Loading...

کوآلکام می‌گوید امسال باید منتظر دوربین‌های 64 و 100 مگاپیکسلی باشیم

کوآلکام می‌گوید امسال باید منتظر دوربین‌های 64 و 100 مگاپیکسلی باشیم
یکی از مسئولان ارشد شرکت کوآلکام اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که در سال پیش رو باید منتظر ظهور دوربین‌های 64 و حتی 100 مگاپیکسلی باشیم.

جاد هیپ، مدیر ارشد بخش محصولات کوآلکام، به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که احتمالا در سال ۲۰۱۹ شاهد ظهور دوربین‌های ۶۴ و حتی ۱۰۰ مگاپیکسلی خواهیم بود.

البته خود کوآلکام خواهان حرکت ترند بازار به سوی موبایل‌هایی نیست که دوربین‌هایی با مگاپیکسل خیلی بالا دارند. تراشه‌های اسنپدراگون موجود (مثل ۶۶۰، ۶۷۰، ۶۷۵، ۷۱۰، ۸۴۵ و ۸۵۵) از دوربین‌هایی تا حداکثر ۱۹۲ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کنند، اما در صورتی که عدد مگاپیکسل به سقف خود نزدیک شود، برخی از ویژگی‌های دوربین مثل کاهش نویز چند-فریمی باید غیرفعال شود. این یعنی موبایل شما دیگر نمی‌تواند چند تصویر ثبت کرده و بعد آن‌ها را با هم ترکیب کند تا خروجی مطلوب به دست آورد. در این صورت باید یک تصویر با مگاپیکسل بالا تهیه شود و بعد خروجی کار با رزولوشن کمتر از طریق روش ترکیب پیکسل به دست کاربر برسد. دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی فعلی ۴ پیکسل را با هم ترکیب می‌کنند تا تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بسازند. همین فرآیند در دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی احتمالا به تولید تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی منجر می‌شود.

این مسیر نقطه مقابل رویکردی است که برخی از شرکت‌های بزرگ مثل سامسونگ، گوگل و اپل در گلکسی اس ۱۰، پیکسل ۳ و آیفون XS در پیش گرفته‌اند. این پرچمدارها برای تولید تصاویری که نویز کمتر و جزئیات بیشتری دارند، از سنسورهایی استفاده می‌کنند که رزولوشن آن‌ها پایین‌تر است.

همان طور که احتمالا می‌دانید از همین ابتدای سال ۲۰۱۹ ترندی برای حرکت به سوی دوربین‌هایی با مگاپیکسل بالاتر شکل گرفته است. دستگاه‌هایی مثل شیائومی می 9 و ردمی نوت 7 پرو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی دارند، و Vivo V15 Pro نیز علاوه بر دوربین ۴۸ مگایپکسلی عقب، در بخش دوربین سلفی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. گفته می‌شود که این ترند در طول سال جاری با قدرت ادامه خواهد یافت اما هنوز معلوم نیست که کدام تلفن‌های هوشمند قصد پیش بردن آن را دارند. در حال حاضر اکثر این دوربین‌ها در گروه تلفن‌های میان‌رده پیدا می‌شوند.

جاد هیپ در مصاحبه خود اظهار داشت که نسل بعدی تراشه کوآلکام (که نام آن احتمالا اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود) از قابلیت فیلمبرداری HDR10 پشتیبانی می‌کند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها