Loading...

خواص گواوا ، جلوگیری از سرطان و درمان سرماخوردگی

خواص گواوا ، جلوگیری از سرطان و درمان سرماخوردگی
خواص گواوا ، جلوگیری از سرطان و درمان سرماخوردگی

گواوا از درختچه های همیشه سبزی به اسم میرتاسه عمل می آیند که برگ هایی دراز و بیضی دارد. جالب است بدانید که این درختچه ها، بومی کشور هایی مانند مکزیک، برزیل و پرو می باشند و چند سال است که به ایران وارد شده اند. آب و هوای چابهار فضای مناسب برای رشد این گیاه است. خواص گواوا شامل طیف گسترده ای از مباحث سلامتی می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر با این میوه آشنا شوید.

جلوگیری از سرطان

یکی از مهمترین مزایای اضافه کردن گواوا به رژیم غذایی، توانایی آن برای مهار رشد و متاستاز سلولهای سرطانی است. مطالعات متعددی در سال های اخیر بر روی خواص گواوا انجام شده است که عمدتا بری سرطان پروستات، پستان و دهان تمرکز دارند. روغن برگ گواوا به عنوان ضد انعقادی عمل می کند و در واقع اثبات شده است که موثرتر از برخی از داروهای پیشرو مدرن در کاهش رشد سلول های سرطانی است. این میوه همچنین منبع غنی لیکوپن به شمار می رود. لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. در حال حضار این میوه را مهم ترین فاکتور طبیعی در درمان سرطان پروستات محسوب می کنند، اگر چه آزمایشات بیشتری نیاز است.

کنترل دیابت

دیابت یکی از شایع ترین بیماری های مزمن در جوامع امروزی است. در این بیماری، روند ترشح انسولین با مشکل روبه رو می شود. انسولین هورمونی است که سطح قند خون را کنترل می کند. خواص گواوا می تواند به صورت چشمگیری به بیماران مبتلا به دیابت کمک کند. سطح بالای فیبر در رژیم غذایی باعث کاهش سطح گلوکز خون در بدن می شود. مطالعات نشان داده اند مصرف این میوه می تواند به جلوگیری از ظهور دیابت نوع 2 کمک کند. آمار ها نشان می دهد در کشور هایی که این میوه رایج است، مانند مکزیک و برزیل، تعداد کسانی که از دیابت رنج می برند از سرانه جهانی بسیار پایین تر است.

درمان اسکوربوت

اسکوربوت یک بیماری است که در اثر کمبود ویتامین C، که در سنتز و ساخت کلاژن نقش دارد، به وجود می‌ آید. از مهم ترین نشانه های این بیماری می توان به ایجاد شدن زخم های در نواحی لثه اشاره کرد. گواوا یک منبع غنی ویتامین C است. جالب است بدانید میزان ویتامین C موجود در این میوه از موادی مانند پرنقال، لیمو و سیب نیز بیشتر است. کمبود ویتامین C می تواند موجب مسمومیت شود و تنها درمان شناخته شده برای این بیماری خطرناک مصرف مناسب ویتامین C است. در واقع این میوه 41 برابر پرتقال، که یکی از مهم ترین منابع این ویتامین است، ویتامین C دارد.

درمان سرفه و سرماخوردگی

آب میوه گواوا خام یا عصاره برگ های آن یکی از بهترین روش های درمان سرماخوردگی بحساب می آید چرا که باعث کاهش مخاط شده و به دلیل داشتن خواص ضد عفونی، دستگاه تنفسی شما را از شر میکروب ها در امان نگه می دارد. علاوه بر این، همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم این میوه یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است. این ویتامین می تواند به تقویت سلامت دستگاه ایمنی بدن کمک کند. افرادی که از سرماخوردگی و سرفه رنج می برند نباید از گواوای رسیده استفاده کنند چرا که این ماده می تواند مشکل آنها را تشدید کند. در ضمن بعد از خوردن این میوه آب ننوشید چرا که این کار باعث گلو درد می شود.

خواص گواوا و کاهش وزن

گواوا یک انتخاب عالی برای کسانی است که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند، می باشد. گواوا دارای مقداری بالایی از فیبر خوراکی بوده و هیچگونه کالری ندارد. جالب است بدانید که این میوه عاری از هرگونه کربوهیدرات قابل هضم است. همین موضوع باعث می شود تا استفاده از گواوا در میان وعده ها به سرعت شما را سیر کند. تحقیقات نشان می دهد میزان قند موجود در این میوه در مقایسه با پرتقال، انگور و سایر میوه ها بسیار کمتر است. یک گواوا متوسط را به ناهار خود اضافه کنید و تا عصر احساس گرسنگی نخواهید کرد. این میوه به صورت باورنکردنی برای کسانی که قصد افزایش وزن نیز دارند، مفید است. این امر احتمالا به خاطر مواد مغذی آن است که متابولیسم را تنظیم می کند و جذب مناسب مواد مغذی را تسهیل می کند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها