Loading...

خواص فندق برزیلی ، سلامت قلب و مبارزه با سرطان

خواص فندق برزیلی ، سلامت قلب و مبارزه با سرطان
فندق برزیلی یکی از خوشمزه ترین انواع فندق است که از درخت هایی به اسم Lecythidaceae در جنوب آمریکا به دست می آید. با این حال از آنجا که بزرگترین کشور صادر کننده این آجیل، برزیل می باشد،

منبع اصلی سلنیوم

فندق برزیلی منبع اصلی سلنیوم در دنیا می باشد به طوری که در یک عدد از آن 12 اونس سلنیوم که چیزی در حدود 77 درصد نیاز روزانه می باشد، یافت می شود. سلنیوم یک ماده معدنی است که برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قدرت آنتی اکسیدان قوی دارد، مبارزه با رادیکال های آزاد و التهاب را تسکین می دهد و در نتیجه باعث افزایش سلامتی می شود. مطالعات نشان می دهد که تقریبا 1 میلیارد نفر در سراسر جهان از کمبود سلنیوم رنج می برند، که همین امر فندق برزیل را به عنوان یک انتخاب غذایی مناسب معرفی می کند. سلنیوم همچنین به کاهش میزان جیوه سمی و به پیوست کاهش بروز سرطان در بدن کمک می کند.

بهبود سلامت قلب

آجیل برزیل حاوی مقادیر قابل توجهی از چربی های غیر اشباع سالم است که معمولا به عنوان HDL یا فرم های خوب کلسترول و اسیدهای چرب امگا 3 شناخته می شود. همچنین خواص فندق برزیلی شامل اسید اولئیک و اسید پالمیتولئیک نیز می شود. این گونه از چربی های غیر اشباع، منیزیم، ویتامین E و محتوای سلنیوم در فندق برزیلی با تنظیم تعادل کلسترول بدن و بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.

خواص فندق برزیلی و تستوسترون

فندق برزیلی، با محتوای سلنیوم بالا، اغلب به عنوان یک سوپرفورد تستوسترونی نامیده می شود. بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده در مجله آندرولوژی، سلنیوم می تواند به بهبود کیفیت اسپرم، تحرک و حجم کمک کند. این فندق، به نوبه خود، با سطح تستوسترون در مردان ارتباط دارد به همان اندازه که تستوسترون بالاتر باشد در نتیجه تعداد اسپرم بیشتر می شود. همچنین مطالعات نشان می دهد که در این آجیل، آرژنین، که یک نوع اسید آمینه L شکل می باشد، وجود دارد. آرژنین یک درمان موثر برای اختلال نعوظ، که امروزه یک مشکل جنسی شایع محسوب می شود، است.

مبارزه با سرطان

یکی دیگر از مهم ترین خواص فندق برزیلی مبارزه با سرطان است. تحقیقات نشان می دهد که سرطان باعث مرگ 30 میلیون نفر در قرن 21 شده است. آنتی اکسیدان های فراوان در فندق برزیلی به کمک در جلوگیری از بسیاری از بیماری های مزمن، از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. گلوتاتیون فعال با حضور سلنیوم آنتی اکسیدان آنزیمی است که رادیکال های آزاد را در تمام قسمت های بدن که موجب سرطان می شوند حذف می کند. امروزه از عصاره این آجیل، در ساخت داروهای ضد سرطانی استفاده می شود.

 

مراقبت از پوست

مشخصات جامعی از ویتامین ها و مواد مغذی در فندق برزیلی، آن را به یک خوراکی مفید برای پوست تبدیل کرده است. سلنیوم، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین C و E در مغز این فندق، پوست را سالم جلوه می دهد و کشش آن را بهبود می بخشد و به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند. سلنیوم فعالیت گلوتاتیون را تحریک می کند که یک ترکیب آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را از سلول های پوستی که باعث ایجاد چین و چروک و حتی سرطان پوست می شود، حذف کند. همچنین، روغن فندق برزیلی نرم کننده کننده خوبی است که به جلوگیری از خشکی پوست، اگزما و پسوریازیس کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات آلی موجود در فندق برزیلی، آن را به یک ماده مهم برای تقویت سیستم ایمنی تبدل کرده است. ترکیب ویتامین C با سلنیوم و روی، زنجیره ای فوق العاده برای تحریک تولید گلبول های سفید و ترکیبات آنتی اکسیدانی در سراسر بدن برای خنثی سازی رادیکال های آزاد است. هر غذای دارای غلظت زیاد مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی مفید است. فندق برزیلی را می توان در صدر این گونه غذاها قرار داد.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها