Loading...

ده دلیل برای جیلبریک کردن آیفون 6

ده دلیل برای جیلبریک کردن آیفون 6
وقتی فکر جیلبریک آی‌دیوایستان ذهنتان را درگیر می‌کند، دنبال دلایل مختلفی می‌گردید که شما را در این دوراهی یاری کنند و به‌طور کامل راضی یا منصرفتان کنند.

اگرچه جیلبریک کردن معایبی دارد که همواره با آن عجین‌اند، آنها را در برابر مزیت‌هایی که با جیلبریک کردن به دست می‌آورید می‌توان ناچیز دانست. در ادامه ۱۰ دلیل می‌آوریم که ممکن است شما را در جیلبریک کردن دستگاهتان مصمم کنند.

آیفون ۶ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمندی است که می‌توان خرید. اما کاربران این گوشی هوشمند رده‌بالا معمولا از یک چیز گلایه دارند: محدودیت‌های مختلف در سیستم عامل آی‌اواس. در قیاس با آزادی‌های سیستم عامل اندروید، خیلی‌ها آی‌اواس را به زندان تشبیه می‌کنند! با تقریب خوبی می‌توان گفت در آی‌اواس هیچ آزادی‌ای برای سفارشی کردن سیستم عامل وجود ندارد و بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز، به‌علت تعدی از استانداردهای اپل، از ورود به اپ استور بازمی‌مانند.

در چنین شرایطی مفهومی به نام جیلبریک طرح می‌شود: عملی که قفل نرم‌افزاری آی‌اواس را می‌شکند و امکان دسترسی به شاخه‌های سیستمی را فراهم می‌کند. البته این دسترسی مستقیما به کاربران نفع نمی‌رساند، بلکه توسعه‌دهندگان مختلف از آن بهره می‌برند و بسته‌هایی تحت عنوان توییک تولید و عرضه می‌کنند. هر یک از توییک‌ها با هدفی خاص توسعه می‌یابند و می‌توانند یک یا چند محدودیت آی‌اواس را مرتفع سازند. با جیلبریک کردن، علاوه بر امکان شخصی‌سازی سیستم عامل، امکان نصب هر اپلیکیشنی را نیز پیدا می‌کنید؛ امکانی تقریبا مشابه همان چیزی که در اندروید می‌بینیم.

وقتی فکر جیلبریک آی‌دیوایستان ذهنتان را درگیر می‌کند، دنبال دلایل مختلفی می‌گردید که شما را در این دوراهی یاری کنند و به‌طور کامل راضی یا منصرفتان کنند. اگرچه جیلبریک کردن معایبی دارد که همواره با آن عجین‌اند، آنها را در برابر مزیت‌هایی که با جیلبریک کردن به دست می‌آورید می‌توان ناچیز دانست. در ادامه ۱۰ دلیل می‌آوریم که ممکن است شما را در جیلبریک کردن دستگاهتان مصمم کنند. توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که بلافاصله پس از خواندن این مطلب بی‌گدار به آب بزنید و دستگاهتان را جیلبریک کنید! بهتر است دلایل را کاملا منطقی بخوانید و پس از حصول اطمینان بابت کاربردی بودن جیلبریک برای شما، به‌طور اصولی و با اطلاع از معایب جیلبریک سراغ این کار بروید.

 

۱- قدرت بخشیدن به لاک اسکرین گوشی

در حالت پیش‌فرض، لاک اسکرین آی‌اواس چندان پرفایده نیست. در این بخش تقویم و ساعت را می‌بینید و نوتیفیکیشن‌هایی را که زمان قفل بودن دستگاهتان دریافت کرده‌اید. این کل کاربردی است که اپل برای لاک اسکرین آی‌اواس در نظر گرفته است.

اما پس از جیلبریک کردن، خود را در برابر انبوهی از توییک‌هایی می‌یابید که هر یک می‌توانند اطلاعات بخصوصی به لاک اسکرین اضافه کنند؛ اطلاعاتی که شاید دفعات آنلاک کردن دستگاهتان برای دسترسی به آنها به شیوه معمول را بسیار پایین بیاورند. 

روی دستگاه‌های جیلبریک‌شده توییک‌های مختلفی می‌توان نصب کرد که لاک اسکرین را به‌کلی تغییر می‌دهند، اما شاید کار هیچ‌یک از توییک‌ها به‌زیبایی کاری نباشد که Convergance انجام می‌دهد. Convergance چندین صفحه به لاک اسکرین دستگاهتان اضافه می‌کند که هر یک حاوی اطلاعاتی خاص است. با سوایپ کردن می‌توانید بین این صفحات جابه‌جا شوید و به اطلاعاتشان دست پیدا کنید. برای مثال، سوایپ کردن به چپ سوئیچ‌های مختلفی نظیر وای‌فای، بلوتوث، ال‌تی‌ئی، میزان صدا و مواردی از این دست در اختیارتان قرار می‌دهد. با سوایپ به پایین تقویم گوشی و ریمایندرهایی نمایش داده می‌شود که برای یادآوری موضوعات مختلف تنظیم کرده‌اید. سوایپ به بالا نیز، مطابق معمول، اپلیکیشن دوربین را باز می‌کند.

پس از نصب Convergance نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین به‌طور منظم مدیریت می‌شوند و نوتیفیکیشن هر اپلیکیشن جدا از سایر اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود. برای مثال، می‌توانید نوتیفیکیشن پیام‌های دریافتی را یک‌جا مدیریت کنید، بدون آنکه نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن توییتر جلو دست‌وپایتان را بگیرد.

 

۲- نصب اپلیکیشن‌های ممنوع

مسئولان سرویس اپ استور ابایی ندارند از این که هر اپلیکیشن مغایر با قوانین اپ استور را رد کنند و مانع انتشارش شوند. این موضوع معمولا با هدف جلوگیری از انتشار بدافزار در اپ استور و افزایش ایمنی اپلیکیشن‌های این فروشگاه انجام می‌گیرد، اما این همه ماجرا نیست. دسته‌های خاصی از اپلیکیشن‌ها را می‌توان نام برد که در کمال صحت از نظر امنیت و عاری بودن از بدافزار، همچنان اجازه انتشار در اپ استور به دست نمی‌آورند.

وقتی جیلبریک می‌کنید، این محدودیت دیگر بی‌معنا می‌شود. در آی‌دیوایس جیلبریک‌شده می توانید هر فایل نصبی از هر منبعی نصب کنید. معمولا اپلیکیشن‌هایی که از ورود به اپ استور بازمی‌مانند، به سیدیا راه پیدا می‌کنند. سیدیا فروشگاه توییک و نرم‌افزارهایی است که تنها روی دستگاه‌های جیلبریک‌شده قابل نصب‌اند. می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کنید و اپلیکیشن‌هایی بر آی‌دیوایستان نصب کنید که بعید است تا ابد رنگ اپ استور به خود ببینند؛ اپلیکیشن‌هایی نظیر شبیه‌سازهای کنسول‌های بازی قدیمی، اپلیکیشن‌های بک‌آپ‌گیری از اطلاعات دستگاه و فایل منیجرهایی برای کاوش بین فایل‌ها و فولدرهای گوشی.

 

۳- تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای امور مختلف

یکی از قابلیت‌هایی که اندروید را از آی‌اواس پیش می‌اندازد امکان تغییر اپلیکیشن‌هایی است که برای انجام دادن کارهای مختلف استفاده می‌شوند. برای مثال، اگر به مرورگر یا اپلیکیشن پیش‌فرض مدیریت ایمیل در اندروید علاقه‌ای نداشته باشید، می‌توانید اپلیکشن‌هایی را که کاربردی می‌دانید دانلود کنید و آنها را جایگزین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض کنید. در سیستم عامل آی‌اواس چنین امکانی نمی‌یابید، البته تنها تا زمانی که سیستم عامل را جیلبریک نکرده باشید.

در سیدیا می‌توانید توییک‌های مختلفی پیدا کنید که کارشان ایجاد امکان تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض است. با نصب این توییک‌ها می‌توانید مثلا برای وبگردی گوگل کروم را جایگزین سافاری و برای مسیریابی و کار با نقشه نیز گوگل مپس را جایگزین اپل مپس کنید.

 

۴- سفارشی کردن کنترل سنتر

کنترل سنتر آی‌اواس عالی و کاربردی است، اما پتانسیل بسیاری برای بهتر شدن دارد. خوشبختانه جیلبریک به کنترل سنتر نیز نه نمی‌گوید و راه قدرت بخشیدن به این بخش را نیز پیش پایتان می‌گذارد.

توییک‌های مختلفی با عناوین گوناگون برای سفارشی کردن کنترل سنتر توسعه یافته‌اند، نظیر FlipControlCenter و CCHide. برای مثال، به‌کمک FlipControlCenter می‌توانید سوئیچ‌های کنترل سنتر را کم و زیاد کنید یا شورتکات‌های اپلیکیشن‌های محبوبتان را به نوار پایین آن اضافه کنید. به‌کمک CCHide نیز می‌توانید هر قسمت کنترل سنتر را که برایتان کاربردی ندارد مخفی کنید تا ظاهرش جمع‌وجورتر شود.

 

۵- امنیت و محافظت بیشتر با توییک‌های تاچ آی‌دی

تعبیه سنسور شناسایی اثر انگشت روی آیفون یکی از اقدامات انقلابی اپل در صنعت گوشی هوشمند بود. این سنسور در آی‌اواس ۷ تنها برای باز کردن قفل دستگاه و خرید کردن از اپ استور و آیتونز استفاده می‌شد. اگرچه در آی‌اواس ۸ برای استفاده از تاچ آی‌دی آزادی بیشتری به توسعه‌دهندگان داده شد، تا کی باید منتظر بمانید که پشتیبانی از تاچ آی‌دی به اپلیکیشن محبوبتان اضافه شود؟! پس از جیلبریک کردن آیفون می‌توانید از توییک‌های عرضه‌شده مختلف برای تاچ آی‌دی بهره ببرید و امنیت دستگاهتان را افزایش دهید.

در بین توییک‌های این رده شاید بتوان از BioLockdown به‌عنوان گزینه‌ای بسیار پرکاربرد و معروف نام برد. BioLockdown لایه امنیتی جدیدی در سرتاسر سیستم عامل ایجاد می‌کند که به‌طور پیش‌فرض خبری از آن نیست. به‌کمک این توییک نه‌تنها می‌توانید روی اپلیکیشن‌های دلخواهتان قفل اثر انگشت بگذارید، بلکه امکان محدود کردن بخش تنظیمات نیز وجود دارد و تنها با وارد کردن اثر انگشت می‌توان دسترسی کامل را در دست گرفت.

برای مثال، اگر می‌خواهید افراد دیگری که گوشی‌تان به دستشان می‌رسد نتوانند وای‌فای را فعال کنند، می‌توانید به‌کمک BioLockdown روی قسمت وای‌فای در تنظیمات قفل اثر انگشت تعریف کنید تا تنها خودتان قادر باشید کنترلش کنید. این موضوع را به سایر سوئیچ‌ها و حتی خاموش کردن گوشی نیز می‌توانید تعمیم دهید.

 

۶- قابلیت‌های ضدسرقت کاربردی‌تر

Find My iPhone قابلیتی کاربردی در آی‌اواس است که پیش از این به‌طور کامل در موردش صحبت کرده‌ایم. اما شاید نتوان قابلیت‌هایی را که با این سرویس نصیبتان می‌شود واقعا ضدسرقت دانست. راه‌های مختلفی وجود دارد که بتوان مانع عملکرد Find My iPhone شد که ساده‌ترین آن فعال کردن حالت Ariplane Mode است. سارقی که به گوشی‌تان دستبرد می‌زند، می‌تواند به‌راحتی این کار را انجام دهد و به این ترتیب مانع ردیابی اینترنتی یا استفاده از سایر قابلیت‌های Find My iPhone شود. اما اگر دستگاهتان را جیلبریک کنید، می‌توانید سراغ نرم‌افزارهایی بروید که خیالتان را تا حد زیادی بابت امنیت دستگاهتان راحت می‌کنند؛ نرم‌افزارهایی قدرتمند نظیر iCaughtU.

iCaughtU را از جهات مختلف می‌توان شبیه Find My iPhone دانست، اما این توییک تمهیدات امنیتی را چندین مرحله فراتر از قبل می‌برد. برای مثال، می‌توان تنظیم کرد که اگر رمز عبور دستگاه اشتباه وارد شد، با دوربین جلو تصویری از چهره فرد گرفته شود و برایتان ارسال شود. تصویر گرفته‌شده و مکان ثبت آن ضمیمه ایمیل می‌گردد تا کار ردیابی برایتان هموار شود. نخستین کاری که برخی سارقان پس از سرقت انجام می‌دهند خاموش کردن دستگاه است. iCaughtU مانع این کار می‌شود و اگر در حالتی که گوشی قفل است تلاشی برای خاموش کردن آن صورت بگیرد، دوباره تصویری با دوربین جلو ثبت می‌کند و برایتان ایمیل می‌کند.

 

۷- سفارشی کردن رابط کاربری

آی‌اواس ۸ رابط کاربری بسیار خوبی دارد، اما اگر مایلید آن را از آنچه هست بهتر کنید و تغییراتی در آن به وجود بیاورید، ناچارید سیستم عامل آی‌دیوایستان را جیلبریک کنید. در بین توییک‌هایی که چنین کاری انجام می‌دهند، شاید Springtomize 3 را بتوان قدرتمندترین و خوشنام‌ترین عنوان دانست.

Springtomize 3 از معروف‌ترین توییک‌هایی است که در سیدیا می‌توانید پیدا کنید. توسعه‌دهندگان این توییک اخیرا آن را برای سازگاری با آی‌اواس ۸ نیز آپدیت کرده‌اند. فهرست تغییراتی که به‌کمک این توییک می‌توانید در آی‌اواس به وجود بیاورید بسیار مفصل و طولانی است؛ تغییراتی نظیر مخفی کردن اپلیکیشن‌های اضافی، تغییر اندازه آیکون اپلیکیشن‌ها، تغییر نحوه چیدمان اپلیکیشن‌ها در منو، ساخت پوشه‌های تو در تو، تغییر فونت، سفارشی کردن لاک اسکرین و موارد بسیاری از این دست. با نصب Springtomize از نصب کردن توییک‌های متعدد بی‌نیاز می‌شوید و می‌توانید عملکرد بسیاری از آنها را یک‌جا داشته باشید.

 

۸- ساخت شورتکات‌های کاربردی

وقتی آی‌دیوایستان جیلبریک‌شده نیست، نحوه انجام دادن کارهای مختلف بسیار روتین است: اگر می‌خواهید پیامی ارسال کنید، باید به اپلیکیشن Messages مراجعه کنید و گزینه نوشتن پیام جدید را انتخاب کنید؛ اگر می‌خواهید پخش آهنگ را متوقف کنید، باید به لاک اسکرین یا کنترل سنتر بروید و دکمه توقف پخش را فشار دهید. اما پس از جیلبریک کردن، بسیاری از کارها را می‌توانید با شورتکات انجام دهید. در این زمینه می‌توان Activator را قدرتمندترین توییک معرفی کرد.

برای مثال، می‌توانید تنظیم کنید که با سه بار فشار دادن متوالی دکمه هوم چراغ‌قوه گوشی روشن شود، یا برای آماده به خدمت کردن سیری کلید دیگری به‌جز نگهداشتن دکمه هوم تعریف کنید.

 

۹- رفع مشکلات و باگ‌های سیستم عامل

اگر از هر کاربر گوشی هوشمند بخواهید مشکلاتی را نام ببرد که هنگام استفاده از دستگاه موجب اذیتش می‌شوند، دیر یا زود می‌تواند فهرستی تهیه کند و در اختیارتان بگذارد. سیستم عامل آی‌اواس نه‌تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه، طبق بررسی‌ها، نسخه ۸ این سیستم عامل یکی از پرباگ‌ترین و ناپایدارترین نسخه‌ها شناسایی شده است. وقتی آی‌دیوایستان را جیلبریک می‌کنید، راه اعمال تغییرات مختلف در سیستم عامل باز می‌شود. این تغییرات تنها افزودن امکانات نیست، بلکه از این طریق می‌توان حتی باگ‌های سیستم عامل را نیز رفع کرد.

در سیدیا انبوهی از توییک‌های کم‌حجم و تک‌منظوره خواهید یافت که به‌قصد بهبود گوشه‌ای از آی‌اواس توسعه یافته‌اند. از این که پوشه‌ها پس از اجرای اپلیکیشنی از داخل آنها به‌طور خودکار بسته نمی‌شوند خوشتان نمی‌آید؟ کافی است توییک رفع این مشکل را از سیدیا پیدا کنید و نصب کنید!

 

۱۰- سفارشی کردن اپلیکیشن‌ها

با مطالعه موارد پیشین متوجه شده‌اید که پس از جیلبریک کردن می‌توان تغییرات بسیاری در سیستم عامل آی‌اواس به وجود آورد، اما این تغییرات تنها به خود سیستم عامل محدود نمی‌شود و اپلیکیشن‌های شخص ثالثی را هم که نصب می‌کنید می‌توان سفارشی کرد. باز هم توییک‌های مختلفی می‌توانید پیدا کنید که مشکلات آزاردهنده اپلیکیشن‌های مختلف را رفع می‌کنند، اما شاید بیراه نباشد که از Flex 2 به‌عنوان قوی‌ترین اپلیکیشن در این زمینه نام ببریم. Flex 2 خود اپلیکیشنی است که داخل آن می‌توانید توییک‌های مختلفی بیابید و فعالشان کنید.

Flex 2 امکان ساخت توییک را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد، اما اگر بدون درگیرشدن با این مسائل تنها می‌خواهید از توییک‌های ساخته سایر کاربران استفاده کنید، می‌توانید به بخش توییک‌های ساخته‌شده مراجعه کنید. اگر برگه Installed را باز کرده باشید، فهرستی از اپلیکیشن‌هایی می‌بینید که روی گوشی‌تان نصب شده‌اند و در Flex توییک‌هایی برایشان موجود است. کافی است روی یکی از آنها تپ کنید تا فهرست توییک‌های موجود پیش رویتان باز شود. می‌توانید توضیحات هر یک را بخوانید و، در صورت تمایل، نصبش کنید.

برای مثال، این محدودیت را در نظر بگیرید که اگر شارژ باطری گوشی‌تان کمتر از ۱۰ درصد باشد، اپلیکیشن دراپ باکس اجازه آپلود تصویر را به شما نمی‌دهد. برای رفع این محدودیت، کافی است نام دراپ باکس را در Flex بیابید و توییک حل‌کننده مشکل را فعال کنید.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها