Loading...

آیفون جدید ارزش خرید دارد؟

آیفون جدید ارزش خرید دارد؟
آیفون طرفداران بسیار زیادی دارد. با معرفی آیفون‌های جدید و شروع پیش‌فروش این محصولات کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی این سوال را می‌پرسند: آیا آیفون جدید ارزش خرید دارد؟
نه! آیفون 6s تکراری است و به‌روزرسانی خوبی نیست
 

آیفون 6s درواقع نسخه اصلاح‌شده آیفون 6 است؛ البته این نکته در مورد تمام نسخه‌های «s» آیفون صدق می‌کند. آیفون 6s به نقاط قوت آیفون 6 دست نزده و فقط سعی کرده است نقاط ضعف این محصول را پوشش دهد. به‌عنوان مثال، طراحی آیفون جدید هیچ تغییری نکرده‌ و مشابه آیفون 6 است.
آیفون 6s همچنان نمایشگر 4.7 اینچی و 6s پلاس نمایشگر 5.5 اینچی دارد. بدنه هر دو محصول از آلومینیوم سری 7000 ساخته شده است تا وزن بیشتری را تحمل کنند. این سری آلومینیوم همان فلزی است که در ساخت اپل واچ به کار رفته. البته شیشه‌های بهتری هم (سخت‌تر و مقاوم‌تر در برابر خش) در ساخت این محصولات به کار رفته است.
با این بهبود‌های بدنه، وزن و ضخامت محصولات جدید نسبت به نسخه قبلی افزایش یافته است. آیفون 6s حدود 12 گرم سنگین‌تر از آیفون 6 است و ضخامتش 0.2 میلی‌متر بیشتر شده. این مقایسه برای آیفون 6s پلاس 20 گرم افزایش وزن و 0.2 میلی‌متر افزایش ضخامت را نشان می‌دهد.
اگر از آن دست افرادی هستید که آیفون را برای نمایش می‌خرند، باید به شما بگوییم نیازی به هزینه کردن نیست! چون کمتر کسی متوجه تفاوت‌های ظاهری آیفون 6s و آیفون 6 می‌شود.


 

بله! تاچ سه‌بعدی واقعا کاربردی است
 

اگر سابقه استفاده از فورس تاچ را داشته باشید (این تکنولوژی در مک‌بوک و اپل‌واچ به کار رفته بود)، حتما به این نتیجه رسیده‌اید که فورس تاچ به هیچ‌وجه حیله‌‌ای تبلیغاتی برای فروش بیشتر نیست و واقعا کار می‌کند. اپل این ویژگی را در آیفون‌های جدید به کار برده و نامش را به تاچ سه‌بعدی تغییر داده است. این ویژگی چه کمکی می‌کند؟ اگر داخل اپلیکیشنی هستید و می‌خواهید به ایمیل‌ها و عکس‌ها نگاهی بیندازید، فورس تاچ به شما اجازه می‌دهد بدون خارج شدن از اپلیکیشن این کار را انجام دهید. البته فعلا این قابلیتی است که اپل در مراسمش نشان داد و مطمئنا توسعه‌دهندگان در حال بررسی این ویژگی‌اند تا آن را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند. با این تفاسیر به احتمال زیاد در ماه‌های آینده اخبار بیشتری درباره تاچ سه‌بعدی می‌شنویم.

 


 

نه! حافظه داخلی‌اش همچنان 16 گیگابایت است
 

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مدل پایه آیفون‌های 6s و 6s پلاس همچنان 16 گیگابایتی است، درست مثل آیفون‌های قبلی. درست است که اپل هزینه استفاده از آی‌کلاد را کاهش داده است، نمی‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای باشد که این شرکت به ساخت مدل 16 گیگابایتی اصرار بورزد. از این حیث اپل از رقبای خود عقب مانده است؛ رقبایی مانند ال‌جی جی4 و سامسونگ گلکسی اس6 که هردو مدل پایه 32 گیگابایتی دارند.
وقتی آیفون‌های جدید ویدئوی 4K ضبط می‌کنند، مدل 16 گیگابایتی زیاد دوام نمی‌آورد، به‌خصوص اگر در دست عاشقان سفر و نارسیست‌ها قرار بگیرد!

 


 

بله! اپل سرانجام از دوربین 8 مگاپیکسلی دل کند
 

مسلما مهم‌ترین تغییر آیفون‌های جدید تغییر سنسور دوربین آنهاست. دوربین اصلی این محصولات به‌جای سنسور 8 مگاپیکسلی به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده، اما آپارچر f/2.2 موجود در آیفون 6 همچنان حفظ شده‌ است.
اپل همچنان به پیروزی در مسابقه «مگاپیکسل دوربین چه کسی قوی‌تر است؟» علاقه‌ای نشان نمی‌دهد! مخصوصا حالا که اکسپریا Z5 با دوربین 23 مگاپیکسلی‌اش وارد بازی شده است. سنسور دوربین جدید پردازنده سیگنال جدیدی دارد که سبب می‌شود رنگ‌ها واقعی‌تر باشند و جزئیات عکس‌ها بیش‌تر از قبل شود. اگر دوربین قبلی 8 مگاپیکسلی بود و عکس‌های خوبی تحویل می‌داد، باید انتظار داشته باشیم سنسور جدید عکس‌های بسیار باکیفیتی ارائه دهد و بسیاری از دوربین‌های دارای مگاپیکسل بیشتر را پشت سر بگذارد.

 


 

بله! این گوشی خیلی سریع است
 

پردازنده A8 آیفون 6 مشکل خاصی نداشت و عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان داد. اما هرچه بیشتر، بهتر! اپل ادعا می‌کند پردازنده A9، که در آیفون‌های جدید به کار برده، 70 درصد سریع‌تر است. اما از چه؟ از اولین آیفون؟ اپل مشخص نکرده A9 دقیقا از چه چیزی سریع‌تر است، اما اگر A8 به‌خوبی از پس مشکلات برمی‌آمد، A9 نیز می‌تواند چنین کاری انجام دهد.

 

 

بله! فیلم‌برداری 4K می‌کند
 

اگرچه تلویزیون جدید اپل نمی‌تواند فیلم 4K نمایش دهد، آیفون 6s می‌تواند با رزولوشن 3840×2160 فیلم‌برداری کند. شاید این ناهماهنگی بد جلوه کند، اما امکان فیلم‌برداری 4K در آیفون‌های جدید بسیار جذاب است و در نوع خود کم‌نظیر.

 


 

نه! آیفون‌های جدید باتری کوچک‌تر دارند
 

در میان شور و هیجانی که اپل در شب معرفی آیفون‌های جدید به پا کرده بود یک نکته جاماند: باتری‌ آیفون‌های جدید کوچک‌تر ‌شده است. آیفون 6 باتری 1810 میلی‌آمپری دارد و آیفون 6s باتری 1715 میلی‌آمپری. اما اپل ادعا می‌کند کم شدن باتری و اضافه شدن تاچ سه‌بعدی و فیلم‌برداری 4K بر طول عمر باتری تاثیری نمی‌گذارد و باتری 6s به اندازه باتری 6 دوام می‌آورد. به نظر می‌رسد اپل قمار بزرگی روی سیستم عامل خود کرده است و مدیریت باتری در آی‌اواس 9 سبب می‌شود این باتری‌ها دوام یکسانی داشته باشند.

 


 

بله! تاچ آی‌دی بسیار بهتر شده است
 

افزوده شدن سنسور اثر انگشت به آیفون 5s یکی از بهترین نوآوری‌های اپل در سال‌های اخیر بود. تاچ آی‌دی امنیت بیشتر را برای کاربران به ارمغان آورد و راه را برای سیستم پرداخت موبایلی اپل پی باز کرد.
اکنون آیفون‌های جدید به نسخه جدید این تکنولوژی مجهز شده‌اند که انگشت شست را هم تشخیص می‌دهد و سرعتی بالغ بر دوبرابر تاچ آی‌دی قبلی دارد.

 


 

 
نظر نهایی جی‌اس‌ام: طرفدار اپل نیستید؟ تا آمدن نسخه جدید صبر کنید
 

با توجه به اینکه‌ آیفون‌های جدید در چند ماه آینده وارد ایران می‌شوند و قیمت آنها سرسام‌آور خواهد بود، پیشنهاد می‌کنیم از خریدشان خودداری کنید، البته اگر طرفدار اپل نیستید! در حال حاضر هنوز این گوشی‌ها در دسترس نیستند تا بتوانیم معایب آنها را دریابیم .

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها