Loading...

مهارت در ارتباط با کودکان

مهارت در ارتباط با کودکان
ارتباط با کودکان نیاز به داشتن مهارت هایی دارد که والدین و مربی ها باید از آن اگاهی پیدا کنند. به عنوان مثال باید به حرفهای انها خوب گوش دهید. همچنین موقع حرف زدن تن صدای صحیحی داشته باشید،

ارتباط با کودکان

داشتن مهارت های موثر برقراری ارتباط چیزی فراتر از دانستن چگونگی صحبت است. کودکان به یک راهنما احتیاج دارند تا به آنها اثرات متقابل رفتاری، گفتاری، نوشتاری و الکترونیکی برقرار ارتباط را آموزش دهد.

 شما می توانید از نقش پذیری و القاء نقش به کودکان برای آموزش آنها استفاده کنید تا نوع برخورد با بزرگسالان و اطرافیان را یاد بگیرند.

گوش دادن فعال و ارتباط با کودکان

به فرزندان خود یاد دهید که مهارت های اجتماعی خود را با گوش داد به صحبتهای دیگران ارتقاء دهد. به او بگوئید که اگر در مورد مساله ای ابهام دارد میتواند سوال بپرسد. با استفاده از روش های ساده به او یاد دهید که ارتباطات به چه معنا و چگونه است. با او نقش های مختلف را بازی کنید تا نحوه برخورد با بزرگترها را یاد بگیرد. در مود کلماتی که نباید به کار ببرد با او صحبت کنید و به او یاد بدهید که از کلمات نامناسب در گفتار خود استفاده نکند.

مهارت های غیر زبانی ارتباط با کودکان

با کودک خود درباره برقراری ارتباط به شیوه غیر زبانی صحیت کنید. به او درباره حرکات و زبان حرکات بدن بگوئید و او را از فضایی که باید بین او و مخاطب را بپوشاند آگاه کنید. زبان اعضای بدن را برای او توضیح دهید تا او نیز بتواند در مکالمت، مفهوم صحبت ها را بهتر درک کند. از جملات ساده برای توضیح مفهوم کمک بگیرید. برای مثال به او بگوئید “هنگامی که دست به سینه در مقابل فردی می ایستد و سخن میگوید، فرد مخاطب شاید احساس کند که کودک عصبانی و ناراحت است حتی اگر چنین نباشد”. اجرای نمایش و بازی با کودکان به تقویت مهارت های کودک کمک میکند.

تن صدا و ارتباط با کودکان

ارتباط با کودکان

به کودک خود یاد بدهید که هنگام مکالمه باید دارای تن مناسبی باشد. به او بگوئید که فریاد زدن و جیغ کشیدن به هیچ وجه راه مناسبی برای برقراری ارتباط با سایر کودکان نیست. هنگام صحبت با کودک، خود شما هم از تن و لحن استفاده کنید.

ارتباطات الکترونیکی

به کودکان خود برقراری ارتباط مجازی را آموزش دهید. به اودرباره فواید بیشمار ارتباطات اینترنتی بگوئید و او را از برقراری ارتباط با بیگارنگان و خارجی ها بر حذر کنید. با استفاده از ایمیل شخصی خود، به کودک خود یاد بدهید که چگونه برای دیگران پیام بفرستد و هنگامی که قدری بزرگتر شد، برای او یک ایمیل شخصی بسازید. به او بگوئید که ارتباطات مجازی میتواند خطرناک هم باشد و یاد دهید که قبل از فرستادن یک پیام، به دقت محتوای آن را بررسی کند.

مهارت های نوشتاری

به کودکان خود اجازه دهید که نامه بنویسند. یکی از بهترین کارها برای ترغیب کودکان به نوشتن، نوشتن جملات بر روی کادو ها است. کارت پستال های کوچک بخرید و آن را به کودکان بدهید تا جملاتی را روی آن نوشته و برای افراد خانواده که از شما دور هستند بفرستند.

منبع : آسان طب

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها