Loading...

انار پخته بخورید!

انار پخته بخورید!
یک پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: انار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد.

داوود حاج محمدخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: آب انار تصفیه کننده خون است؛ این آنتی بیوتیک قوی هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: افرادی که از آفت و زخم دهان رنج می‌برند می‌توانند با مزه مزه کردن آب انار به درمان این عارضه کمک کنند.

حاج محمدخانی ادامه داد: مخلوط آب انار ترش و شیرین زمانی که با شکر مخلوط شود برای دوران بارداری، خارش و تب‌های حاصل از کیسه صفرا مفید است. همچنین انار ترش و شیرین اگر با هم کوبیده و با کمی قند جوشانده شود، باعث جلوگیری از تهوع و استفراغ افراد خواهد شد.

این پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افرادی که می‌خواهند خشونت خود را کم کنند؛ می‌توانند با ایجاد چند سوراخ روی انار، پودر نشاسته، روغن بادام شیرین یا بنفشه را به آن اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهند؛ پس از پخته شدن محلول درون انار را با فشار خارج و میل کنند.

وی یادآوری کرد: افراد برای سرفه‌های مزمن، درد سینه، گرفتگی صدا به ویژه در زمانی که سرما خورده هستند، انار را با پوست کامل بسوزانند، له کنند و با عسل مخلوط کرده و بر سینه ضماد کنند این کار برای سرفه‌های مزمن و سرفه‌های همراه با خون نیز مفید است.

این محقق طب سنتی افزود: برای درمان زخم‌های عفونی و زخم‌هایی که گوشت اضافه دارند افراد می‌توانند آب انار را در ظرف مسی قرمز بجوشانند و به محل خارش یا جوش‌های خارش‌دار بدن ضماد کنند؛ همچنین آب انار ترش را بجوشانند تا غلیظ شود سپس با کمی عسل مخلوط و بر روی قسمت مورد نظر استفاده کنند.

محمدخانی یادآوری کرد: افراد برای زخم‌های گوارشی، اسهال ساده و خونی و زخم بواسیرمی توانند داخل انار را خالی کنند و سرکه را در درون آن ریخته و بگذارند بجوشد زمانی که غلیظ شد آن را برداشته و هر وعده آن را میل کنند.

وی افزود: افراد برای درمان درد گوش خود می‌توانند از روغن انار که از ترکیب آب انار و روغن کنجد درست شده باشد، استفاده کنند، این کار باعث تسکین درد گوش می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی در پایان توصیه کرد: انار ترش برای کسانی که زخم معده و روده دارند مضر است؛ مصرف انار زیاد باعث سستی معده و ایجاد نفخ می‌شود.

منبع : جام جم

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها