Loading...

اوپو اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را در معرض دید عموم گذاشت

اوپو اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را در معرض دید عموم گذاشت
اوپو در خلال رویداد «روز نوآوری» نمونه‌ای از دوربین سلفی زیر نمایشگر خود را در معرض دید عموم قرار داد تا کاربران بتوانند رسما از آن استفاده کنند.

شرکت اوپو دیروز در رویداد «روز نوآوری» از چندین محصول جدید رونمایی کرد. تمرکز اصلی این رویداد بر عینک‌های AR و هاب جدید 5G CPE بود. اما پس از پایان نطق اصلی مراسم، مشخص شد ستاره اصلی این رویداد دوربین سلفی زیر صفحه نمایش بوده که در پنل این شرکت به نمایش گذاشته شده است. دوربین سلفی زیر صفحه همان چیزی است که پس از سال‌ها می‌تواند تغییری اساسی را در طراحی تلفن‌های هوشمند ایجاد کند.

البته از نظر اوپو این فناوری جدید به حساب نمی‌آید. آن‌ها در ماه ژوئن پارسال در رویداد MWC شانگهای از این دوربین رونمایی کردند. در آن رویداد امکان دسترسی به این دستگاه وجود نداشت، ولی حالا کاربران می‌توانستند عملا از این تلفن هوشمند استفاده و آن را آزمایش کنند.

دوربین سلفی جدید اوپو چگونه کار می‌کند؟

فناوری اوپو از ماده شفافی با ضخامت بسیار کم و ساختاری پیکسلی بر روی دوربین استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد نور از داخل شیشه رد شده و به لنز برسد. اوپو می‌گوید پس از فیلتر نور از طریق لایه‌ها برای دریافت نور کافی به دیافراگم و سنسوری عریض‌تر نیاز است. خوشبختانه حالا با رواج بیشتر سنسورهای بزرگ و دارای رزولوشن بالا این مسئله دیگر مشکلی به حساب نمی‌آید. گفته می‌شود که دوربین سلفی زیر صفحه‌ای اوپو در نمونه‌های آزمایشی بسیار خوب عمل کرده است.

البته اگر والپیپری با رنگ نامناسب داشته باشید و از زاویه‌ای نامناسب به دستگاه نگاه کنید، ممکن است بتوانید دوربین را ببینید. با این حال، این لنز در اکثر مواقع قابل مشاهده نیست و اصلا متوجه حضور آن نخواهید شد.

پایان دوران ناچ‌ها

از زمانی که حاشیه‌ها کنار زده شدند و شرکت‌ها به سراغ نمایشگرهای تمام صفحه گرایش پیدا کردند، بسیاری از تولیدکنندگان به روش‌های گوناگونی برای استفاده از دوربین سلفی روی آوردند. طراحی ناچ احتمالا بحث‌برانگیزترین تغییر در شیوه طراحی تلفن‌های هوشمند حساب می‌شود.

اولین ناچ جریان اصلی بازار موبایل توسط اپل و به‌واسطه آیفون X معرفی شد. این بریدگی بسیار بزرگ و نامأنوس بود و تناسب تلفن‌های هوشمند را به هم می‌زد. برخی شرکت‌ها مثل گوگل آن قدر از این ناچ‌ها ناامید شدند که در پیکسل ۴ شاهد بازگشت حاشیه به اطراف نمایشگر بودیم.

سایر بزرگان بازار به سراغ روش‌های جایگزینی مثل طراحی حفره‌ای یا مکانیزم پاپ‌آپ رفتند. اگرچه این روش‌ها در نوع خود جالب هستند اما صرفا راهکاری برای دور زدن مشکل موجود و نه حل آن به حساب می‌آیند. حالا با انتقال دوربین به زیر نمایشگر بالاخره می‌توانیم به این بحث و جدل طاقت‌فرسا پایان دهیم و تمرکز خود را روی جنبه‌های مهم‌تری از تلفن‌های هوشمند بگذاریم.

چشم‌انداز آینده

بدیهی است که تا دستیابی به راهکاری مطلوب و عمومی برای مخفی‌سازی دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش راه نسبتا زیادی باقی مانده است. پروتوتایپ اوپو نوار سیاه بزرگی را در بالا و پایین نمایشگر قرار می‌دهد تا به صورت متقارن شکاف مربوط به دوربین را بپوشاند. اگر بخواهید از تمام ابعاد صفحه استفاده کنید، به نحوی باید رنگ پیکسلی را که در بالای دوربین منعکس می‌شود فیلتر نمایید.

با این حال دیدن پیشرفت تکنولوژی به خودی خود جذاب است. هرچه افراد بیشتری درباره این تکنولوژی صحبت کنند، سرعت حرکت آن به سوی محصولات مصرفی افزایش پیدا می‌کند. اوپو فعلا حرفی ازتاریخ عرضه عمومی این فناوری یا اولین موبایل مجهز به این دوربین نزده، اما امیدواریم که مدت زمان زیادی منتظر این تکنولوژی نمانیم.

منبع: جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها