Loading...

احتمال معرفی اولین محصول اپل با مودم 5G ساخت خودش در سال 2021

احتمال معرفی اولین محصول اپل با مودم 5G ساخت خودش در سال 2021
اپل رسما اعلام کرد که بخش مودم موبایل کمپانی اینتل را خریداری کرده است. به نظر می‌رسد این غول تکنولوژی قصد دارد مودم 5G خودش را تولید کند اما پیش بینی می‌شود اولین آیفون مجهز به این مودم تا سال 2022 معرفی نشود.

اپل دو روز پیش رسما اعلام کرد که برنامه خود را برای خرید بخش عمده‌ای از کسب و کار مودم‌های کمپانی اینتل به ارزش 1 میلیارد دلار قطعی کرده است. عقد این قرارداد همکاری بدین معنی است که اپل صاحب امتیاز هزاران پتنت و حدودا 2200 کارمند تازه می‌شود و همین موضوع می‌تواند کمک کند که کمپانی اپل روند توسعه مودم 5G خودش را سرعت بیشتری ببخشد. این غول کوپرتینویی هنوز رسما اعلام نکرده است که چه زمانی اولین مودم 5G آن آماده می‌شود اما گزارش تازه‌ای که در این باره منتشر شده است پیش بینی می‌کند اپل در حال حاضر برخی اهداف معین را برای این موضوع در نظر گرفته است.

اپل قصد دارد در سال 2021 اولین دستگاه مجهز به مودم 5G ساخت خودش را معرفی کند

یک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش شود، در مصاحبه با رویترز گفته است اپل حالا قصد دارد مودم 5G تولید کند و آن را در برخی از محصولات خود از سال 2021 تعبیه خواهد کرد. در مقایسه با این موضوع، اینتل پیش از این قصد داشت مودم 5G مخصوص گوشی‌های هوشمند را در سال 2020 عرضه کند. اپل هم هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است اما تاریخ احتمالی تازه برای سال 2021 به خوبی نشان می‌دهد که این غول کوپرتینویی قصد دارد پیش از عرضه نهایی همه مراحل توسعه را با دقت بیشتری پیش ببرد.


 

شاید تأخیر در عرضه مودم 5G اینتل برای گوشی‌های همراه از نظر برخی ناامیدکننده باشد. از طرف دیگر باید اشاره کنیم که پیش از این انتظار می‌رفت اولین گوشی هوشمند آیفون مجهز به مودم 5G اپل در سال 2025 روانه بازار شود. بدین ترتیب تغییر این تاریخ احتمالی از2025 به 2021 پیشرفتی چشمگیر به نظر می‌رسد.

با توجه به گزارش‌های قبلی، آیفون‌های 11 امسال از 5G پشتیبانی نمی‌کنند و همچنان به مودم 4G اینتل مجهز می‌شوند. اما به نقل از منبعی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، سال آینده آیفون‌های اپل با مودم 5G از کوالکام اسنپدراگون در حداقل دو مدل سطح بالا معرفی و عرضه می‌شوند. این شرایط همکاری احتمالا تا 2022 ادامه پیدا می‌کند.

آیپد پرو 5G احتمالا اولین دستگاه اپل با مودم 5G خودش است

همان‌طور که گفتیم، اپل قصد دارد اولین دستگاه هوشمند مجهز به مودم 5G ساخت خودش را در سال 2021 عرضه کند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این مودم تا سپتامبر آن سال برای آیفون‌های 12 آماده استفاده باشد. البته پیش بینی می‌شود که حتی اگر این مودم‌ها اماده باشند هم اپل از آن‌ها در آیفون‌های 2021 استفاده نکند زیرا همچنان ریسک بسیاری در این زمینه وجود دارد.

برخلاف همه تلاش‌های کمپانی اپل برای ایجاد جریان درآمد از کانال‌ها محصولات و خدمات مختلف، همچنان بخش عمده درآمد این غول تکنولوژی از فروش گوشی‌های آیفون می‌آید و البته انتظار می‌رود که در سال‌های آینده همچنان ادامه پیدا کند. ایرپادها و اپل واچ‌ها بدون آیفون عملا بی استفاده هستند و خدماتی که اپل قصد دارد در آینده عرضه کند هم برای رشد با مشکلاتی مواجه خواهند شد. به همین خاطر کمپانی اپل باید در توسعه آیفون‌های خود و انتخاب قطعات درونی آن‌ها توجه بسیار داشته باشد. در غیر این صورت، آیفون‌ها دچار مشکلات متفاوتی می‌شوند و در نتیجه نارضایتی کاربران برانگیخته می‌شود. در نتیجه نارضایتی کاربران آیفون‌ها، اپل با کاهش شدید فروش این محصولا و درآمد عایدی خود مواجه خواهد شد.


 

از نظر تئوریک ممکن است ایده‌آل به نظر برسد که اپل از مودم‌های ساخت خودش در محصولا آینده استفاده کند و بدین ترتیب تعداد تأمین کنندگان قطعات داخلی را کاهش و حاشیه سود خود را افزایش دهد، اما این موضوع همچنین ریسک بسیاری دارد زیرا همچنان ممکن است مشکلی در آن پیش بیاید. به همین خاطر پیش بینی می‌شود اولین دستگاه اپل که با مودم 5G معرفی می‌شود، آیفون نباشد. این دستگاه هوشمند اپل ممکن است آیپد پرو 5G نام داشته باشد.

این آیپد به خصوص احتمالا پیش از سال 2021 معرفی نمی‌شود اما در هر صورت دستگاه مناسبی برای آزمون کارآمدی مودم 5G اپل خواهد بود. ممکن است میزان فروش این محصول به قدری بالا باشد که بتواند بازخورد خوبی به اپل برساند، اما همچنین ممکن است نتواند به اپل در شناسایی و رفع مشکلات احتمالی کمک کند. اگر اپل از نتیجه فروش آیپد پرو 5G خود راضی باشد، روند استفاده از آن را در توسعه آیفون‌های 2022 خود در پیش می‌گیرد. در غیر این صورت، اپل احتمالا روند معرفی مودم 5G خودش را تا سال 2023 همچنان به تأخیر می‌اندازد و به کمپانی کوالکام برای تأمین مودم موبایلی 5G متکی باقی می‌ماند.

اپل پیش‌تر هم این استراتژی را در استفاده از پردازنده‌های خودش به کار گرفته است. پردازنده A4 ابتدا درون آیپد اصلی و در اوریل سال 2010 عرضه شد و پس از آن در آیفون 4 در ژوئیه همان سال تعبیه شد.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها