Loading...

25درصد بیماری‌ها در دنیا مربوط به «اعصاب و روان» است

25درصد بیماری‌ها در دنیا مربوط به «اعصاب و روان» است
رئیس ششمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت:ششمین دوره این همایش از ۱۷ تا ۱۹مهردر تهران برگزار می‌شود.

مسعود طهماسیان دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز ایران اظهار داشت:این همایش از ۱۷تا۱۹مهرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و میهمانانی از امریکا، دانمارک، آلمان، انگلیس و سوئیس شرکت دارند .

طهماسیان افزود:سمپوزیمی در حاشیه همایش برگزار می شود که نقش متخصصان زن علوم اعصاب که در خارج از کشور تحصیل کرده و به عنوان هیات علمی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را بیان می‌کند.

دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز ایران گفت: کارگاه‌های تخصصی نوار مغز، نوروفیدبک با فرکانس پایین و کارگاه تصویربرداری از نخاع نیز در حاشیه این همایش برگزار میشود.

طهماسیان اضافه کرد:حدود ۶۰ مقاله در قالب ۳۵ سخنرانی و۳۵ پوستر در این همایش ارائه می شود؛ ضمن اینکه مجمع عمومی انجمن علوم شناختی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به کاربردهای تحقیقاتی نقشه برداری مغز در شناخت بیماری های مختلف، بیان داشت: همه بیماری‌های مغز و اعصاب مانند پارکینسون، ام ای، آلزایمر، صرع و افسردگی و..مورد مطالعه قرار می‌گیرند؛ضمن اینکه رادیولوژیست‌ها، مهندسان برق، اساتید ریاضی، آمار و فیزیک نیز از این روش نقشه‌برداری مغز استفاده می‌کنند.

مجتبی زارعی رئیس ششمین همایش نقشه برداری مغز، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش کمک به آموزش و تحقیقات است؛ ضمن اینکه توانسته‌ایم با برگزاری این همایش بودجه از خارج از کشور در این خصوص جذب کنیم.

وی ادامه داد: نقشه‌برداری مغز به یک‌سری فناوری‌های پیچیده گفته می‌شود که در این فناوری سعی می‌کنیم اطلاعاتی از مغز دریافت کرده و در قالب یک نقشه ارائه کنیم.

زارعی بیان داشت: نقشه‌برداری مغز در حال حاضر برای تشخیص و درمان به صورت فوق‌العاده کم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه این روش بیش‌تر برای تحقیقات مورد استفاده است.

رئیس ششمین همایش نقشه‌برداری مغز با بیان اینکه افسردگی شایع‌ترین بیماری اعصاب و روان است، تصریح کرد: آمار دقیقی از بیماری افسردگی در ایران وجود ندارد، اما در جهان حدود ۲۵ درصد بیماری‌ها مربوط به بیماری‌های اعصاب و روان است

منبع : جام جم

به اشتراک گذاری
0
بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Day Deal
     

     همیشه با شما خواهیم بود

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسبوک     فروشگاه اینترنتی دی دیل در توییتر    فروشگاه اینترنتی دی دیل در اینستاگرام

      

      

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در تلگرام      فروشگاه اینترنتی دی دیل در پینترنست     فروشگاه اینترنتی دیل دیل در آپارات

     

     

    فروشگاه اینترنتی دی دیل در فیسنما      دی دیل در کلوب    فروشگاه اینترنتی دیل دیل در لنزور 

                   

     

                 تماس با ما            

      

    021-33972251

     

    0935-9494634

     

    شنبه تا چهارشنبه

     

    ساعت 9 الی 17

     

    پنجشنبه ساعت

     

    9 الی 14

     

     

    کد کیو آر فروشگاه




    کوالا دیزاین؛ طراحی سایت، سئو، دیجیتال مار کتینگ

    برند ها