت جدیدی منتشر می‌شود و گوشی‌تان به‌صورت OTA می‌تواند دریافتش کند.

 

PAC Man
 

 

 

اگر هنوز هم نتوانسته‌اید از میان کاستوم رام‌های بالا یکی را انتخاب کنید، بهتر است PAC Man را به شما معرفی کنم. این کاستوم رام ترکیبی از سه رام Paranoid Android ،AOKP و CyanogenMOD است و تمام ویژگی‌های برتر آنها را یک‌جا در خود جای داده. با نصب پک من می‌توانید مطمئن باشید حداکثر امکانات و قابلیت‌های کاستوم رام‌های اندروید روی گوشی‌تان وجود دارد و البته توسعه‌دهندگان آن ترتیبی اتخاذ کرده‌اند که تجمع این ویژگی‌ها برایتان دردسرساز نشود.
 

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها