Loading...

درمان معده درد با طب سنتی

درمان معده درد با طب سنتی
یک متخصص طب سنتی گفت: درد شدیدی که فرد در ناحیه معده حس می‌کند، زمانی رخ می‌دهد که فرآیند هضم غذا کامل نمی‌شود.

حسن اکبری متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره درمان معده درد با طب سنتی گفت: معده درد یک ناراحتی بسیار شایع است که در تمام سنین بروز می‌کند و معمولا خوردن چیزی خارج از برنامه غذایی، موجب بروز این عارضه می‌شود.

وی در ادامه افزود: ناراحتی شدیدی که فرد در ناحیه معده حس می کند زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش نمی‌تواند موادغذایی را به راحتی هضم کند. هرچند این درد ممکن است مشکل حادی به نظر نرسد، اما در هر حال می تواند موجب ناراحتی و آزار فرد شود.

اکبری درباره علل درد معده گفت: این عارضه در اثر عفونت یا مصرف برخی از داروها، نوشیدنی های گازدار و حتی کشیدن سیگار ممکن است ایجاد شود.

وی درباره درمان معده با روش‌های طب سنتی بیان کرد: برای تسکین این درد، دمنوش هایی که شامل ترکیبی از نعناع، زنجبیل و آب میوه‌ های طبیعی هستند، بسیار کار ساز خواهند بود. این درد گاهی با مصرف مقدار اندکی نمک سیاه در یک لیوان آب هم می تواند بهبود یابد.

اکبری در ادامه افزود: بهترین راه برای آرام کردن معده ترکیب عسل با انواع آب میوه ها یا حتی آب جوش است، زیرا عسل خاصیت گرمی دارد و می تواند به راحتی موجب تسکین درد معده شود. علاوه‌بر‌این مواد دیگری هم وجود دارد که می توان از آنها برای کاهش این درد بهره برد، به‌عنوان مثال می توانید با ترکیباتی مانند آرد گندم، زعفران و عسل حلوا درست کرده و میل کنید.

همچنین می توان ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط کرد و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از وعده ‌های غذایی میل کرد. ترکیب دیگری که بسیار توصیه می شود شیر و عسل است که برای ملین معده است.

وی تاکید کرد: مصرف این ترکیبات تاثیر بسزایی در تسکین اعصاب معده خواهند داشت، هرچند باید شدت درد معده تشخیص داده شود و پس از بررسی علت آن، درمان صورت بگیرد.

منبع : جام جم

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها