Loading...

مراقب باشید؛ وان‌پلاس اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند!

مراقب باشید؛ وان‌پلاس اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند!
شرکت وان‌پلاس به عنوان یکی از سازندگان مطرح چین شناخته می‌شود اما آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، این سازنده اطلاعات کاربران گوشی‌های هوشمند خود را بدون اجازه آن‌ها جمع‌آوری می‌کند و به یک سرور می‌فرستد!

براساس بررسی‌های انجام شده توسط یک محقق امنیتی با نام کریس مور، شرکت وان‎پلاس داده‌هایی را از کاربران جمع‌آوری کرده و آن‎را به یک سرور به همراه شماره سریال هر مدل می‌فرستد. کریس مور در رابطه با داده‌هایی که توسط شرکت وان‌پلاس به صورت غیرقانونی جمع‌آوری می‌شود، توضیح می‎دهد که شرکت سازنده اطلاعاتی را مربوط به دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل OxygenOS در حالت‌های مختلف ثبت می‎کند.

در همین رابطه، اعلام شده است داده‌های مربوط زمانی‌که کاربر دستگاه را آنلاک نموده یا با استفاده از دکمه پاور نمایشگر را خاموش کند؛ زمانی‌که برنامه‎ها اجرا می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند یا کاربر آن‌ها را می‌بندد و اینکه گوشی‌های وان‌پلاس به کدام شبکه وای‌فای متصل می‌شوند، به یک سرور انتقال می‏‌یابد.

با اینکه شاید این موضوع چندان حائز اهمیت نباشد، باید گفت که شرکت وان‌پلاس تنها به اطلاعات فوق بسنده نمی‌کند و شماره IMEI، شماره تلفن و نام شبکه‌های تلفن‎ همراه نیز به سرور نامشخصی فرستاده خواهد شد. بدین صورت، هویت کاربران قابل شناسایی بوده و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست!

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کریس مور، کدی که اطلاعات کاربران را به سرور نامشخصی ارسال می‎کند؛ بخشی از سرویس‌های OnePlus Device Manager و OnePlus Device Manager Provider است. بررسی‌های توسط انجام شده توسط این محقق امنیتی، نشان می‌دهد که سرویس‌های مذکور که همواره در پس‌زمینه در حال اجرا است و نمی‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید؛ نزدیک به 16 مگابایت داده را در کم‌تر از 10 ساعت انتقال داده‎اند.

در یک بیانیه، شرکت وان‌پلاس به این موضوع واکنش نشان داده است و ادعا می‎کند که اطلاعات جمع‌آوری شده به یک سرور آمازون انتقال می‌یابد. بخشی از اطلاعاتی که به این سرور ارسال می‏شود، برای ارزیابی استفاده کاربران از برنامه‌ها و گوشی‌های وان‌‏پلاس است تا بهینه‌سازی‌ها لازم با تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده، صورت بگیرد. بخش دیگری از اطلاعات که به سرور آمازون انتقال می‎یابد، اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند وان‎پلاس است که این اطلاعات به منظور پشتیبانی پس از فروش جمع‌‏آوری می‎شود.

شرکت وان‌پلاس، جمع‌آوری این اطلاعات را امری دانسته و ادعا می‌کند که نیازی به نگرانی وجود ندارد. البته اگر مایل هستید که اطلاعات شما برای استفاده از برنامه‌ها توسط این شرکت جمع‎آوری نشود، می‎توانید به تنظیمات و Advanced مراجعه کرده و گزینه « Join user experience program» را غیرفعال کنید. البته شرکت وان‌پلاس، هیچ روش رسمی را برای عدم جمع‌آوری اطلاعات مربوط به گوشی‌های هوشمند معرفی نکرده است.

وب‌سایت The Verge نیز به دنبال فاش شدن این موضوع، سعی کرده است با مقامات رسمی شرکت وان‌پلاس ارتباط برقرار نماید تا جزئیات بیشتری پیرامون علت «جمع‌آوری ناخواسته اطلاعات کاربران از سوی وان‌پلاس» به‎دست آورد.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها