Loading...

ممنوعیت استفاده از Waze برای رانندگان اسنپ و تپ‌سی اجرایی شد

ممنوعیت استفاده از Waze برای رانندگان اسنپ و تپ‌سی اجرایی شد
شرکت‌های درخواست تاکسی اینترنتی از امروز ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن Waze را برای رانندگان خود اجرایی کردند و از فعالیت رانندگانی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب داشته باشند جلوگیری می‏‌شود.

اپلیکیشن‌های درخواست تاکسی اینترنتی نه تنها کار را برای مسافران راحت کرده است، بلکه رانندگان نیز با استفاده از آنها می‌توانند مسیر مسافر را به راحتی پیدا کنند و او را سریع‌تر به مقصد برسانند.

زمانی که رانندگان سفری را قبول می‌کنند، امکانی در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بتوانند مسیری که باید از مبدا به مقصد طی کنند را در برنامه‌های مسیریابی مثل Google Maps یا Waze ببیند. به این ترتیب رانندگان کمتر مسیر را گم می‌کنند، کمتر در ترافیک می‌مانند و مسافر سریع‌تر به مقصد خود می‌رسد.

زمانی که اسنپ شروع به کار کرد این امکان برای رانندگان اسنپ فراهم بود تا بتوانند، علاوه بر Google Maps، از برنامه ویز نیز برای مسیریابی استفاده کنند. اما پس از مسدود شدن Waze اسنپ نیز امکان استفاده از آن را در اپلیکیشن «اسنپ رانندگان» حذف کرد.

مدتی پیش شاهد بودیم اپلیکیشن Waze دوباره رفع فیلتر شد و امکان استفاده از آن برای کاربران ایرانی محیا گشت. اما این بار مقامات قضایی کشور دستور منع استفاده از ویز را برای شرکت‌های تاکسی اینترنتی و رانندگان آنها صادر کردند.

در پی این دستور دو شرکت اسنپ و تپ‌سی از امروز رسما استفاده از ویز را برای رانندگان خود ممنوع کردند. در این میان اسنپ سختگیرانه‌تر عمل کرده است و از فعالیت رانندگانی که حتی روی گوشی خود Waze را نصب دارند جلوگیری می‌کند!

این اقدام اسنپ واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. دسته‌ای از کاربران معتقد‌ند اسنپ حق سرکشی و بررسی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی رانندگان را ندارد و این کار حریم خصوصی رانندگان اسنپ را زیر پا می‌گذارد. اما عده‌ای دیگر اعتقاد دارند دست شرکت‌های تاکسی اینترنتی در این مسئله کاملا بسته است و در برابر دستور قضایی مجبور به اطاعت هستند.

درحالی که شرکت اسنپ هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است، شرکت تپسی در توییتر خود گفت انتظار دارد رانندگانش به قانون احترام بگذارند هرچند که با آن مخالفند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در تلاشند تا کمپینی گسترده برای حذف اپلیکیشن‌ها اسنپ و تپ‌سی را به راه بیندازند و اعتراض خود را اینگونه بیان کنند.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها