Loading...

آیا از تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 آگاه هستید؟

آیا از تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 آگاه هستید؟
اینطور که پیداست، دانشمندان موفق شدند از تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 پرده بردارند. آیا می‌توان تاثیر استروژن روی دیابت را به عنوان یک روش درمان موثر پذیرفت؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که استروژن حساسیت انسولین را بهبود بخشیده و بر جزئیات مکانیسم آن تاثیر می‌گذارد. محققان بر این عقیده‌اند که یافته‌ها تاثیر عمیقی بر روی درک ما از چاقی، دیابت و همچنین مداخلات رژیم غذایی دارند. حدود 84 میلیون نفر در ایالات متحده در وضعیت پیش دیابتی قرار دارند؛ در این شرایط سطح قند خون فرد بسیار زیاد است، اما به اندازه‌ای نیست که دیابت نوع 2 تشخیص داده شود.

پیش دیابتی معمولا در افرادی که مبتلا به مقاومت انسولین هستند، رخ می‌دهد؛ وضعیتی که سلول‌ها در برخی از ارگانیسم‌ها به انسولین پاسخ نداده و بنابراین گلوکز کافی از خون جذب نمی‌کنند. محققان بر این باورند که تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 قابل لمس بوده و مقاومت به انسولین و تولید گلوکز را کاهش می‌دهد.

تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 مثبت بوده و به همین دلیل با کاهش شیوع این نوع دیابت مواجه هستیم. در حال حاضر بیش از 100 میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا مبتلا به دیابت یا پیش دیابت بوده و آمارها نشان می‌دهند که بیش از 30 میلیون بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2

بررسی تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2

Shaodong Guo؛ استاد دانشکده علوم تغذیه و مواد غذایی در دانشگاه تگزاس A & M دانشگاه کالج ایستگاه، اظهار داشت که انگیزه اصلی برای انجام این تحقیقات، کشف ارتباط میان کاهش دیابت نوع 2 و زنانی که در دوران پیش از یائسگی قرار دارند، می‌باشد. علاوه بر این، مطالعات بالینی و حیوانی پیوند قوی بین کمبود استروژن و اختلالات متابولیکی را یافتند. 

او افزود:

زنان پیش از یائسگی میزان حساسیت به انسولین را افزایش داده و میزان شیوع دیابت نوع 2 را در مقایسه با مردان در همین رده سنی کاهش می‌دهند، اما این مزیت پس از یائسگی با کاهش استروژن و اختلال در هورمون‌های گلوکز متوقف می شود. با این حال، محققان هنوز قادر به کشف مکانیسم‌های مسئول این ارتباطات نیستند.

اگرچه تاثیر استروژن روی دیابت نوع 2 تایید شده است، اما در نظر داشته باشید  که استفاده از استروژن به صورت خودسرانه برای درمان دیابت نوع 2 و سایر اختلالات متابولیکی پیش دیابت ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشد. به عنوان مثال، سکته مغزی، سرطان پستان، لخته شدن خون و حمله قلبی، برخی از خطرات مرتبط با استروژن درمانی هستند.

Guo در اینباره اظهار داشت:

به همین دلیل است که باید عامل خاصی از بافت خاص استروژن و مکانیزم مولکولی آن در تنظیمات متابولیکی را درک کنیم. هنگامی که این سازوکار درک شود، به ما کمک خواهد کرد که استروژن را به صورت هدفمند توسعه دهیم و مزایای درمانی بدون عوارض جانبی ناخواسته را برای فرد به ارمغان آوریم.

رژیم غذایی مرتبط با این مشکل

برخی از غذاها مانند سویا، توفو و سوپ ماسو حاوی فیتواستروژن ها هستند که ممکن است یک اثر مثبت بر سلامت متابولیکی داشته باشد.

Guo بیان کرد:

مداخله در رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در کنترل چاقی، دیابت و بیماری‌های مزمن مرتبط داشته باشد.

در این مقاله نقش هورمون استروژن در کنترل هموستاز گلوکز که تأثیر عمیقی بر روی درک ما از چاقی، دیابت و همچنین مداخلات بالقوه رژیم غذایی دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

0
بازخوردها
    ارسال نظر
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها