Loading...

با ورزش پوکی استخوان ها را درمان کنید

با ورزش پوکی استخوان ها را درمان کنید
وکی استخوان ها مشکل خیلی از افراد است که باید در هر سنی که هستید از آن پیشگیری کنید. خیلی ها تصور می کنند پوکی استخوان فقط مربوط به نخوردن شیر است.

در صورتیکه مصرف زیاد کلسیم و ورزش کردن هر دو با پوکی استخوان رابطه مستقیم دارند. پس اگر میخواهید از پوکی استخوان در امان بمانید در هر شرایطی که هستید ورزش کنید.

ورزش و رفع پوکی استخوان ها

 ورزش در افراد جوان این احتمال را که بتوانند حداکثر توده ی استخوانی تعیین شده از طریق ژنتیک را کسب نمایند افزایش می دهد. بررسی های به عمل آمده در زنان یائسه نشان می دهد که ورزشی هایی که با تحمل وزن همراه هستند موجب پیشگیری از کاهش توده ی استخوانی می شوند ولی به نظر نمی رسد باعث افزایش آن شوند.

این اثر مفید با قطع ورزش از بین می رود. چنان ورزش به طور مداوم ادامه یابد بر توده ی استخوانی تأثیر مثبت خواهد داشت. ورزش همچنین بر عملکرد عصبی عضلانی تاثیر دارد و موجب بهبود هماهنگی، تعادل و قدرت بدن، و در نتیجه کاهش خطر زمین خوردن می شود. تنظیم برنامه ی پیاده روی، اقدام مناسبی برای شروع به شمار می آید. سایر ورزش ها مانند رقص، ورزش های راکتی و استفاده از وسایل ژیمناستیک نیز توصیه می شوند.

حتی زنانی که نمی توانند از پیاده روی استفاده کنند می توانند به شنا کردن یا ورزش های آبی بپردازند. البته این ورزش ها اثر چندانی بر استخوان ندارند اما به دلیل تقویت عضلانی به بیمار کمک می کنند.

نکته: ورزش باید به طور مرتب و حداقل 3 بار در هفته انجام شود تا از پوکی استخوان ها در امان باشید.

اطلاعات دیگر درباره ورزش و پوکی استخوان ها

ورزش های هوازی و مقاومتی می توانند تراکم معدنی استخوان را در زنان یائسه افزایش دهند. به نظر می رسد انجام مرتب تمرینات پرشی به مدت یک سال، تراکم و استحکام استخوان درشت نی ساق پا را در زنان یائسه ی طبیعی افزایش می دهد.

تمرینات ورزشی می توانند پوکی استخوان ها به ویژه قسمت انتهایی استخوان زند زیرین (رادیوس) ساعد و گردن استخوان ران را استحکام بخشند. نشان داده شده است که ورزشی توام با درمان های دارویی، مانند هورمون درمانی، بیش از هورمون درمانی تنها موجب افزایش تراکم استخوان می شود. ورزش های افزایش دهنده ی قدرت به تقویت عضلات و استخوان های بازو و قسمت بالای ستون مهره ها و ورزش های تحمل وزن مانند پیاده روی، پریدن به بالا و پایین، دویدن، بالا رفتن از پله ها، طناب زدن و اسکی به تقویت استخوانهای ساقی، ران و قسمت پایین ستون مهره ها کمک می کنند. شنا و دوچرخه سواری کار قلب و عروق را تنظیم می کنند ولی به خوبی
تمرینات تحمل وزن برای تقویت استخوان ها اثر نمی نمایند.

0
نظرات
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    آمار
    • تعداد کالا: 156
    • بازدید امروز: 414
    • بازدید دیروز: 3396
    • بازدید کل: 9896279
    برند ها