Loading...

مایکروسافت قدرتمندتر از پیش به بازار موبایل بازمی‌گردد

مایکروسافت قدرتمندتر از پیش به بازار موبایل بازمی‌گردد
درحال حاضر بحث‌ها و تحلیل‌های زیادی در مورد آینده گوشی‌های ویندوزفونی و احتمال شکست یا موفقیت آنها وجود دارد، حتی بعضی‌ها از تعطیل شدن این بخش شرکت مایکروسافت حرف می‌زنند.

اما مطمئنا مایکروسافت به این زودی‌ها دست از تلاش برنمی‌دارد و می‌خواهد با ویندوز 10خود شمشیر مبارزه را برای رقبا تیزتر کند.

در هفته‌های گذشته ساتیا نادلا و مایکروسافت با انتقاد، تجزیه و تحلیل و نظریه‌های مختلف بی‌شماری مواجه شده‌اند. کارشناسان بسیاری با تحلیل صحبت‌های نادلا در مورد تعدیل نیروی 7800 نفری در بخش موبایل و خط تولید لومیا احتمال تعطیلی این بخش را مطرح کردند که اگرچه کمی عجیب‌وغریب است، ممکن است یکی از برداشت‌ها از صحبت‌های مدیرعامل موفق مایکروسافت باشد.
اما آیا مایکروسافت واقعا تصمیم دارد بخش موبایلش را واگذار یا تعطیل کند؟ آیا هیچ برنامه‌ای برای افزایش فروش گوشی‌های ویندوزفونی ندارد؟ آیا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به سمت ویندوزفون نخواهند آمد؟
مسلما وقتی مایکروسافت اعلام می‌کند که اگر شده یک‌تنه و تنها به ساخت گوشی‌های ویندوزفونی می‌پردازد، به‌هیچ‌وجه قصد تعطیلی بخش موبایل خود را ندارد. این شرکت با عرضه گوشی های ویندوزفونی در سطوح مختلف قیمتی در سال گذشته توانست فروشش را افزایش دهد و در بسیاری از کشورها عملکردی موفق داشته باشد. اما حالا باید ببینیم مایکروسافت با چه اهدافی و از چه طریق می‌تواند کاربران را به سمت خرید بیشتر گوشی‌های ویندوزفونی بکشاند. پس با هم برخی از این دلایل را مرور می‌کنیم.


پایداری سیستم عامل
سیستم عامل ویندوزفون مایکروسافت، که بر گوشی‌های سری لومیا این شرکت دیده می‌شود، بسیار پایدار است و به‌دلیل استفاده بهینه از سخت‌افزار در گوشی‌های ارزان‌قیمت هم، که سخت‌افزار بسیار پایینی دارند (پردازنده نسبتا ضعیف، رم 512 گیگابایت و...)، عملکردی روان دارد. به‌جرئت می‌توان گفت گوشی‌های ویندوزفونی در میان پایین‌رده‌های بازار حرف اول را می‌زنند. وقتی این سیستم عامل روی گوشی‌های پایین‌رده بدون هیچ مشکلی اجرا شود، مسلما اجرای آن روی گوشی‌های میان‌رده و سطح بالا نیز بدون مشکل خواهد بود. گوشی‌های ویندوزفونی به‌ندرت هنگ می‌کنند و هنگام کارکردن با آنها روان بودن رابط کاربری کاملا احساس می‌شود.

به‌روزرسانی سیستم عامل
مایکروسافت به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوزفون را روی همه گوشی‌های خود، از پرچمدار گرفته تا پایین‌رده‌ها، منتشر می‌کند. همه گوشی‌های ویندوزی به‌ترتیب منطقه و مدل گوشی حتما به‌روزرسانی سیستم عامل را دریافت می‌کنند و کاربر ویندوزفون هیچ نگرانی‌ای از این بابت ندارد. دریافت به‌روزرسانی نیز (برخلاف اندروید) معمولا خیلی دیر به این گوشی‌ها نمی‌رسد و کاربران تنها مدت کوتاهی منتظر می‌مانند.


یکپارچگی
مایکروسافت وعده داده که اپلیکیشن‌ها به‌صورت یکپارچه روی دیوایس‌های مختلف ویندوزی اجرا خواهند شد؛ حالا این دیوایس ممکن است کامپیوتر شخصی باشد، تبلت باشد، ایکس‌باکس، موبایل یا هر چیز دیگری که سیستم عامل ویندوز دارد. بدین ترتیب از طرفی مشکل کم بودن اپلیکیشن‌های ویندوزفون حل می‌شود، زیرا سیستم عامل ویندوز محبوب‌ترین سیستم عامل برای کامپیوترهای شخصی است و اگر اپلیکیشن‌های آن به موبایل راه یابد، هیچ کمبودی احساس نخواهد شد. از طرف دیگر هم توسعه‌دهندگان نیازی نیست اپلیکیشن‌های خود را جداگانه برای پلتفرم‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی بنویسند، از این پس آنها فقط یک اپلیکیشن تولید می‌کنند؛ اپلیکیشنی که، به‌لطف ویژگی یکپارچگی مایکروسافت، قابلیت اجرا روی دیوایس‌های مختلف را به دست آورده است.

 

 

ساده‌سازی ساخت اپلیکیشن‌ها برای توسعه‌دهندگان
یکی از انتقاداتی که همیشه مایکروسافت و گوشی‌های ویندوزفونی با آن مواجه می‌شوند نبودن اپلیکیشن‌های کافی برای ویندوزفون است. حالا مایکروسافت تصمیم گرفته این مشکل را برطرف کند و وعده داده که شرایطی فراهم می‌کند تا توسعه‌دهندگان اندروید و iOS به‌راحتی بتوانند اپلیکیشن‌های خود را برای ویندوزفون پورت کنند. اگر این وعده مایکروسافت محقق شود، تعداد زیادی اپلیکیشن به سوی ویندوزفون سرازیر می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند گوشی‌های ویندوزفونی را به نداشتن اپلیکیشن‌های کافی متهم کند.


افزایش اپلیکیشن‌های رسمی
با افزایش فروش گوشی‌های ویندوزفونی، اپلیکیشن‌های رسمی عرضه‌شده از سوی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات مختلف نیز رشد قابل توجهی یافته است. هم‌اکنون بسیاری از بانک‌های کشورمان نسخه ویندوزفون اپلیکیشن‌های خود را نیز عرضه می‌کنند. خیلی از اپلیکیشن‌های رسمی دیگر سرویس‌های آنلاین همچون اینستاگرام، لینکدین، بازی‌های مختلف و... نیز برای ویندوزفون ارائه شده، اگرچه هنوز هم جای خالی برخی دیگر را می‌توان احساس کرد.

 


 

امنیت
برخی سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند، از جمله ویندوفون و iOS، اگرچه در مقایسه با اندروید اجازه دست‌کاری زیادی به کاربر نمی‌دهند و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار نیستند، امنیت کاربران خود را تا حدودی تضمین می‌کنند. وقتی سیستم عامل راه‌های دسترسی اضافه برای اپلیکیشن‌ها را می‌بندد، با محدود کردن آنها، از خطرات احتمالی و دسترسی اپلیکیشن‌ها به بخش‌هایی که نیازی به آنها ندارند نیز جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این مواردی که برشمردیم، نباید فراموش کنیم که مایکروسافت در چند سال اخیر گوشی‌های ارزان‌قیمت ویندوزی بسیاری راهی باز کرد و موفق شد روندی روبه‌رشد در زمینه موبایل به دست آورد و برخی کاربران اندرویدی را به سمت خودش بکشاند. این شرکت، حالا که توانسته سهمی هرچند کوچک از بازار اندروید را به خود اختصاص دهد، می‌خواهد قدم‌های بعدی را بزرگ‌تر بردارد تا این‌بار نه‌تنها در رده ارزان‌قیمت‌ها، بلکه در میان‌رده‌ها و گران‌قیمت‌ها نیز بخشی از بازار را از چنگ اندروید و iOS دربیاورد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها