Loading...

دیابتی ها فراموش نکنند: 10 ماده غذایی را هر روز بخورید

دیابتی ها فراموش نکنند: 10 ماده غذایی را هر روز بخورید
انتخاب مواد غذایی سالم برای کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار مهم است.

متخصصان تغذیه تاکید می کنند که مبتلایان به دیابت نوع 2، مصرف 10 ماده غذایی را در طول روز فراموش نکنند:

بلوبری: این میوه کوچک آبی رنگ، سرشار از مواد مغذی و کربوهیدرات های پیچیده است. تحقیقات نشان می دهد که خوردن بلوبری، زغال اخته و دیگر میوه های خانواده توت، منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود. همچنین مواد شیمیایی گیاهی موجود در این میوه ها، خاصیت ضد التهابی دارد و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 می شود.

پرتقال: میوه های خانواده مرکبات دارای تاثیرات مثبت و طولانی مدت بر قند خون و میزان کلسترول است؛ آنهم به لطف وجود ترکیب ضد التهابی به نام هسپریدین و دوز کافی از فیبر محلول. محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که خوردن میوه های خانواده مرکبات، به جای آب میوه آنها، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان بیشتری کاهش می دهد.

نخود: نخود، لوبیا و عدس، غذاهای شناخته شده با شاخص گلیسمی پایین هستند و برای دیابتی ها گزینه های مناسبی محسوب می شوند. با این حال تحقیقات نشان داده که این مواد غذایی خاصیت درمانی هم دارند. به طوری که مبتلایان به دیابت نوع 2 که روزانه یک فنجان حبوبات را به مدت سه سال مصرف می کنند، در مقایسه با سایر بیماران، شاهد کاهش مقادیر هموگلوبینA1c و کاهش فشار خون هستند.

شکلات تیره: آیا یک درمان شیرین واقعا می تواند قند خون را کنترل کند؟ برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف روزانه مقادیر کمی از شکلات تیره با کیفیت بالا، میزان قند خون ناشتا و فشار خون را کاهش می دهد. ترکیبات موجود در این نوع شکلات به نام پلی فنول ها، باعث کاهش قند خون می شود.

وعده های غذایی گیاهی: گیاه خواری خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع رژیم های غذایی گیاهی به همراه آجیل و حبوبات، سرشار از مواد مغذی هستند و مصرف آنها در طولانی مدت، باعث کاهش هموگلوبینA1c، تری گلیسیرید و فشار خون در مبتلایان به دیابت نوع 2 می شود.

روغن زیتون: مصرف چربی های اشباع نشده به جای چربی های اشباع و ترانس، یک توصیه کلیدی برای همه افراد است. اما تاثیر مصرف این نوع چربی ها در مبتلایان به دیابت نوع 2 شاید بیشتر به چشم بیاید. مصرف روزانه روغن زیتون کمتر فراوری شده و بکر، نه تنها با کاهش خطر ابتلا به دیابت همراه است، بلکه اثرات ضد التهابی این نوع روغن، باعث افزایش مصرف گلوکز توسط سلول ها می شود.

سبزیجات حاوی برگ سبز: مصرف این نوع سبزیجات غیر نشاسته ای، از قبیل کلم، کاهو، اسفناج و ... با کاهش هموگلوبینA1cهمراه است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت تا حد زیادی می کاهد. این سبزیجات حاوی ویتامین های آ، سی وE هستند و منابع خوبی از منیزیم محسوب می شوند. بنابراین مصرف آنها باعث کنترل قند خون می شود.

آجیل و کره بادام زمینی: خوردن 5 وعده آجیل در هفته، با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد و باعث کاهش چربی خون نیز می شود.

پروبیوتیک ها: تاثیر باکتری های خوب روده بر قند خون ثابت شده است. برای افزایش باکتری های خوب روده، شما نیاز به مصرف محصولات حاوی پروبیوتیک دارید. مصرف پروبیوتیک ها سطح گلوکز ناشتا و هموگلوبینA1c را کاهش می دهد.

دارچین: مصرف منظم این ادویه محبوب، باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود و به کاهش قند خون کمک می کند.

منبع : جام جم

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها