Loading...

پلی استیشن 5 می‌تواند بازی‌های تمام پلی استیشن‌های قبلی را اجرا کند

پلی استیشن 5 می‌تواند بازی‌های تمام پلی استیشن‌های قبلی را اجرا کند
این طور که در شایعات اعلام شده، ظاهرا پلی استیشن 5 قابلیتی دارد که به این کنسول اجازه می‌دهد بازی‌های تمام پلی استیشن‌های قبلی حتی پلی استیشن نسل اول را اجرا کند.

بر اساس گزارش‌های جدید، قابلیت سازگاری رو به عقب در پلی استیشن ۵ احتمالا با تمام نسخه‌های قبلی پلی استیشن حتی پلی استیشن نسل اول کار می‌کند. سونی از این طریق پاسخ محکمی به ایکس باکس سری ایکس خواهد داد.

معمار سیستمی پلی استیشن ۵، مارک سرنی، قبلا تایید کرده بود که نسل بعدی کنسول سونی با بازی‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن VR سازگار است چون این دو کنسول معماری مشترکی دارند. اما حالا شایعه‌ای منتشر شده که از پشتیبانی گسترده‌تر این قابلیت خبر می‌دهد.

HipHopGamer در گزارش جدیدی مدعی شده که سونی مشغول توسعه موتور ریمسترینگ تازه‌ای برای پلی استیشن ۵ است که به این کنسول اجازه می‌دهد تا بازی‌های تمام پلی استیشن‌های قبلی را با بهینه‌سازی‌های متنوع اجرا کند. هیپ‌هاپ‌گیمر می‌گوید این قابلیت شبیه قابلیت سازگاری رو به عقب ایکس باکس وان ایکس کار می‌کند؛ بدان معنا که بازی‌های قدیمی به ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از 4K مجهز می‌شوند. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ سه حالت خواهد داشت که به این دستگاه در شناسایی و تطابق با سی‌دی‌های نسل‌های قبلی پلی استیشن کمک می‌کند.

به گزارش وب‌سایت کامیک‌بوک، هیپ‌هاپ‌گیمر پیش‌تر ثابت کرده که منبعی قابل اعتماد است. با این حال، تا زمانی که سونی رسما این قابلیت را تایید نکند، نمی‌توانیم آن را چیزی بیشتر از یک شایعه تلقی کنیم.

مدیرعامل پلی استیشن، جیم رایان، در ماه نوامبر ۲۰۱۹ گفته بود از کاربران پلی استیشن ۴ می‌خواهد پس از عرضه پلی استیشن ۵ هرچه سریع‌تر این کنسول را تهیه کنند. او در ضمن صحبت‌های خود به قیمت کمتر از حد انتظار و فهرست عظیم و جذاب بازی‌های این کنسول اشاره کرده بود. قابلیت سازگاری رو به عقب با تمام پلی استیشن‌های قبلی می‌تواند با مقصود آقای رایان مطابقت داشته باشد.

پیش‌تر اعلام شده بود که ایکس باکس سری ایکس هم با تمام ایکس باکس‌های قبلی سازگار خواهد بود و بسیاری این قابلیت را برگ برنده مایکروسافت می‌دانستند، اما حالا سونی با پیاده‌سازی سیستمی مشابه می‌تواند این مزیت اساسی را از کنسول جدید بزرگ‌ترین رقیب خود بگیرد. پلی استیشن ۵ انتهای سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، اما ممکن است در رویداد CES 2020 اخبار جدیدی درباره این کنسول اعلام شود.

منبع : جی اس ام

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها